Stel je persoonlijke vraag #53

Haha. Van mensen zonder hond verwacht ik dat ook niet. Van hondeneigenaren wel. Het is echt bedroevend hoe weinig kennis er is van lichaamstaal, dat zou echt veel meer aandacht moeten krijgen bij alle puppycursussen. (Martin Gaus hondenscholen doen dit wel fantastisch met theorie-avonden :ok_hand:)

Ja mijn impopulaire mening is dus denk ik dat het gros van de mensen dus incapabel is en we dus niet kunnen verwachten dat mensen er iets aan doen, dus we wél bij de honden zelf moeten ingrijpen

9 likes

Dit :100: ik ken iemand die dierenarts is (een man), en die zegt dat er best vaak vrouwen zijn (vaak single oudere vrouwen met kleine hondjes) die dan hélemaal verbaasd zijn dat die hond het niet erg vindt om door een mannelijke dierenarts te worden geholpen. ‘Oh normaal houdt mijn hond helemaaal niet van mannen!’ :’)

6 likes

Ja snap ik! En die honden zijn vaak zonder triggers van buiten, binnenshuis hele lieve honden. Bij het asiel worden ze ingeslapen na een paar pogingen.

4 likes

Mijn favo goede doel, Stichting Dutch Cell Dogs, gaat dat tegen. Daar trainen gedetineerden moeilijk plaatsbare honden. Soort van beide werken aan een goede terugkeer in de samenleving.

22 likes

Wel eens gezien hoe ze dat doen op een locatie waar ik wel eens werk. Echt superleuk! Ook voor de tbs’ers goed, die voelen zich ergens verantwoordelijk voor en hebben een doel.

9 likes

Doe jij mee met spaaracties bij de supermarkt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En wat spaar je dan?

• Pannen
  • Knuffels
  • Servies
  • Gratis boodschappen( of pakketten)
  • Voetbalplaatsjes
  • Stickers
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Ga jij wel eens voor zo’n actie naar een andere supermarkt, in plaats van diegene waar je normaal boodschappen doet?

• Ja
  • Nee
  • Anders, namelijk

0 stemmers

Geef jij voor zo’n actie wel eens meer geld uit? Denk aan bijvoorbeeld actieproducten kopen, geld bijleggen voor spaarpunten of koop je wel eens producten die je normaal niet koopt maar nu maar aanschaft omdat deze meedoen met het spaarprogramma?

• Ja
  • Nee
  • Anders, namelijk

0 stemmers

Laatste (zeven) vragen, maar deze zijn open: wat vind je van zo’n spaaractie? Gebruik je de producten? Heb je er plezier van? Zie je de meerwaarde van zo’n actie? Ga je hierdoor bewuster boodschappen doen of draagt dit bij bij overconsumptie? Doe je met alle acties mee? Waardeer je de gespaarde spullen?

Ik ben heel benieuwd en ik heb mij dit altijd afgevraagd. Nu de Lidl weer met zo’n actie komt ben ik benieuwd wat anderen er van vinden.

4 likes

Ik doe het alleen als ik de producten ook echt gebruik (tijdje terug 1 green pan met de AH-actie). Stickers accepteer ik ook sinds ik een kind heb, maar zou dat anders niet doen.

5 likes

Ik doe automatisch mee bij de Appie maar doe er vervolgens niks mee :smiling_face_with_tear:

4 likes

Die knuffels zijn zo kut! Ik wil die troep niet in m’n huis. Ik wil niet dat hier grondstoffen voor gebruikt worden. Als iemand mijn kind van bijna 2 zo’n kikker aanbiedt en hij rijkt er stralend naar kan ik hem ook niet meer afslaan.

edit: Ik vermijd de Lidl tijdens deze weken dus bewust. Ik ga alleen als ik zonder m’n kinderen kan.

7 likes

Ik check het eens in de zoveel tijd in de app en dan heb ik vaak ineens al 14 volle spaarkaarten voor uitjes, handdoeken of bakjes :sweat_smile:

Gebruik het nagenoeg nooit, laatst alleen een paar spaarkaarten gebruikt voor een uitje met vrienden. In dat geval scheelde het ons nog wel serieus geld!

1 like

Werk jij voor een supermarkt

34 likes

Korting op uitjes, dierentuin of Efteling bijvoorbeeld.

8 likes

Nee :sweat_smile:

1 like

dit zijn 7 vragen

16 likes

OK :wave:

2 likes

Dit wel voornamelijk bij zegelacties, dus als je per 10 euro een zegel krijgt. Als ik dan op 7 zit, zoek ik wel producten om toch de 10 euro aan te tikken. Ik pak dan wel voorraaddingen, maar uiteindelijk is het natuurlijk gewoon geld wat ik anders niet had uitgegeven :woman_shrugging:t3:

4 likes

Ik doe niet mee aan spaaracties voor producten maar wel bijv de Efteling korting en de Pathé actie voor 1+1 gratis.

4 likes

Nou, niet niet had uitgegeven maar later, toch?

Ik doe alleen mee met spaaracties waar ik daadwerkelijk wat aan heb.
Vershoudbakjes als er een paar gesneuveld zijn, handdoeken als er een paar versleten zijn, etc. Meestal laat ik dat soort acties links liggen want zo hard gaat de slijtage over het algemeen niet bij mij thuis.

Knuffels vind ik over het algemeen van bedroevende kwaliteit, met name die van Lidl. Ik vermijd Lidl actief of ga zonder kind, en als ze het toch ziet leg ik uit dat we aan die specifieke actie niet meedoen. Ze heeft (mooie) knuffels genoeg.

Met de actie van Jumbo voor smilies heb ik wel meegedaan, een soort stickertjes, daar zie ik geen kwaad in. Zo spaarde ik ook boodschappenzegels en met hulp van o.a. het forum heb ik mijn kaart vol gekregen. De boodschappen die daarbij zitten waardeer ik allemaal, en mocht ik een keer gratis producten krijgen die ik niet gebruik, dan breng ik die naar het Voedselbank-innamepunt in de kerk.

Ik geef tijdens spaaracties weleens meer geld uit om bijv. aan 50€ te komen ipv 48€, maar kies dan wel iets dat sowieso gebruikt wordt en niet bederfelijk is. Bijvoorbeeld toiletpapier, koffiebonen, etc. Ik neem dan een voorschot op een volgend winkelbezoek waarbij ik dan dat toiletpapier niet hoef te kopen.

16 likes