Ik maak mezelf dus altijd wijs dat ik alleen in de stad zou kunnen wonen, maar denk dat als je naar de details kijkt heel lastig wordt. Kan prima de maandlasten van een appartement in de stad dragen, maar wordt maar eens ingeloot in middenhuur en 3.5 keer de huur voor een vrije sector woning van 1500 is ook echt niet in zicht. Zou dan echt afhangen van goed netwerk hebben en via via iets vinden.
Ja dat gependel vond ik ook kut maar dat was ook wel omdat we in het begin het liefst elke dag samen waren/samen sliepen. Denk dat ik het nu in deze latere fase in onze relatie dan ook chill zou vinden om elkaar max 3 of soms 4 keer per week te zien/samen te slapen. O ja en ook wel binnen dezelfde stad op loop of fietsafstand haha niet dat je elke keer 30 minuten met de trein moet.
@babushkababy ik vind het moeilijkste en engste van een huis kopen met mân partner dat ik mân sociale huurwoning van 800 euro in Amsterdam opgaf. Vind het nog steeds een kut idee zou alleen niet kunnen kopen en een huurwoning van 1300+ euro zou ik nu wel alleen âkunnenâ betalen, maar dan wordt het wel echt heel krap en kut weer verder.
Hypothetisch kan ik alleen in dit huis blijven (ik kan en mag de huidige hypotheek dragen) alleen als deze situatie zich voordoet omdat we uit elkaar gaan, dan moet ik mijn man uitkopen en dat ga ik sowieso niet redden met eigen geld. Vaag me af of ik daar dan een voldoende hypotheek voor zou krijgen of hoe dat dan ook werkt.
Ik hoorde laatst dat een extra hypotheek voor uitkopen makkelijker te verkrijgen is, maar geen ervaring hiermee!
Ik ben juist met mân vriend uit elkaar gegaan (sinds kort) omdat hij (nog) niet wilde samenwonen en ik wel. Ik vind alleen wonen echt saai en het is echt heel duur en ik heb ook nog een kind die eet als een volwassene. Als ik geen kind had was ik wel met een vriendin gaan samenwonen maar ik snap dat mân kinderloze vriendinnen daar geen zin in hebben
Bijkomend punt is ook wel dat mân vriend in het begin wel zei dat hij graag wilde samenwonen, maar toen het dichterbij kwam en eindelijk âkonâ krabbelde hij toch terug.
Als het goed voelt, voelt het goed! En dat heb ik wel vaker dat het heel snel gaat, maar niet met samenwonen aan toe hoor. Wat hielp is dat hij antikraak woonde zonder verwarming en overal muizen, en ik een lekkere warme studio vlakbij had. Op een gegeven moment heeft en vriend het een half jaar ondergehuurd en daarna opgezegd.
Puur hypothetisch maar als ik het zou kunnen missen zou ik latten echt prima vinden, vind het moreel wel een beetje bezwaarlijk in de huidige wooncrisis. Maar los gezien van dat lijkt het me echt top!
Ohh ik weet nog dat je dat toen bijna live op het forum vertelde, hoe lang geleden is dat inmiddels?
Ben jij goed in flirten?
- Ja
- Nee
- Mwah
0 stemmers
Vind je flirten leuk?
- Ja
- Nee
- Mwah
0 stemmers
Hahaha. Ik kan al nauwelijks een gesprek voeren
Ik wil niet officieel samenwonen, want niet-officeel samenwonen beviel mij al niet.
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik voor één iemand behalve mijzelf mijn huur zou opzeggen. Het was een enorme zoektocht om te voldoen aan alle huurvoorwaarden, gekozen te worden én er niet na een korte tijd uitgegooid te worden.
Ik zou ook niet iemand op dit huurcontract willen laten bijschrijven om dezelfde reden; dadelijk moet ik eruit en kan ik geen woning meer vinden. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Naast de vele voordelen van latten en ook wel nadelen (dat gesleep met je spullen altijd, geplan waar je slaapt etc), zie ik bovenstaande dus ook als grote reden om niet officieel te gaan samenwonen. Als de huizenmarkt er anders uitzag had ik het denk ik sneller gedaan, want pfoe die kosten van twee woningen en twee huishoudens etc
Patriarchaal, ik zou sowieso nee zeggen na het aanzoek dan.
Heb jij ChatGPT wel eens als therapeut gebruikt?
- Ik heb ĂŒberhaupt nooit ChatGPT gebruikt
- Nee
- Nee nog niet, ga ik misschien wel doen
- Ja, eens en nooit meer
- Ja, geregeld
0 stemmers
Heb je hier een mening over?
- Nee geen mening
- Ja prima toch
- Ja is dystopisch
- Misschien een uitkomst voor de vriendelozen der wereld
0 stemmers
Tja, als je op een ellenlange wachtlijst staat voor therapie, kan het een tussenoplossing zijn. Maar het is vooral vervelend dat die tussenoplossing nodig is
Ik las laatst nog dat sommige ai-bots meegaan in suicidale gedachten dus ik weet nou net niet of het zoân tussenoplossing is
He kak. Dat wist ik niet
ja denk dat als de mensen die chatgpt gebruiken voor therapeutische doeleinden op een andere manier goede hulp zouden kunnen krijgen wel met die andere manier aan de slag zouden gaan. ik vind veel van chatgpt en de nutteloze dingen waar mensen het voor gebruiken maar je mentaal staande proberen te houden probeer ik liever niet op te judgen naar de persoon toe.
maar vind het wel dystopisch als concept, dat de menselijke zorg blijkbaar zo faalt dat men overstapt naar robots.
Zelfs als het over suĂŻcide gaat zegt de AI-chatbot âga doorâ â en dat is levensgevaarlijk, waarschuwt de Autoriteit Persoonsgegevens Zelfs als het over suĂŻcide gaat zegt de AI-chatbot âga doorâ â en dat is levensgevaarlijk, waarschuwt de Autoriteit Persoonsgegevens - NRC
Edit; er is volgens mij ook een groep ouders aan het procederen tegen tiktok omdat hun algoritme kinderen die al mentaal ziek zijn alleen maar en steeds erger dat type content voorschotelt.
Ja dat zou ik begrijpen, maar lees op Twitter ( sorry dat ik daarop zit) dat veel mensen het liever hebben dan een irl therapeut omdat XhatGpT niet judged, dat vind ik wel echt heel triest.
Therapie is een groot woord, meer als een soort coach.