Stel je persoonlijke vraag #53

Dat dacht ik ook, maar ik was op zoek naar dat dramatische lied bij het eindspel (Conquest of Paradise) en toen kwam ik in een rabbithole en nu heb ik net een aflevering teruggekeken op youtube :joy: heb de tussenstukjes wat doorgespoeld maar oprecht nog steeds heel vermakelijk.

Het geweldigst vind ik hoe serieus ze zijn, met een coach, strategieƫn, net alsof ze op het WK schaatsen oid staan :sweat_smile: en de burgemeester die er vol trots bij is!

11 likes

Ik hoorde dit nummer laatst op de radio bij de Top 500 van de 90’s. Ik weet dat het toen (regelmatig) op de radio werd gedraaid. Maar dat kan ik me nu nauwelijks meer voorstellen, zo’n dramatisch, bombastisch en lang nummer.

3 likes

Keek ook altijd pluk de dag, dat ze mensen van de markt plukten en een dagje leuke dingen met ze gingen doen

16 likes

Domino day moest ik toevallig een paar dagen geleden aan denken omdat ik een vogeltje ergens binnen zag vliegen.

5 likes

Mini playback show! Wij kijken regelmatig oude afleveringen op youtubr

1 like

Ah ja de droomshow, al kan ik me eigenlijk vooral herinneren dat ze allemaal blubber over zich heen kregen door zo’n emmer. Dat vond ik het leukste. Echt jammer dat ze niet meer zulke programma’s maken.

2 likes

Verbaasd dat zoveel mensen dit niet kennen :eek:

Denk jij er wel eens over na om te emigreren?

• Ja ik weet sowieso dat ik dit wil
  • Nee nooit
  • Af en toe, ik sta er wel voor open
  • Ik ben al geĆ«migreerd en nee dit is niet naar BelgiĆ«

0 stemmers

Zou je kunnen emigreren naar een land waar je nog nooit bent geweest?

• Ja hoor waarom niet
  • Nee ik wil er minstens 1x geweest zijn
  • Nee ik wil er minstens meerdere keren geweest zijn voor ik beslis of ik daar permanent wil wonen

0 stemmers

1 like

Ik vind het wel heel jammer dat ik nooit een jaar naar het buitenland ben geweest oid. Zou dat nog steeds wel graag willen. Maar verder vind ik Nederland eigenlijk een relatief fijn land en heb ik niet zo veel reden om hier weg te willen (zon boeit mij niet in die mate) en geen idee wat ik in een ander land zou doen. Als ik zou emigreren denk ik echt alleen naar Belgiƫ of een land waar Engels de voertaal is :sweat_smile:

(Mocht er een reden zijn om te emigreren, een of andere sicke baan (???) of de liefde, zou ik er wel voor open staan naar het is absoluut geen fantasie op zichzelf van mij)

5 likes

Ik heb meerdere keren kort en langer in het buitenland gezeten of gewoond en ik weet inmiddels wel van mezelf dat ik niet zo iemand ben die dan binnen een paar maanden daar een bloeiend leven opbouwt. Het is allemaal wel leuk maar daarna wil ik gewoon weer naar huis. Een van de redenen dat ik ook geen academische carriĆØre meer wilde was omdat dat in mijn werkveld sowieso zo’n aaneenschakeling van buitenland banen zou worden en ik zag mezelf al wegkwijnen :joy:. Ik vind het ook grappig als mensen emigreren zien als iets heel cools en avontuurlijks maar het is eigenlijk gewoon verhuizen met duizend keer meer gezeik.

Mijn vriend heeft wel een lange termijnplan om me te scammen naar een Ik Vertrek situatie en ook tegen hem zeg ik: veel plezier met camping plees schrobben ik zie je wel als je weer een keer in Amsterdam langskomt.

13 likes

Sowieso dat jij de Rutger bent in deze situatie, en jouw vriend kasteelvrouw Emmy.

4 likes

Oh waren er niet ooit mensen die naar RoemeniĆ« oid gingen emigreren in ā€˜ik vertrek’ en ze waren er nog nooit geweesr wtf. Misschien is dat wel vaker gebeurd, kijk het programma nooit meer.

1 like

Ik ben veel te gehecht aan de mensen om mij heen om emigreren serieus te overwegen en iedereen zegt wel dat ze dan langskomen maar na een zomer is de fun eraf en zit je daar. Zou wel graag met vrienden of familie een vakantiehuisje in het buitenland willen.

12 likes

Ja dat wil ik ook heeeeeel graag!

2 likes

Ik heb het geprobeerd te kijken, maar dit voelt een beetje alsof iemand zegt dat ie lekker gebak in huis heeft gehaald en dan met een diepvries slagroomtaart die nog net niet helemaal ontdooid is komt aanzetten.

Leuk idee, jammer uitvoering.

2 likes

Ik vind dit soms wel apart van mezelf want ik mis mensen helemaal niet snel waar ik hecht mee ben. Ik ben hecht met bijv. Mn ouders maar geen enkel probleem als ze nou zouden zeggen, je ziet ze een jaar niet. Of mn beste vriend etc. Zolang je nog gewoon contact op andere manier dan in levende lijve kan hebben uiteraard. Maar ik merk dat me dat weinig doet. Zolang ik ze dan wel meer meerdere keren per week spreek in de zin van bellen of appen oid.

Mis jij snel het fysieke zien met de mensen waar je hecht mee bent?

• Nee totaal niet
  • Ik weet het niet
  • Ja
  • Gemiddeld denk ik

0 stemmers

Weet nog dat ik als tiener een keer een maand weg was, en geen enkele seconde mn ouders had gemist. En mn moeder telkens maar vroeg of ik haar niet miste.

Jullie hebben het erover om weer eens iets leuk te doen met de vriendengroep en de eerst mogelijke datum die genoemd wordt is over drie maanden. Wat vindt jij hier van?

• Echt top, weet ik zeker dat mijn agenda nog vrij is en dat ik kan!
  • Heel erg kut, ik plan liever binnen nu en twee weken, misschien wil ik over drie maanden wel heel wat anders doen.

0 stemmers

1 like

Hoeveel man is de hele vriendengroep? Wij zijn met 22, dan vind ik dat best netjes binnen 3 maanden haha!

7 likes

Zeven! Twee met kind, ƩƩn met hond die als kind beschouwd wordt. En dit gaat om een avondje gourmetten. :melting_face:

Met 22 man zou ik er wel meer begrip voor hebben haha.

1 like

Ja kut, maar niet omdat ik per se over 3 maanden iets anders wil doen, maar omdat ik gewoon snel iets wil doen met vrienden.

29 likes

Dit is toch niet te doen? Ik ken zo’n vriendengroep die iets van 10 jaar ouder zijn met allemaal kinderen en dan moeten ze dat een jaar van tevoren vastleggen. Lijkt mij echt niks, dan zou ik denken, laatmaar. Alsof het een reünie is daar.

1 like