Stel je persoonlijke vraag #53

Wat vind jij van de spirituele vrouwen entrepreneurs die bijvoorbeeld selflove retreats in Portugal organiseren of astrologie toepassen om in het reine met jezelf te komen en je levenspad te kiezen? De Instagram pagina’s van deze vrouwen bestaan ook voor 80% uit foto’s van zichzelf en de overige 20% met zogenaamd artistieke foto’s met lege quotes.

• Leuk
  • Neutraal
  • Ellende

0 stemmers

Ik ken er een paar (indirect) en ik kan me hier zo intens aan ergeren. Het voelt altijd enorm fake (als het om het zgn welzijn van een ander gaat, waarom post je dan die ene foto waar je er heet uit ziet?) en ik vraag me oprecht af hoe ze rondkomen met dit werk.

Ken jij zulke types?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Nadia Ezzeroili had hier laatst een goed stuk over en ik denk precies dat. Echt ga iets nuttigs met je leven doen, je mist zingeving omdat je geen zinnige dingen met je tijd doet.

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/kom-op-deelstrijdprinsesjes-doe-je-combat-gear-aan-het-water-staat-aan-onze-lippen~ba8f8c1a/

Mijn oude buurvrouw is ook helemaal opgeslokt in dit wereldje en het zijn allemaal foto’s van blonde vrouwen in zaaltjes die samen ademen en in hun ‘feminine energy’ komen

13 likes

Er is onlangs iets in je leven veranderd in je leven (goede baan/koophuis/zwanger/leuke partner, you name it). Een goede vriendin zou dit ook graag willen maar heeft dit op dit moment niet. Ze vindt het daarom lastig om de komende tijd met je af te spreken en vraagt om wat tijd. Dit vind je:

• Logisch, snap ik in haar positie
  • Neutraal
  • Doe eens even normaal
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

1 like

Anders: het ligt eraan wat het is. Ik snap het bij zwanger zijn beter dan bij een koophuis. Als een vriendin minder contact met me wil omdat ik een koophuis heb en zij niet, zou ik denken: doe even normaal. Maar als het is omdat ik zwanger ben en zij niet (omdat het bij haar niet lukt), zou ik daar wel begrip voor hebben.

113 likes

Je staat voor een rood stoplicht, je hebt op de knop gedrukt. Er komt aan andere voetganger/fietser etc bij en die drukt ook op de knop. Ben je dan beledigd?

• Ja
  • Nee
  • Toch wel een beetje

0 stemmers

Ik kreeg vandaag een snibbige ‘uiteraard heb ik al op de knop gedrukt’ naar mijn hoofd geslingerd toen ik bij een stoplicht kwam waar al iemand stond. Ja sorry hoor, doe het gewoon automatisch.

2 likes

Vind jij mensen die vaak ziek zijn een beetje slap?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En mensen die 6 maanden lang hooikoorts hebben?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb jij het idee dat je aan mensen kunt zien dat ze vaak ziek zijn/hooikoorts of veel allergieën hebben?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Hahaha, het is maar waar je je druk om kan maken ook (die persoon die de opmerking geeft).
Al doe ik bijna nooit op het knopje drukken als er iemand staat, want vaak kan je er niet echt bij.
Maar doe gerust hoor, succes ermee :sweat_smile:

2 likes

Andere mensen nee. Maar als mijn vriend hooikoorts heeft ja. :laughing:

4 likes

Vind mezelf ook slap hoor, met mijn hooikoorts!

4 likes

Ja ik heb er zelf ook last van, maar vind het wel loserlike met m’n rode neusgaten en traanogen.

Hoe ben je allergisch voor buiten zijn?

5 likes

Het was echt erg toen die kutrupsen hier in de hele wijk op de bomen zaten. Zat ik ook nog helemaal onder de bultjes.

Maar daar is tenminste elke mens gewoon allergisch voor toch? Die haartjes. Of zijn er mensen die processierupsen over zichzelf kunnen heenwrijven zonder irritatie?

1 like

Lees net ff topics bij en ben on a poll roll

@chachaloco neem ff jouw voorbeeld

Als iemand je -denkt diegene- achter je rug uitscheld voor iets wel echt heftigs, ben jij dan van de:

• Negeren van het probleem, doen of je het niet hebt gehoord
  • Achteraf een berichtje sturen
  • Directe confrontatie
  • Je bent nog iets vergeten

0 stemmers

1 like

ben jij een stiekeme misgunner

• ja
  • nee
  • nee ik ben een openbare misgunner

0 stemmers

3 likes

29 likes

Ik vind weinig irritanter dan gefrustreerde mensen, gun iedereen alle geluk :sparkles: good vibes only :sparkles:

8 likes

Ik geloof daar niet in. Dat zijn juist de mensen die alles op laten stapelen en dan de confrontatie via whatsapp aan gaan. Om maar even een bruggetje te maken.

2 likes

Ik ken er één. Ook gewoon een verpleegkundige die patiënten wilde laten stoppen met belangrijke medicatie :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ik snap wel dat de verschillen soms zo groot kunnen zijn dat je even tijd nodig hebt om daar mee om te kunnen gaan. Zou het juist wel waarderen als een vriendin dat gewoon zegt eigenlijk

2 likes

Barry Asma zeg ik altijd

5 likes