Stel je persoonlijke vraag #53

die toevallig OOK haar opticien was (als in, hij werkte sommige dagen als opticien in een brillenzaak en sommige als arts in het ziekenhuis):joy: dat was voor mij echt het definitieve bewijs dat het nep was

11 likes

Mijn toxic trait is dat ik nog steeds geloof dat het allemaal echt was

12 likes

De meeste mensen hier lijken me best gezellig. Ik snap er maar weinig van dat sommige mensen hier zoveel tijd spenderen met posts lezen van/reageren op mensen die ze dan blijkbaar niet leuk vinden? Wat haal je daar dan uit?

72 likes

Zal wel weer irritainment zijn

Zo verheven, blegh

39 likes

Nou inderdaad! Het is blijkbaar heel gaaf om te roepen dat je iedereen hier kut en saai vindt. Nou gefeliciteerd, ik zou dan echt iets anders met mijn tijd gaan doen.

47 likes

Plezier

4 likes

ik vind het ondanks de dingen die ik stom vind/mensen en levensstijlen waar ik me niet in herken toch fijn om een plek op internet te hebben waar (zo goed als) alleen vrouwen zitten.

11 likes

Teach me master :smiling_face_with_tear: Echt het moeilijkste ooit vind ik dat.

3 likes

Heeft bij mij ook even geduurd hoor!
En ik zeg niet dat ik nooit meer een leuke relatie wil. Als het op m’n pad komt sta ik er voor open. Maar ben er helemaal niet meer mee bezig of naar op zoek. En dat voelt heel goed!

Richt je ‘gewoon’ op jezelf. Op je vrienden, familie, werk, sport, hobby’s. Er is zoveel meer in het leven dan het wel of niet (aandacht) hebben van een man. Stop al die energie die je op een man zou richten lekker in jezelf.

53 likes

amen :heart_hands:

1 like

Ja dit is natuurlijk een heel fijne, relaxte en positieve houding naar jezelf en je leven toe, en ben het helemaal eens met wat je zegt. Maar daarnaast denk ik dat het ook heel normaal en menselijk is om te voelen dat je soms graag een partner naast je wilt, dat je wilt thuiskomen en je verhalen van de dag of je avond wilt delen met iemand die thuis ‘op je wacht’ (klinkt heel cliche I know). Ik denk gewoon dat de meest gezonde instelling is om te proberen erin te staan zoals jij het omschrijft, maar jezelf ook toestaan om te voelen dat je af en toe een partner mist en te accepteren dat dat gemis er nu eenmaal ook is en dat dat niet zwak of stom of onwenselijk is.

25 likes

Of iemand die voor je zorgt als je ziek bent :pensive: en je troost als je een rotdag hebt.

2 likes

Lol zo dom, ik las je zin alsof je bedoelde “men should be more decent”

Wat helaas ook waar is :angry:

3 likes

Heb je eventueel boeken gelezen die je hierbij hebben geholpen?

Ik vind het echt lastig dat ik een soort ‘slaaf’ ben van mijn verlangen naar deze specifieke man. Het gaat ook meer om dat verlangen naar verbinding met hem, want m’n verstand zegt wel dat ik echt een sukkel ben en dat hij het Ă©cht Ă©cht Ă©cht niet voor mij is. Maar m’n hart zegt iets anders :sob:

1 like

Je kan boeken lezen tot je een ons weegt maar volgens mij moet jij voor jezelf besluiten dat het klaar is en daar naar handelen. Stoppen met bezig zijn met iemand en jezelf niet meer toe staan daar elke dag aan te denken. Overal verwijderen zodat je ook niet meer geconfronteerd wordt met hem. En ja dat is allemaal moeilijk maar je leven wordt er ook niet makkelijker op als je elke keer blijft hangen in dit verlangen en verdriet.

23 likes

je vroeg het niet aan mij maar ik ben nu het boek loud van drew afualo aan het lezen. het gaat niet specifiek over dit onderwerp, maar ze behandelt het wel. ook het aandacht geven aan mannen die het niet verdienen in het algemeen, et cetera. aanrader maar love haar sowieso

5 likes

Ik vond de podcasts van Louise Rumball (Healing Honeys) altijd wel prettig, veel over (anxious) attachment en de rol van je zenuwstelsel bij daten.

4 likes

Maar dit werkt toch als een roze olifant? Tenminste dat was bij mij zo, enige wat uiteindelijk echt helpt is verwijderen en blokkeren.

1 like

Je kunt je gedachten ergens wel corrigeren denk ik. Tenminste, als ik heel erg bezig ben met een man kan ik daar echt wel veel hersenruimte aan besteden. Piekeren, nadenken over een bepaald gesprek, bedenken hoe dingen “zouden kunnen zijn”. Dan kun je wel streng tegen jezelf zijn en zeggen dat je daarmee moet kappen. Kan hij soms nog wel ineens in je gedachten voorbijkomen, maar het is dan aan jezelf om die gedachte af te kappen en er geen extra tijd/energie aan te besteden. Dat helpt echt en na een tijdje ben je wel afgekickt.

5 likes

Ja dat zou het beste zijn, maar ik kan deze persoon niet verwijderen en blokkeren want een kind samen

2 likes