Stel je persoonlijke vraag #53

De moeder? Valt deze actie in lijn met haar karakter?

1 like

Idd spill the tea.

2 likes

Mijn kind had met 2 ofzo al een elektrische tandenborstel en over was het gejammer
Die strijd elke keer, maaaaan

2 likes

Allerliefste mensen ik hoef nu echt niet te weten wiens kind welke tandenborstel heeft en hoe ze poetsen :heart:

53 likes

Ja de moeder ja, dat is een vriendin van een familielid van me. Ik zie haar vaak op verjaardagen, maar we hebben niet zoveel met elkaar dus ik spreek haar niet vaak. Zover ik weet werkt(e) haar man voor het AD dus daar zal het wel mee te maken hebben. Eén van hun kinderen heeft al eerder met een artikel in de krant gestaan. :smiling_face_with_tear:

Nou die dochter kan hier trots over zijn. Over twintig jaar vertelt ze nog dat ze in de krant stond, omdat ze het vertikte om haar tanden te poetsen

1 like

Nee over 20 jaar is ze model voor kukident kleefpasta

7 likes

Een vriendin van me houdt binnenkort de verjaardag van haar 2 kinderen + 2 bonuskinderen op hetzelfde moment. De kinderen zijn verspreid over 3 maanden jarig, maar dit is lekker makkelijk.

Ik kom al jarenlang naar de verjaardag van de eigen 2 kinderen. Deze ken ik ook al van kleins af aan. Ze stuurt me dan door wat ze graag als cadeau wil voor deze 2 kinderen.

De bonuskinderen zie ik eigenlijk zo goed als nooit. Die zijn ook enkel in het weekend bij mijn vriendin. En ik merk bij mijzelf dat ik het veel vind om voor alle vier de kinderen een even duur cadeau te kopen, want dan ben ik best veel geld kwijt. Aan de andere kant vind ik dit ook gierig van mijzelf. De bonuskinderen horen ook bij haar gezin (ook al praat ze vaak slecht over de bonuskinderen omdat er veel problemen zijn in het samengestelde gezin).

Wat zou jij doen? Voor het beeld: de verjaardag is vrij druk en het moment van cadeaus geven is niet gezamenlijk ofzo dus het is niet zo dat we tegen de bonuskinderen zouden moeten zeggen “wij hebben niks voor jullie”.

• Alle 4 de kinderen een evengroot/duur cadeau geven
  • De twee bonuskinderen een kleiner cadeau geven
  • De twee bonuskinderen geen cadeau geven
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

2 likes

Hangt denk ik ook wel een beetje van de leeftijd van de kinderen af, in hoeverre ze daar iets van mee krijgen. Als het een goed genoege vriendin is zou ik het met haar bespreken.

6 likes

Kan je gewoon niet alle kinderen een klein cadeautje geven? Of een gemeenschappelijk cadeau?

19 likes

Ik snap je gedachten, maar de kinderen hebben daar geen boodschap aan (tenzij ze heel oud zijn). Dus zou zorgen dat niemand zich achtergesteld voelt!

19 likes

Ja en als de boze stiefmoeder zo negatief over haar ‘bonus’ kinderen praat tegen haar vriendinnen zullen ze dat zelf vast ook wel aanvoelen dus verdienen ze wel een cadeautje

64 likes

Leip

30 likes

Ik vind het ook echt heeeeel vreemd dat je dat benoemt in een verhaal dat gaat over je eigen overwegingen om geen of mindere cadeaus voor die kinderen te kopen. Dat is gewoon de boel recht lullen voor jezelf.

30 likes

Je gaat naar een verjaardag van 4 kinderen, dan geef je een cadeau aan 4 kinderen.

Maakt niet uit dat het niet een groot uitpakmoment is, kinderen zijn kinderen en die gaan echt wel onderling vergelijken wat voor cadeau’s ze hebben gehad. En als er al problemen zijn in het gezin zal het niet helpen als de kinderen selectief wel of niet cadeau’s krijgen afhankelijk van aan welke ‘kant’ van de ouders de betreffende visite staat.

52 likes

Als er niet een sidenote komt van “de twee bonuskinderen vieren hun eerste verjaardag en snappen niet wat cadeaus zijn” kun je het echt niet maken om substantieel kleinere cadeaus te geven, kinderen pikken dat op. Toen er bonuskinderen in mijn familie waren had mijn oma er een handje van die minder/kleinere cadeaus te geven met kerst/sinterklaas en dat was echt voor niemand leuk.

14 likes

Ik heb ook een vriendin die de verlanglijstjes doorstuurt. Super handig! Zou haar niet alleen een lijstje laten sturen van haar eigen, maar ook van die andere twee. En dan eerlijk zijn naar je eigen portemonnee. 4 cadeautjes is ook dubbel zo duur als wat je eerder die kant uitgaf. Ik ga er vanuit dat die vriendin dat wel begrijpt.

3 likes

Persoonlijk vind ik een oma (dus iemand in de familie) wel echt een ander verhaal dan een vriendin van de familie.

‐------------------------------------------

Ik begrijp jullie punten hoor. Tegelijkertijd leerde ik als kind ook gewoon dat ik van tante x minder dure cadeaus kreeg dan mijn zus omdat dat mijn zus haar peettante was (mijn eigen peettante en peetoom waren niet meer in the picture).

Ik denk dat bepaalde dingen in deze situatie me ook enigszins dwars zitten, wat bijdraagt aan mijn gevoel/gedachten. Maar daar kunnen de kinderen inderdaad niks aan doen.

Ik zie overigens dat de stemmen redelijk verdeeld zijn ook al komen de reacties vooral van mensen die het niet vinden kunnen om een kleiner cadeau te geven aan de bonuskinderen.

1 like

Die vriendin stuurt dus letterlijk alleen 1 cadeauoptie per kind door. Ik merk dat ik dat ook wat lastig vind omdat mij dat het gevoel geeft dat er bepaalde verwachtingen zijn.

En ik weet dat ze vaker oordeelt over mensen met meer geld dan zij en welke keuzes ze daarin maken. Het is ook niet dat ik het niet kan betalen, dus misschien moet ik me daar dan ook maar gewoon overheen zetten.

@Mimosa Los van de cadeauwensen die worden gedeeld, is een gezamenlijk cadeau ook niet zo praktisch vanwege de verschillende leeftijden.

1 like

Zo te lezen heb je de keuze toch al gemaakt, dus waarom dan de poll?

8 likes