Stel je persoonlijke vraag #53

Heb jij bijvoorbeeld op je werk weleens dat je mensen (managers voornamelijk) dingen hoort zeggen waarvan je denkt, je hebt uit een boek geleerd om dit zo en zo te brengen zodat dit x en y bij mij / ons teweegbrengt. Soort manipulatie light uit een zelfhulpboek dus.

• Ja dit herken ik
  • Nee dit herken ik niet

0 stemmers

Voorbeeld

Dat een manager bijvoorbeeld heel overdreven aan iedereen gaat vragen of het oke is dat hij een kwartier eerder vertrekt. Heeft niemand hem meer nodig? Ja wel fijn dat jullie allemaal op de hoogte zijn van het feit dat ik dus zo weg ben!! Vinden jullie het echt allemaal goed?!?! 15 minuutjes?
Dan denk ik dus tering doe aub niet zo overdreven. Is dit nu een manipulatieve manier om indirect een punt te maken? Dat we onze werktijden serieuzer moeten nemen of dat we beter moeten communiceren op welk tijdstip we niet meer aanwezig zijn ofzo?

2 likes

Mijn collega heeft helaas onlangs een cursus gedaan en nu hebben we het heel vaak over doelen

3 likes

Oja nee maar dat klinkt heel expliciet. Daar heb ik het niet over.

Edit: Waarschijnlijk heb ik mijn poll niet duidelijk gemaakt. :smiling_face_with_tear:

3 likes

De classic leidinggevende die in elke zin je naam noemt omdat hij bij een cursus heeft geleerd dat je daardoor een betere connectie maakt.

28 likes

Ook zoiets ja. Ook populair bij pick up artists. :cry:

1 like

“Ik hoor wat je zegt/ik begrijp je”

Ja oke maar ga je er ook iets aan DOEN?

14 likes

Ik zie dat het iets met je doet.

6 likes

Ik heb dit ook wel eens tegen een manager gezegd omdat ik er helemaal gek van werd.

Iets gevraagd in de trant van in welk boek heb je dit gelezen. Vond ze niet zo leuk, maar boeide me niet, want ging toch weg

7 likes

Ik hou van collega’s die, vlak voordat ze weg gaan, nog even met gestrekt been erin gaan.

22 likes

Ja en dan lach ik ongeveer zo

23 likes

Ik heb meerdere keren op het punt gestaan om te zeggen: WHAT in de reversed psychology IS DIT NU WEER?
Tot nu toe nog altijd ingeslikt maar vrees dat ik het niet lang meer houd.

2 likes

De directeur die keer op keer benadert dat ie “gewoon bij de rest van de collega’s komt zitten en echt geen eigen kantoor nodig heeft hoor !!1!1!”

Oke dit doe je dus alleen zodat wij je aardig vinden en niet omdat je dat echt wil.

4 likes

Ik kan het aanraden, haha. Ik vond het opluchten om te zeggen, haha.

Tweelingen (ouder dan 12 jaar of zo) die zich hetzelfde kleden

• Leuk!
  • Wel geinig
  • Meh you do you
  • Raar
  • Fucking creepy

0 stemmers

1 like

Weetje welke tweeling ik creepy vind? Die twee kunstenaressen die allebei anorexia hebben, weet ff hun namen niet meer maar die hadden echt een heel erg onheilspellende vibe over zich heen.

4 likes

Yes die! Waren ooit bij 24 uur met en ze waren constant in de gaten aan de houden dat de ander niet stiekem minder at.

4 likes

Vind je het vreemd als iemand boven de 30 nog anorexia heeft?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

De persoon niet, de hulpverlening wel. Hoe kan het dat we mensen niet genoeg kunnen motiveren en niet een passende behandeling kunnen bieden voor de hel die anorexia heet.

4 likes

Idk ik vind het echt een tienerding omdat die heel erg op zichzelf gefocust zijn, naar mate je ouder wordt zou je toch vanzelf een beter perspectief moeten krijgen idk ik vind het vreemd.

2 likes

Ik heb dagelijks te maken met bemoedigende woorden die rechtstreeks uit een boekje komen. Het komt er dan uit als ‘doe je best, goed bezig, zet hem op’ maar ik ZIE aan zijn gezicht dat hij eigenlijk denkt WTF waarom ben je nog niet klaar. Ik vind het zo dom en irritant, dus nu ga ik elke keer dat hij zo nep doet expres iéts rustiger aan doen en bijvoorbeeld even koffie halen ofzo. We weken ook al heel hard dus het is ook nog eens onterecht trouwens

4 likes