Stel je persoonlijke vraag #53

Nou, het is toch ook helemaal niet realistisch om met een doodgewone verkoudheid thuis te blijven? Ik ben echt queen smetvrees, nog net niet gesponsord door Dettol. Vind zeker dat mensen met de blaftyfus thuis moeten blijven ipv mijn nek sproeien in een restaurant of bios, of idd op je werk. Maar als je kinderen hebt ben je volgens mij driekwart van het jaar verkouden. Daar gaat niemand dood van.

60 likes

Ja, ik meld gewoon wat ik heb. Ik voel me veilig genoeg om eerlijk aan te geven wat er aan de hand is. Of dat nu fysiek of psychisch is, maar goed ik meld me dan ook niet ziek omdat mijn fitbit zegt dat het niet goed gaat :joy:

Binnen mijn team wordt het eigenlijk altijd wel gedeeld wat er aan de hand is. Terwijl er wel aangegeven wordt dat dit niet verplicht is en de manager vraagt ook altijd of iets gedeeld mag worden met het team.

1 like

Dan kan ik me van oktober tot april de helft van de tijd wel ziekmelden. En het ging hierboven niet om echt ziek zijn, maar om redenen als de kat die je wakker houdt of de fitbit die iets geks aangeeft.

8 likes

Ook als ze bijvoorbeeld getrouwd zijn en het is een felicitatie?

@Riley Ha ja zo kwam ik erop, we kregen een kaart met daarop de ‘voornaam van mijn man en Johanna (?)’
Ik heet geen Johanna en gezien het vraagteken wist zij het ook niet dus och gewoon wat gokken :sweat_smile:

Als iedereen zich ziekmeldt met een verkoudheid krijgen we een zorginfarct zonder pandemie

Gewijzigd op verzoek

17 likes

Ik vind dat het genuanceerder ligt. Bij een beetje verkoudheid (lees een keer niezen en een verstopte neus) ligt niet de hele afdeling plat als de rest ook verkouden wordt.
En niet ik vind ook niet dat je de bikkel uit moet hangen en met influenza naar kantoor moet komen. Maar als ik een beetje snif ga ik wel, als ik flinke verkoudheidheidsklachten heb werk ik thuis.
Maar ik meld me pas ziek als ik niet meer in staat ben te werken door wat voor reden dan ook.
En ik voel me wel vrij genoeg dat mijn leidinggevende te melden, maar dat is je eigen keuze.

Ik vind echter wel dat je nog vrij lang in staat bent te werken. En iedereen heeft weleens een kutnacht of een verstopte neus. Daarmee kan je prima functioneren bij veel banen.
Koorts, burn out of spuitpoep is een ander verhaal.

2 likes

Bedoel je de kaart die je stuurt voor de bruiloft? Dan zou ik het neem ik aan wel weten, met wie er getrouwd wordt.

Maar als je bedoelt “deze mensen zijn getrouwd als burgerlijke status” en ik ken de man niet maakt dat voor mij geen verschil tov een niet getrouwd stel.

2 likes

Je eigen beleg meenemen op vakantie (zoals hagelslag):

• Doe ik
  • Doe ik alleen als ik ga kamperen oid
  • Doe ik nooit want in ‘t buitenland hebben ze ook gewoon supermarkten

0 stemmers

1 like

Nee ik bedoelde echt als felicitatie dus iets wat hen beiden aan gaat
Kijk ik kon er wel om lachen hoor want blijkbaar no shame aan haar kant maar even bij iemand navragen was zo gedaan toch

Alleen als ik naar Marokko ga neem ik kaas, hagelslag en pindakaas mee. Hebben ze daar ook wel (ok hagelslag ws niet) maar neem het ook mee als ‘cadeau’ voor familie

1 like

Je snapt toch zelf ook wel dat er sectoren zijn waar gewoon thuis blijven met een verkoudheid een heel andere impact heeft dan bij een IT bedrijf waar je bepaalde dingen ongetwijfeld even kan laten liggen om te zorgen dat de dingen die echt moeten wel gedaan worden?

5 likes

Ugh deze discussie telkens weer. :woozy_face: Veel succes met je laagdrempelig ziek melden bij een verkoudheid als er dan 30 afspraken per dag afgebeld/verzet moeten worden. Je kunt collega’s besmetten echt wel voorkomen met een beetje boerenverstand.

61 likes

Mijn schoongrootouders (?) wisten blijkbaar mijn naam niet en hebben toen gegokt en me de naam van een bekende musicalster gegeven die echt in de verste verte niet op mijn naam lijkt. Nog steeds in de war daarover.

5 likes

Dit is wel een verschil, want als alleen @Krabsalade zich ziek meldt is er al een grote ontregeling, zo lees ik in haar voorbeeld

Oh wat erg! Mijn schoonmoeder kon mijn naam ook nooit onthouden. Dan hoorde ik in de keuken een discussie tussen haar en mijn man, hoe het toch kon dat ze hem steeds vergat. Of dat ze het papiertje kwijt was waar die opstond. En ik maar doen alsof ik het niet kon verstaan. :smiling_face_with_tear:

3 likes

Hahaha zo kreeg ik voor de geboorte van onze tweede een felicitatiekaartje van mijn oma. Gericht aan: “[naam van mijn zus] en echtgenoot.”

Mijn zus heeft al 7 jaar geen nieuwe baby en is ook niet getrouwd en mijn echtgenoot heeft gewoon een naam.

Wel op ons adres, dat dan weer wel. Dat heeft ze dus óf ergens genoteerd staan óf aan iemand gevraagd en hoeveel moeite is het dan om even te vragen “hoe heet haar man ook alweer?”

Maargoed, ik spreek mijn oma nooit en zij vindt mijn man maar niks want hij is “een bruintje met tattoos” dus dat kaartje ging hoe dan ook linea recta de prullenbak in. Ik hoef je bare minimum fatsoensnorm niet.

7 likes

gaat de paus ergens aankomende dagen dood

• ja :dash:
  • nee wordt wel weer beter

0 stemmers

heb wel zin in conclaafnieuws

Bovendien ben ik ook bijna nooit meer ziek na de eerste periode in de zorg gewerkt te hebben en nu in de kinderopvang. Ja ik moet af en toe even mijn neus ophalen maar echt ziek ziek ben ik zelden nog. Je bouwt toch een soort van natuurlijke weerstand op als je de hele tijd blootgesteld wordt aan allerlei ziektes. Mijn vriend met een kantoorbaan wordt wel steeds ziek ziek als ik even een beetje verkouden ben van het zoveelste kinderdagopvangvirus. Het enige wat ik echt mijd als de pest is waterpokken want nooit gehad als kind zover mijn beide ouders zich kunnen herinneren.

@instantramen sorry maar iemand van die leeftijd met een longontsteking geef ik gewoon ĂŒberhaupt niet meer zoveel tijd. Te veel mensen in het verzorgingshuis zien sterven aan een “simpele” longontsteking

5 likes

Laat je vaccineren dan! Zeker als je in de kinderopvang werkt.

3 likes

Maar heeft je zoontje aanvullend waterpokken vaccin gehad, want deze zit niet standaard in het rijksvaccinatie programma volgens mij. Omdat de meeste kinderen het als jong kind doormaken en het dan niet heel ernstig verloopt (wel alsnog vervelend natuurlijk).

4 likes