Stel je persoonlijke vraag #53

Backronyms! Vind dat wel een leuk fenomeen juist altijd, save our souls voor SOS is er ook zo een. Kliko is inderdaad wel echt zo!

8 likes

Ik ging vorige week boodschappen doen en ik heb ooit bij die AH gewerkt. Toen zei een oud-collega tegen zo’n ventje achter de toonbank; zie je haar, dat is Lula en er is niemand die sneller brood kan snijden en inpakken dan zij. Hij wilde er tegenin gaan maar ze snauwde hem meteen toe: NEE JIJ OOK NIET! Ik werk daar al 15 jaar niet meer. Blijkbaar ben ik nog steeds een legende :joy:

47 likes

:tomato:

32 likes

waarom is die tomaat zo mooi en gedetaileerd

17 likes

@Lula heeft die waarschijnlijk uit een kunstwerk geript

2 likes

Haha ik had laatst ook iets leuks in de AH. Ik vroeg om een brood, dat moest ze nog in een zak doen en stickeren. Was de rol in het prijs-apparaat op. Medewerkster stond vijf minuten te klooien om het te vervangen en lukt maar niet en toen heb ik het voor haar gedaan :rofl: Echt vol bewondering werd ik bedankt haha. Is voor mij inmiddels ook 11 jaar geleden dat ik er gewerkt heb, maar altijd nog leuke herinneringen aan

24 likes

kan jij goed zien welke kleuren je het beste staan?

• ja, altijd al
  • ja, maar dat heb ik moeten leren
  • een beetje
  • nee heb ik moeite mee
  • ik ben daar niet mee bezig

0 stemmers

en kan jij goed het verschil zien tussen een koele en een warme kleur?

• ja
  • beetje
  • nee

0 stemmers

en tussen muted en gesatureerd/bright?

• ja
  • beetje
  • nee

0 stemmers

draag je wel eens kleuren die je minder goed staan?

• ja, expres om mijn uiterlijk een meer clashende look te geven
  • ja, omdat ik het mooie kleuren vind
  • ja, omdat ik een all black gyal ben
  • ja, om een andere reden
  • waarschijnlijk, omdat ik niet goed weet wat me wel en niet staat
  • weet ik allemaal niet
  • nee, ik houd me bij de kleuren die me het beste staan

0 stemmers

als je kleuren draagt die je niet het beste staan, werk je daar dan op een manier omheen?

• ja, ik verander wat aan mijn teint dmv zelfbruiner of makeup
  • ja, ik draag sommige kleuren alleen of liever in de zomer of winter
  • ja, ik probeer het niet te dicht bij mijn gezicht te dragen
  • ja, ik draag bepaalde kleuren alleen of liever als ik een bepaalde haarkleur heb
  • ja, ik doe nog iets anders
  • nee, ik wil het expres laten clashen
  • nee, ik houd me er niet mee bezig

0 stemmers

laatste poll

• ik houd van beeldende kunst maar niet van kleurenanalyse mbt kleding en uiterlijk
  • ik houd van beeldende kunst en ook van kleurenanalyse mbt kleding en uiterlijk
  • ik houd niet van beeldende kunst en niet van kleurenanalyse mbt kleding en uiterlijk
  • ik houd niet van beeldende kunst maar wel van kleurenanalyse mbt kleding en uiterlijk
  • ik vind dat kleurenanalyse een vorm van schoonheidsideaal is en daarmee een overwegend negatief verschijnsel
  • ik vind dat kleurenanalyse een vorm van schoonheidsideaal kan zijn maar positief/neutraal omdat je er mee kan doen wat je wil en het over kleurtheorie beter begrijpen gaat
  • ik vind dat kleurenanalyse gewoon helemaal neutraal is

0 stemmers

2 likes

Neem aan dat een van die opties “overwegend negatief” moet zijn?

oeps ja!

ik heb een keer een kleuranalyse gedaan omdat ik iemand ken waarbij het goedkoop kon en ik vond het wel chill omdat ik het qua makeup soms best lastig in te schatten vond. daarvoor vind ik het wel een fijne richtlijn want het klopt wel echt.

qua kleding draag ik bijna alleen maar zwart en volgens de kleuranalyse stond dat me ook goed. anders pech want ik ga toch geen kleur dragen

edit omdat ik dit wil toevoegen: eigenlijk is alles wat uiterlijk gerelateerd is kut want het hele schoonheidsideaal is gewoon stom en patriarchaal. maar ik vind het ook leuk om m’n makeup te doen, outfits te bedenken enzo. net zoals benen, oksels scheren. alleen in essentie is het alsnog gaar omdat het gewoon door mensen (mannen) bedacht is

2 likes

Ik heb het zelf niet gedaan (ik weet mijn kleuren al en mbt pasvorm ben ik met maat 46 al tevreden als iets past) maar milieucentraal biedt een gratis online stijlcursus aan in het kader van duurzaamheid. Vind ik echt een goed plan.

6 likes

Ik was altijd een beetje een manusje van alles. Kassa, servicebalie, vers, brood. Daarom was ik ook vaak de sjaak want ik kon overal invallen, maar ik vond die diversiteit wel heel leuk. Eind van de dag deed ik dan de THT van het gebak en de koektafel (muffins, donuts, koeken etc) en dan legde ik het allemaal in mijn broodhoekje want daar hingen geen camera’s. Dan haalde ik mn bestie en gingen we stiekem snacken en roddelen over klanten en collega’s :joy:. Mis dat.

12 likes

ja ben ik het niet echt mee eens eigenlijk. ik vind mode en makeup vaak genoeg een uiting van creativiteit en persoonlijkheid en daarnaast hoe meer vrouwen hun eigen stijl vinden en daar ongeremd creatief in zijn hoe kutter mannen die stijl vaak vinden. zelfexpressie in de vorm van uiterlijk vertoon is menselijk denk ik en niet behouden aan vrouwen in een patriarchale samenleving. en ik denk dat we zonder patriarchaal schoonheidsideaal niet ons lichaamshaar zouden scheren maar mensen alsnog wel automatisch hun mooiste kleuren zouden (willen) dragen/of juist niet en expres daarmee fucken

@Drosera ah wat goed zeg!

15 likes

Natuurlijk vertrouw ik op de dokter, die heeft ervoor gestudeerd en ik niet. Niet dat ik naar de dokter ga na twee weken hoesten trouwens, maar als ik denk dat het nodig is ga ik naar de dokter, want ik ga er vanuit dat die meer weet dan ik die geen geneeskunde heeft gestudeerd.

ja dat is waar, ik zie het wel te kort door de bocht. mannen vinden mijn stijl gelukkig ook stom meestal en dat zie ik als compliment. maar met bijvoorbeeld make up denk ik wel van, als het niet voortkwam van een bepaald schoonheidsideaal (ook al wil ik me uiteraard niet bewust aanpassen aan wat anderen vinden) zou het ook veel vrijer moeten zijn, toch? en ik doe bijvoorbeeld geen make-up op m’n voorhoofd ofzo en wel op m’n ogen, lippen etc.

is sowieso natuurlijk iets waar je voor eeuwig over door kan praten maar ik bedoelde gewoon dat ik het wel stom vind dat we in essentie onderbewust of bewust wel worden beinvloed door het patriarchaat en het schoonheidsideaal

1 like

Ohhhh dit mis ik ook echt :joy: bij AH to go mochten we gewoon aan het einde van de dag uitzoeken wat er op de tht was en dat mee naar huis nemen, ook mbt koekjes en frikandelbroodjes enzo die te veel gebakken waren. Ik bakte dus “ per ongeluk” te veel af en ging bijna iedere dag wel met een tas met sapjes en koekjes naar huis.

8 likes

Vertel je aan je collega’s op wie je hebt gestemd?

• Ja daar heb ik het over
  • Ja als het ter sprake komt/me op de man af wordt gevraagd
  • Misschien bij 1 of 2
  • Nee dat doe ik niet
  • Ik stem niet dus nvt

0 stemmers

Er komt een politiek beladen onderwerp (maar jou wel dicht aan het hart) op de lunchtafel en een collega heeft een tegenovergestelde mening. Het gesprek is “in het algemeen” dus je bent niet 1 op 1 in gesprek met deze persoon. Jij:

• Laat je mening horen
  • Laat je hier niet over uit

0 stemmers

3 likes

Ik uit me hier niet meer over, nadat mijn team in het onderwijs 100% pvv bleek te zijn.

Als linkse poc, werd het heel persoonlijk gemaakt.

Nu nieuwe werkgever en besloten om niet in dit soort discussies meer mee te doen.

5 likes

Over dingen die me aan het hart gaan kan ik mijn mond niet houden. Helaas zijn dat niet altijd prettige gesprekken, waardoor ik bepaalde onderwerpen probeer te vermijden, want anders vind ik het te moeilijk om nog samen te werken.

11 likes

Ligt er echt aan bij wie m.b.t. die laatste vraag. Een collega is letterlijk fan van Thierry en schreeuwt dat zo ongeveer van de daken. Daarbij heeft een discussie ook geen enkel nut, want haar mening gaat echt niet veranderen. Ik ben toch dat jonge linkse woke schaap :sweat_smile: (niet mijn woorden voor de duidelijkheid).
Dus als er een algemeen gesprek is met haar erbij, dan zeg ik niks.

3 likes