Dat is waar, en je kunt je ook afvragen als ik mijn nek breekt het überhaupt op tijd is als iemand dat meteen meldt
Ik had geen plannen in die richting maar er kan altijd iets gebeuren natuurlijk
Mijn vader had dit laatst, nouja hij was degene die het zag, en ook nog eens twee keer achter elkaar bij dezelfde man. Eerst 's avonds en toen de ochtend erna, die man was dus heel snel na zijn eerste val weer gevallen en had daar de hele nacht gelegen. Zo sneu. Hij had wel vloerverwarming die heel hoog stond, dus hij heeft wel op de grond kunnen slapen.
Maar ja misschien slim om de raamfolie weg te halen bij de voordeur, zodat mensen je ook echt zien.
Oh wow, wat heftig! Maar je vader heeft dus ingegrepen? Gelukkig maar
Ik zag als kind een keer iemand door het raam van de voordeur in een vreemde houding op een stoel liggen. Ze reageerde niet op de bel en kloppen. Ik had doodsbang mijn vader erbij gehaald, maar tegen de tijd dat we er weer waren, was de stoel leeg. Bleek dat ze gewoon in een diepe slaap was gevallen op die stoel en onderuitgezakt was.
Aah maar wat goed dat je als kind zo reageerde!
Ja! Was een oudere man die nog zelfstandig woont, nog heel kwiek verder maar dus lichamelijk soms wat problemen. De eerste keer kon hij de thuiszorg nog bellen maar de tweede keer was een zondag en heeft hij 112 gebeld.
Frans Timmermans wil een nieuwe linkse partij
- Prima idee
- Dom idee
- Ik heb geen mening
0 stemmers
Frans Timmermans wil deze partij zelf gaan leiden
- Prima idee
- Dom idee
- Ik heb geen mening
0 stemmers
Vapen
- Doe ik
- Deed ik
- Weleens gedaan
- Nooit gedaan
0 stemmers
Een keer een hijsje want was benieuwd of het nou ook zo zoet smaakt als dat het ruikt (in dit geval dus met een smaakje), maar echt GOOR dat ik het vond. En dat als fervent ex-roker. Het was echt alsof ik een hap bubblegumrook inhaleerde. Ja dat is volgens mij ook gewoon zo.
Roken
- Doe ik
- Deed ik
- Weleens gedaan
- Nooit gedaan
0 stemmers
Zegt de naam fivoor jou iets?
- Nee
- Ja dat is in den Dolder
0 stemmers
Is een kliniek waar ze psychopaten zouden moeten behandelen, maar de moordenaar van Anne Faber, de man die in den Dolder een vrouw doodstak en de man die in Nieuwegein een kind doodstak werden daar allemaal ‘behandeld’ en pleegden daarna zwaardere vergrijpen dan voor de behandeling.
Ik dacht dat dit boek, ‘Evaring niet vereist’ gaat over ervaringen van iemand die in de kliniek in Den Dolder heeft gewerkt. Hoe goed het klopt weet ik niet maar zelfs als het deels klopt is het niet best daar. En die mensen moeten ook ergens zitten en uiteindelijk ook, als het kan, terug de maatschappij in. Maar ik mocht nooit s avonds in Den Dolder bij het station wachten als mijn vriend me kwam ophalen. Was hij laat dan moest ik bij de AH wachten. Ik vond het eerst nogal overdreven bezorgdheid van hem, wist ook niet iets van die kliniek, totdat daarna dat met Anne Faber gebeurde.
Ja maar waarom krijgt zo’n man een eengezinswoning in een kinderrijke wijk terwijl hij niet eens op zichzelf kan wonen want het hele huis was zwaar vervuild. Meermaals gemeld dat hij dreigend was en kennelijk heeft dat nul gevolgen voor iemand die onder behandeling staat?
Lijkt me dat het eigenlijk beter was dat ze die mensen vroeger op afgelegen locaties behandelden ipv deze nadruk op terugkeer als dat niet mogelijk is en dat ze Den Dolder terroriseren.
Echt zo zielig voor al die vrouwen die slachtoffer worden van zulke mannen.
Ik zie net dat de slogan van de plaats Den Dolder is Den Dolder, zo gek nog niet
Ze hebben tenminste zelfspot
Saushart van het land is t
Er zit een ondertoon in je bericht alsof ze daar ervoor verantwoordelijk zijn dat mensen “extra gek” worden maar in ieder geval fivoor is veel meer dan 1 kliniek, het is een landelijke organisatie met hulpverlening voor een hele moeilijke doelgroep
Ja ik judge ze wel.
Doet me denken aan een vriendin van mijn moeder die alleen woont. Ze was uitgegleden in bad en kon niet meer opstaan. Gelukkig stond het badkamerraam open en hoorden bouwvakkers haar schreeuwen om hulp. Maar dat was wel pas de volgende ochtend. Zo afschuwelijk. Ze is nog steeds aan het revalideren van de schade die is ontstaan.
Dat was toch eerst een andere naam? Is die kliniek overgenomen?
Ik pak heel vaak een momentje voor mezelf in de auto op de parkeerplaats . Maar dan zit je dus een beetje met je hoofd hangend naar beneden op je telefoon te scrollen, maar die telefoon zie je natuurlijk niet als je op de auto afloopt.
Klopte er dus eens iemand op het raam.
“Oh sorry mevrouw, ik twijfelde even of u misschien onwel was geworden!”
“Oh… wat lief. Nee eh ik zat gewoon beetje te scrollen…”
Op dat moment vet ongemakkelijk, achteraf dacht ik: oké dat was wel echt heel vriendelijk. Want als je wel onwel was geworden had je er idd ook zo bijgezeten