Stel je persoonlijke vraag #53

Ik ken die mensen (waarschijnlijk) toch niet en grote kans dat het dan zo’n zielig verhaal wordt net als je altijd bij winacties van bloggers zag over waarom zij moeten winnen. Boeit mij echt nul, geef me gewoon het meeste geld en je mag mn huis hebben.

8 likes

Ik vond het alleen handig omdat je kon aflezen hoe serieus/haalbaar het bod was.

1 like

Ja ik heb echt geen idee, hangt natuurlijk erg van de situatie af. Als ik m’n huis sowieso met verlies of randje quitte spelen zou verkopen dan zou ik eerder voor het hoogste bod gaan, maar als ik al een flink deel hypotheek heb afgelost en het huis meer waard geworden is en het gaat over 30.000 vs. 60.000 euro overwaarde zou ik denk ik prima voor 30.000 kunnen gaan als ik het die mensen meer gun ofzo? Maar goed dit is super hypothetisch, grote kans dat ik gewoon geld wil zien haha

3 likes

Ik heb op deze manier ons huis gekregen, terwijl we niet het hoogste bod hadden. Context is wel dat diegene het huis had geërfd van een oom waar ze geen contact mee had, en diegene die het hoogste bod had vond ze irritant (waren de buren). Ze gaf aan liever starters te helpen dan “bemoeials”.

15 likes

Dan ben je een beter persoon dan ik, ik geef die 30k dan nog liever aan iemand die ik ken dan een random persoon die goed is in brieven schrijven.

21 likes

Zou jij je huis direct verkopen als iemand je nu 1,5 ton bovenop de huidige taxatiewaarde biedt. Maakt niet uit of het te koop staan. Iemand belt aan en bied je een bedrag.

• Over mijn lijk
  • Zou erover na moeten denken maar waarschijnlijk niet
  • Twijfel maar zou het toch doen
  • Ja, geef geld

0 stemmers

2 likes

Je gaat naar de kringloop. Een boek is bij de ene kringloop (let wel, die geld inzamelt voor goede doelen) 1,50 duurder dan bij de andere kringloop. Jij…

• Gaat sowieso voor de goedkoopste optie. Fuck het goede doel
  • Ik ga niet naar de kringloop
  • Betaal met liefde en plezier iets meer voor een goed doel

0 stemmers

Het is voor mij een bijbaan naast mijn studie. Dus ik werk er nu fulltime maar ik verwacht met ongeveer een jaar helemaal afgestudeerd te zijn en ga binnenkort er maar 1 keer per week werken. Ik heb een paar locaties waar ik vast inval. Dus als er een kind met waterpokken is dan word ik doorgeschoven naar een andere groep of geruild. Ik vind dat niet heel erg want ken alle groepen ondertussen wel en anders ben ik in principe ook “maar” een invalkracht dus ik kan in principe overal werken. De locatiemanagers zijn ook op de hoogte dus heb nooit ergens moeten werken waar een kind met waterpokken of vermoeden van waterpokken was. Ook met pauzes word er rekening mee gehouden dat ik dan niet inval op zo’n groep. Dus op dit moment zijn mij de kosten voor vaccinatie het niet waard ten opzichte van het risico wat ik daadwerkelijk kortdurend loop.

3 likes

Kan me echt niet voorstellen dat je nee zegt tegen anderhalve ton.

5 likes

Simpel, ik wil in dezelfde buurt wonen. Met 1,5 ton en de veel hogere hypotheekrente en het gegeven dat een vergelijkbare woning lastig is te krijgen nu ben ik wss slechter af.

Edit: hypotheek heb ik dan geen last van trouwens, dus tenzij je m’n buren kan overtuigen om op te rotten zodat ik daar kan wonen zou ik het nog niet snel doen.

21 likes

Hypotheek meeverhuizen in de tijd die je daarvoor krijgt komt er vast wel iets op de markt. Voor anderhalve ton word ik wel inventief hoor

2 likes

Ik heb geen koophuis maar het zou echt heel moeilijk zijn om iets beters te vinden dan mijn huidige plek/kosten op een plek waar ik wil wonen dus no thank u. Bij 5 ton gaan we praten.

11 likes

Snap ik, maar anderhalve ton bovenop de taxatiewaarde? Je mag alles houden

2 likes

Ik ben zo blij met het huis en de buurt waar ik woon met mijn dochter samen. Het is een eengezinswoning en we wonen er met z’n tweetjes. Het is echt groot genoeg en wil helemaal niet verhuizen. Los liever m’n huis eerder af (as if haha) dan dat ik een duurder huis moet kopen met die 1,5 ton erbij op deze huizenmarkt.

4 likes

Ongevraagde spreekbeurt over Spakenburgs Hart:

Dat is inderdaad iets zeer regionaals dat in Spakenburg vaak bij verjaardagen en andere feestelijke gelegenheden op tafel staat. Dan is het een grote koek waar stukjes van gesneden worden, want een Spakenburgs hart kan meer dan een meter groot zijn:

d7e56fdf79d6444d531afb41ebb27a5f4853d87e

Spakenburgs Hart is zacht, boterig, net niet gaar en er zit glazuur op. Ik geef vaak harten weg met een speciale tekst er op want je kunt ze personaliseren en zelfs de kleur glazuur kiezen. Toen ik na mijn bevallingsverlof terug kwam op het werk had ik bijvoorbeeld een hart met de naam van mijn kind er op in roze glazuur en kon iedereen afsnijden zoveel ze wilden.

Albert Heijn heeft regionale specialiteiten onder de noemer “Streeckgenoten” in het assortiment, maar het is me onduidelijk welke producten waar precies in de winkel liggen. Ik woon niet meer in Spakenburg, maar wel in dezelfde provincie en Spakenburgs Hart ligt standaard in de supermarkt hier. Maar Waddinxveense (?) stroopkoeken ook, en dat is dan weer niet dichtbij. Dus hoe die verspreiding gaat, geen idee. Ik verwacht het niet bij de Groningse AH.

Supermarkt-hart is altijd al in stukjes gesneden, bevat geen speciale tekst en het zijn stukjes van zo’n 10 bij 10 cm groot.

De meeste Spakenburgers zullen overigens de voorkeur geven aan een vers hart van Klaas Hartog (nummer 1) of Wouter van Geurten, als je dat bestelt is het glazuur nog zacht en de koek nog malser dan die uit de supermarkt. Maar het hart van Streeckgenoten is een mooi alternatief als je niet in de buurt bent.
Overigens heb ik in Borger (Drenthe) in een Boni ook weleens Spakenburgs Hart gevonden. Dat is echt enorm uit de richting, dus dat vond ik wel bijzonder.
Kramen van het Stoepje hebben ook nog weleens Spakenburgs Hart bij zich of kunnen het bestellen als je er om vraagt.

Een Spakenburgs hart is in zijn geheel natuurlijk vaak te groot om in korte tijd op te eten, maar het vriest goed in. In stukjes snijden, bakpapiertje tussen elke plak om te voorkomen dat het glazuur gaat plakken, en dan kan je het per stukje ontdooien als je trek hebt. Dan is het bijna net zo lekker als vers.

61 likes

Ik denk dat ik dan alsnog niet in een super gunstige positie zit tbh. Ik bedoel het zal allemaal wel verstandiger zijn dan huren en er zal wel wat mogelijk zijn maar ik heb er extreem weinig interesse in en ik woon prettig nu voor relatief weinig. Geen zin om mijn leven om te gooien en in de woningmarkt stress te gaan zitten op een moment dat mij niet uitkomt en voor eikels met veel geld die ik bovendien mijn huis niet gun :rage:

6 likes

Oh ik verhuis dan wel hoor, koop ik een huis terug van dezelfde waarde maar betaal er honderden euro’s minder voor per maand.

5 likes

Ja goed ik weet natuurlijk niet wat ik echt zou doen maar ik heb gevoelsmatig sowieso wel een beetje iets tegen geld maken met vermogen, en voor mij betekent biodiversiteit en leefbaarheid ook wel wat haha dus stel het zou een jong stel zijn dat houdt van groen vs. een investeerder ofzo dan zou ik in zo’n situatie wel voor het jonge stel kiezen denk ik. Maar het hangt dus wel heel erg af van m’n eigen financiële situatie, en hoe ver de biedingen en de mensen achter de biedingen uit elkaar liggen.

4 likes

Ik denk niet dat ik een mooier huis terug kan kopen in de regio met 1,5 ton meer. We wonen hier zó fijn.

Spakenburgs hart vind ik zelf trouwens echt totaal niet lekker. Krijg er ook maagzuur van. Maar als je van boterkoek en dat soort dingen houdt zou je het misschien eens kunnen proberen. Er is ook nog Jan hagel (de zachte) en zachte brok wat ik vergelijkbaar vind qua textuur.

1 like

Ja maar wat is de vraag?

6 likes