Stel je persoonlijke vraag #53

Nee maar wel stoppen met volgen op social media bijv. Mogelijkheden genoeg om het te beperken tot wat noodzakelijk is omdat jullie samen een kind hebben. Ik zou voor jezelf echt grenzen stellen aan op welke manier en in welke mate je bezig bent en blijft met hem.

5 likes

Kunnen jouw buren vanavond bij jou mee eten als ze dat zouden vragen rond 17.00?

• Ja, kan wel
  • Ja, even een paar kleine aanpassingen en misschien langs de winkel maar geen probleem
  • Ja, beetje vreemd wel maar vooruit
  • Nee, dat zal niet gaan vanwege iets
  • Nee, het zou wel kunnen maar ik wil het niet dus ik wijs dat (vriendelijk) af

0 stemmers

Ik heb echt irritante kut buren, het type dat zegt ‘je mag op zondag je auto niet wassen’, dus nee dankje.

4 likes

Ja, zeker. Ik heb ook niemand zwak genoemd. Ik snap dat die gevoelens er ook zijn en ik benoem ook dat ik het niet uit de weg zou gaan. Maar de instelling waarin ik nu zit, en dat is ook dat ik het niet mis om in de avond tegen een volwassene te praten omdat ik dat ook met m’n vriendinnen kan, is gewoon heel fijn.

10 likes

Oh nice, vind haar ook heel leuk, zie dat ze haar boek zelf heeft ingesproken als luisterboek op Spotify. Dus die ga ik luisteren.

3 likes

ja iedereen heeft toch behoefte aan mensen dicht bij en gezien en gehoord en geliefd worden, juist het missen van echte waardering en connectie is waar de ~movement vandaan komt.
ik denk dat een onderdeel van decentering men juist community om je heen bouwen is en je leven niet meer inrichten naar het binaire beeld van of een (mannelijke) partner hebben of ‘alleen zijn’. dat je niet afhankelijk ben van 1 man/partner om je verbonden en mens te voelen.
bepaalde delen van ‘decentering men’ zijn imo niet los te zien van grotere maatschappelijke kwesties zoals in dit voorbeeld individualisering en verlies van saamhorigheid, je moet het denk ik niet zien als jezelf van alles ontnemen maar ruimte maken om iets nieuws te bouwen/creĂ«ren.

26 likes

Jij verwoordt het beter dan ik :relaxed: helemaal mee eens.

7 likes

Ligt eraan waarom. Als het gewoon voor de “leuk” is dan nee bedankt, maar als er wat aan de hand is dan zou ik het wel okĂ© vinden

2 likes

Bamischijf

• De beste snack
  • Gewoon wel lekker, maar nmsmvpe
  • De slechtste snack
  • Anders

0 stemmers

1 like

Nog nooit gehad

16 likes

Ik zou het wel een beetje vreemd vinden, omdat het in elf jaar tijd nog nooit is voorgekomen, maar ik neem aan dat er wat context bij hun vraag hoort en dan zou ik ook niet zomaar weigeren.

2 likes

Er zit zo veel verschil in bamischijven/blokken etc. dat het een soort Russisch roulette is. Sommige vind ik echt heel lekker, maar sommige zijn ook echt niet te eten.

8 likes

Die kleintjes die je in een hap in je mik ramt zijn precies groot genoeg.
Groter is niet lekker

3 likes

Ja, een goed gekruide, met stevige krokante paneermeel en dan een dikke laag sambal is echt de hemel.

5 likes

Eens en ik heb ook liever kleine kaassoufflés. De verhouding binnenkant buitenkant is gewoon beter bij klein formaat.

5 likes

Mini frikandelletjes vind ik dan weer altijd tegenvallen tov de grote :smiling_face_with_tear: die zijkanten worden vaak zo hard of hij blijft juist heel zompig ofzo
 een grote is steviger :joy:

2 likes

Nee sorry dat is ook helemaal niet wat ik bedoelde en had het ook niet zo geĂŻnterpreteerd!

4 likes

Vanmiddag nog eentje op met veel mayo en sambal in de zon :heart:

5 likes

Raad de prijs, in de bonus

• 15
  • 22,50
  • 35
  • 42,50
  • 49,95

0 stemmers

3 likes

En wat is het winnende antwoord?