Stel je persoonlijke vraag #53

Ik werd in mijn proeftijd ontslagen omdat ik er moe uit zag en dat was niet goed voor het imago. Terwijl ze wisten dat ik Pfeiffer hadđŸ« 

2 likes

Wow, chille AH to go! Heb ook bij een soort broodjeszaak gewerkt en als je iets at werd je direct ontslagen. En bij een boekhandel waar ik werkte mochten we niet eens de oude kranten meenemen, die moesten allemaal bij het oud papier.

Mijn oma werkte heel vroeger in een koekjesfabriek en in de eerste week werd het aangemoedigd dat je zoveel mogelijk at zodat je daarna die drang niet meer had. Zij vertelde altijd dat ze daar zoveel krakelingen heeft gegeten dat ze ze later niet meer lustte :sweat_smile:

11 likes

Precies de reden waarom personeel nu zelf niks meer mee naar huis mag nemen :smiling_face_with_tear:

6 likes

Ik probeer dit echt te mijden. Nadat ik weet dat een collega op fvd stemt, doet dit toch wel iets met het beeld van die persoon op professioneel vlak. Ik neem die echt een stuk minder serieus.

Aanvullende poll vraag:

Stel je komt erachter dat een collega op fvd stemt waarmee je moet samenwerken
  • Dan kan ik hier minder goed mee samenwerken
  • Dan kan ik hier nog steeds goed mee samenwerken

0 stemmers

2 likes

Als ik een collega heb die stemt op een partij die onze werkgever wil saneren dan wordt dat wel ongemakkelijk ja. :sweat_smile:

8 likes

Ja duh. Alsof 15 jarige Spaarlamp daar mee bezig was, collega’s (en leidinggevenden) deden het ook. Is ook wel bijna 20 jaar geleden dus toen werd daar sowieso amper/niet op gelet hù.

6 likes

Ik heb dit nu op dit moment. Heb aangekondigd aan haar dat ik zwanger ben. Sindsdien niet meer gezien of gesproken. Ik snap dat het voor haar heel vervelend is, maar ik kreeg van haar wel een rot opmerking waardoor ik nu ook even niet de behoefte voel om andersom het contact op te zoeken.

3 likes

Ik denk dat iedereen bepaalde allergieën kan zien. Die dikke rooie ogen zijn vaak niet te missen toch? En dan dat geknuffel erbij.

1 like

Door wie is dit geschreven? Boeit niet wat er staat, maar het handschrift.

• Sowieso een man
  • Sowieso een vrouw
  • Kunnen wij toch niet weten

0 stemmers

4 likes

Een Amerikaanse vrouw door het gebruik van blokletters. Leren die eigenlijk aan elkaar schrijven op school?

4 likes

Doen die ook niet aan mee.

1 like

Ja geen idee, maar een vrouw zette dit op Twitter en nu zegt iedereen dat ze het zelf heeft geschreven omdat geen enkele man zo schrijft.
Ben het eens, ik heb het idee dat je direct ziet dat dit een vrouwelijk handschrift is.

Edit: ze is idd Amerikaans haha, goeie profiler ben je.

1 like

Dacht ik ook!

@Volane ik doe niet aan TikTok, mijn bron is de luisteraars van 538 en daarna Google :nerd_face:

En voicemail inspreken?

• Doe ik zonder aarzelen
  • Probeer ik te voorkomen
  • Doe ik niet aan

0 stemmers

1 like

Niet vanwege angst maar appen werkt toch veel beter. Wie gebruikt nog voicemail.

11 likes

PrivĂ© wel idd maar zakelijk zou het dan een SMS worden en dan kies ik toch meestal voor voicemail. Is ook geen hobby maar soms lekker voor m’n gevoel ‘er alles aan gedaan te hebben’.

3 likes

Oh maar ik en veel mensen waarvan ik nog wel eens het handschrift zie schrijven ook zo, ik schrijf echt nooit meer aan elkaar.

• Ik schrijf vaak aan elkaar
  • Ik schrijf vaak losse letters
  • Anders

0 stemmers

Met losse letters bedoel ik niet per se blokletters, want die ‘aan elkaar’ letters kan je ook los schrijven natuurlijk.

1 like

Ik heb een combinatie van vaste en losse letters :sparkles:

25 likes

Mijn handschrift is een zooitje

3 likes