Stel je persoonlijke vraag #53

Hypotistisch: Als je gaat trouwen wie doet het aanzoek?

• Ikzelf
  • Mijn Partner
  • Kan beide
  • Geen idee

0 stemmers

Wie heeft het aanzoek gedaan?

• Mijn partner
  • Ikzelf
  • er is geen aanzoek geweest
  • wil niet trouwen

0 stemmers

2 likes

Dit komt vaker voor; door deze poll heb ik nu zin in pa tat :tired_face:

De friet van Verhage is vaak nog half rauw, maar die kaassoufle is wel heaven!

Als ik iets vertel over meerdere mensen gebruik ik wel voornamen want die ene en die andere vind ik zelf erg verwarrend
Achternamen weet ik niet meer van de meeste mensen dus dat is sowieso geen optie

5 likes

Wist jij dat Finland niet bij Scandinaviƫ hoort?

• Ja, altijd al geweten
  • Ja, maar kwam daar later achter
  • Nee, ik kom daar nu pas achter

0 stemmers

1 like

er is geen officiƫle eenduidige definitie/begrenzing

4 likes

Zo’n balkje neerleggen tussen de spullen/boodschappen op zo’n zwarte band. Wat is hierbij eigenlijk de ongeschreven regel? Ik kreeg zojuist namelijk een ENORME attitude van de Action medewerker omdat ā€˜ik’ het balkje niet tussen de spullen had gelegd en nu moest de bon aangepast worden. (Fyi: Degene voor mij had het balkje niet neergelegd na zijn spullen en dus zijn mijn spullen op zijn bon gekomen).

• Je legt het balkje NA je eigen spullen (en dus voor de spullen van degene die na je in de rij staat)
  • Je legt het bakje VOOR je eigen spullen en dus achter de boodschappen van je voorganger

0 stemmers

3 likes

Als ik zie dat er voor mij geen balkje ligt, leg ik er voor en na mijn spullen een. Anders sowieso na mijn spullen.

124 likes

Ja dat moet je dan indd net zien

hoezo zie je dat balkje niet liggen :thinking:

17 likes

Omdat die er niet lag natuurlijk :laughing:

8 likes

Ja, opzich kijk ik altijd op de band waar ik mijn spullen op ga leggen haha, dus ik zie dat wel of er een balkje ligt ja of nee.

2 likes

Omdat

1. ik ervan uit ga dat de persoon voor mij dat doet (want dat is namelijk 9 van de 10 keer zo
  2. het was mega druk en er liepen steeds mensen langs (zonder spullen) incl. jankende kinderen waardoor ik alleen maar zsm die spullen op de band wilde hebben
3 likes

Je let gewoon op of er een balkje ligt als je eigen spullen plaatst. Dat is jou verantwoordelijkheid . Verder is het beleefd om een balkje voor de voor de volgende neer te leggen maar niet jouw verantwoordelijkheid.

32 likes

Moet hier een etiquette voor zijn?! Je kijkt toch naar de band als je je spullen neerlegt? Ligt er een balkje dan leg je je shit neer met erna weer een balkje en als de persoon voor je het is vergeten leg je eerst een balkje neer en dan je shit. Zo moeilijk is het toch niet mensen come on.

33 likes

Nja de ongeschreven regels zijn wel dat je zelf goed kijkt of er een beurtbalkje ligt. En ja dat gaat wel eens mis en dat kan verrekte irritant zijn als kassamedewerker.

Je had niet gezien dat er geen balkje lag, is niet erg kan gebeuren. Maar wat ik dan een beetje irritant vind in je berichten is dat je niet echt zelf op zit te letten en alles bij de anderen neer legt. Ja dan kan je een reactie verwachten want zo’n kassamedewerker kan het niet ruiken waar jouw boodschappen beginnen en eindigen. De manier waarop dat gezegd word mag wel vriendelijk natuurlijk maar goed misschien had die z’n dag wel niet, was je de zoveelste klant die dag niet op zat te letten of zijn er strenge regels over dingen verkeerd aanslaan. (dat laatste was zo waar ik heb gewekt maar dat is al wel lang geleden) Laat het in elk geval los dat de reactie vervelend was en volgende keer beter.

Edit: al zijn de redenen waarom je het bij de anderen neerlegt wel te volgen hoor. Dus die medewerker had ook kunnen denken oh misschien was de klant even onoplettend maar doet die het normaal wel altijd etc.

5 likes

Of die medewerker had z’n toorn kunnen uitstorten over de eerste klant, in plaats van de tweede. Want blijkbaar is de consensus dat je verantwoordelijk bent voor het beurtbalkje nĆ” je boodschappen.

7 likes

We zijn wel echt oud geworden he

93 likes

Pas als ik dat balkje op de band leg, ben ik klaar met uitpakken en mag de volgende. Vind dat toch een beetje een ongeschreven regel.

4 likes

In ScandinaviĆ« hebben ze het zelf meestal over de ā€˜Nordics’ en daar hoort Finland zeker bij.

3 likes

Is het niet zo dat Finland nordic is maar niet Scandinavisch omdat de Scandinavische landen allemaal een gedeelde taalfamilie hebben en het Fins daar los van staat? Dus IJsland is wel Scandinavisch, Finland niet: maar beiden zijn nordics.

1 like