Stel je persoonlijke vraag #53

Omdat het nou eenmaal niet zo simpel is. Eetstoornissen zijn moeilijk te behandelen en anorexia is de psychische stoornis met het hoogste sterftecijfer. Motiveren lukt ook moeilijk omdat wegens de ondervoeding de hersenen van iemand met (ernstige) anorexia niet naar behoren functioneren (zoek maar eens starvation brain op).

12 likes

Een eetstoornis ligt vaak genoeg niet aan het lichaam of het eten zelf. Het kan ook een manier zijn van het houden van controle over iets, dit is iets wat juist op latere leeftijd nog steeds op kan spelen. Een soort hoivast in het leven als de rest niet meezit.
Daarnaast is het voor sommige mensen ook echr een gewoonte, stek je hebt er last van vanaf je 12de en dat is dan al 15 of 20 jaar geleden dan is het voor jou “normaal” op hieruit te komen is dat echt een stuk lastiger
Verder is het de oorzaak dat anorexia een mentale aandoening is net zoals andere stoornissen heb je die op alle leeftijden

12 likes

Fasten your seatbelts voor lezingen over anorexia

5 likes

en omdat trauma vaak ten grondslag ligt aan een eetstoornis, maar pas echt goed behandeld kan worden zodra iemand weer een relatief gezond gewicht heeft (omdat ondervoeding idd het brein beïnvloedt)… Aan de ene kant is gewichtstoename nodig om therapie te laten werken, maar aan de andere kant is dat ontzettend moeilijk zolang de mechanismen die het eetstoornisgedrag in stand houden nog zo sterk zijn. Het is kiezen tussen twee kwaden. Idealiter zou je beide tegelijkertijd aanpakken in een geïntegreerde behandeling, maar dat is intensief, en er is nog weinig onderzoek naar gedaan. Maar daar zou ik wel voor pleiten.

4 likes

Haha ik zie op Twitter dus constant post van edwtw (eetstoornis Twitter, dit is een ding) en die zijn zo nasty over dikke mensen, echt ontmenselijken.

Ik associeer het idd sterk met tienertijd en onzekerheid, snap wel dat dat niet zo werkt maar kan me niet voorstellen dat ik bevriend zou zijn nu met iemand met anorexia daardoor.

1 like

wij hebben echt dezelfde tl

heb je ook die ene inzoomfoto gezien v trump

1 like

hhahahahahahha JA

ik ook niet ik volg alleen een handjevol vrienden die ook niks posten gewoon zodat we elkaar dingen kunnen sturen (vandaag bijv een swiftie die charli xcx zomaar coke whore noemde)

2 likes

Oeps wilde editen maar delete de post: voor de niet twitteraars:

Mooi geheeld oor ook trouwens

6 likes

Dat hoef ik niet op te zoeken want ik heb het langer dan 10 jaar gehad. Ja het is complex. Maar nooit de schuld van een cliënt.

3 likes

Dat is jouw mening; ik hou het op de mijne.

3 likes

Hebben jullie snel een crush en zijn jullie snel “verliefd” in de brede zin, mag je zelf invullen?

Heb je snel een crush op iemand
  • Ja, op vreemde
  • Ja, op vrienden
  • Ja, op kennissen
  • Ja, op collega’s
  • Ja, op klasgenoten
  • Ja, op bijna iedereen die mij leuke aandacht geeft
  • Ja, maar heel selectief
  • Ja, op leuke mensen
  • Ja, ook op stomme mensen
  • Nee, nooit last van

0 stemmers

Heb je snel vlinders/gevoelens
  • Ja, op mensen die ik amper ken
  • Ja, op mensen waar ik veel mee werk
  • Ja, vrienden
  • Ja, vreemden
  • Ja, alleen als ik echt met deze persoon date
  • Nee

0 stemmers

Vind je dit vervelend?
  • Ja
  • Nee
  • Beetje
  • Soms

0 stemmers

Ik heb hier zo’n last van. Kan ook leuk zijn natuurlijk, beetje fantaseren over iemand. Maar heb dit zoo snel, en kan ook best kwetsend zijn + vind het wat genânt.

1 like

Haha nou “zomaar”. Coke is toch haar hele persoonlijkheid. Geen oordeel trouwens, love haar.

2 likes

Ik word nooit echt verliefd en vind dat zo jammer. Nu ben ik al 8 maanden met iemand aan het scharrelen die ik geweldig vind en ik ben ergens echt gek op hem, maar dat verliefde gevoel heb ik sinds mn 16e nooit meer gehad

1 like

Maar wat is écht verliefd? Als je het vergelijkt met hoe het in films is en dat je weken niet kunt eten enz, dan ben ik nog nooit verliefd geweest. Denk ook dat het heel er geromantiseerd wordt door oa media en het niet voor iedereen zo voelt.

Heb je gevoel dat je als tiener/puber sneller verliefd was of een crush op iemand kreeg?

• Ja sowieso
  • Nee geen verschil
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Ik ben als tiener echt stapelverliefd geweest, nou dat was gelukkig wederzijds maar ik ben daarna nooit meer zo extreem verliefd geweest. Het eerste waar ik aan dacht was hem zodra ik wakker werd.

Hormonen :sparkles:

2 likes

Ik vind de meeste mannen gewoon niet zo aantrekkelijk. Altijd al gehad. Maar als ik iemand ontmoet die ik helemaal fantastisch vind is het ook bingo.

5 likes

De meeste mannen zijn ook gewoon niet zo aantrekkelijk haha. Die jongen waar ik zo verliefd op was was echt een soort van mijn project om hem te krijgen hahaha zo sneu! Hij zat bij mij op de middelbare school en ik was helemaal in de 7e hemel toen we voor het eerst gezoend hadden. Maar vervolgens wilde ik geen relatie met hem, want ik wist niet wat je met een vriendje moest doen :laughing:

4 likes

Je kind Bambi noemen:

• Nee dit vind ik gewoon zielig
  • Ahw wat een schattige naam
  • Nmsvpe

0 stemmers

Zo heet dat kind van die love island realityster molly mae

1 like

hahahaha ja true ik vind dat wel een beetje cringe maar het kwam wel echt uit het niets