Stel je persoonlijke vraag #53

Omg yesss, daar ben ik sinds een paar dagen parasiet. Thanks!

3 likes

Ouders die gepikeerd doen over het zich moeten houden aan de leerplicht is wild

30 likes

Ik had vier weken extra kerstvakantie op de basisschool elk jaar om naar het buitenland te gaan, had het idee dat dat vroeger veel makkelijker ging. Heb geen actieve herinnering aan ziekmelding voor iets, maar zou niet verrast zijn.

Edit; niet om aan te geven dat dat nu een goed idee zou zijn. Andere tijden en ik had 550 op mijn Cito dus was een uitzondering.

8 likes

Nooit ziekgemeld, maar wel eens verlof gevraagd met een net niet kloppende reden.

5 likes

Die score van 550 kan geen argument zijn geweest, die kreeg je pas na je laatste kerstvakantie op die school. Maar misschien bedoel je dat je goed kon leren en de leerkrachten daarom vonden dat je wel een paar schoolweken kon missen.

9 likes

Ik ben me aan het inlezen over dat extra verlof maar het lijkt me tegenwoordig heel streng allemaal, de schooldirecteur moet het aan de gemeente verantwoorden bij minder dan 10 dagen, maar die redenen hebben allemaal met werk te maken en niet familie in het buitenland.

Wel jammer want wij gaan liever om de paar jaar met kerst naar de zomer dan in de Nederlandse zomer naar de winter in Australië, maar 2,5 week is echt te kort om heen en weer te gaan. Dus dat doen we in 2040 wel weer.

Bedoel je dat je dan in de zomervakantie ook niet gaat? Of gewoon liever in onze winter zou gaan?

1 like

Ik heb dus dankzij jou deze film vanavond gezien (het origineel). Mijn god, wat verschrikkelijk. Ik weet nou niet eens echt wat ik van deze film vind. Heel intens in ieder geval.

1 like

Klopt… wij hebben verlof gehad voor een bruiloft en omdat we dan bij terugkomst (je krijgt 4 dagen dan geloof ik) nog 2 dagen naar school zouden moeten voor de kerstvakantie begon mocht het van school om de hele rit tot en met einde kerstvakantie te pakken.
Maar kregen heeeel duidelijk te horen dat dit niet gold voor gewoon familie bezoek :sweat_smile:

1 like

Nee we gaan tot het moet wel in de zomervakantie, maar dan missen we dus wel een groot deel zomer om de paar jaar, best jammer. Terwijl die paar weken extra zomer in de kerstvakantie zooo heerlijk zijn.

Heel verschrikkelijk. Er komt een handdoek vraag.

Vouw jij je handdoeken nadat ze gewassen zijn op?

• Nee ik gooi ze gewoon in een mand/bak oid
  • Ja

0 stemmers

Ik vouw ze wel altijd op maar ik denk ook, waarom doe ik dit.

2 likes

Ik rol ze zelfs helemaal strak op tegenwoordig op een bepaalde manier want dat ‘staat nog mooier in de kast’ 🫠🫠

4 likes

Een vriendin van me is heel introvert en onzeker, het kost haar ook heel veel moeite om spontaan te zijn, maar in mijn ogen kan ze wel heel spontaan zijn, Is het beeld dat je heel angstig bent dan niet iets dat de overhand neemt waardoor je jezelf ook niet als spontaan kan zien? Kan spontaan en angstig niet naast elkaar bestaan?

Gelukkig moeten verloven aangevraagd worden bij directie en niet bij de leerkracht (bij ons op school iig).
Wat ik irritant vind, is dat als kinderen afwezig zijn geweest (om welke reden dan ook) er soms dingen ingehaald moeten worden en dat die tijd dus ten koste gaat van andere kinderen, en ziek is prima, maar ik heb dit jaar en vorig jaar zovaak gehad dat kinderen heel veel te laat komen (en dan zeggen sommige, ja maar het maakt toch niet uit dat ze zo vaak te laat komen) en dan zeggen ouders tegen mij wat IK er aan ga doen om hun kind te helpen om hun leerresultaten omhoog te krijgen :exploding_head: nou breng eerst je kind gewoon iedere dag op tijd

Dus als je je kind een dag thuis houdt om te ‘spijbelen’, prima you do you, veel plezier ermee. Maar niet achteraf naar de leerkracht gaan om te klagen dat hij of zij harder moet werken om je kind betere resultaten te laten halen

56 likes

Vroeger waren we idd best vaak al eerder met zomervakantie ofzo om naar familie in het buitenland te gaan en kan me niet herinneren dat dat grote issues mee zich meebracht haha. Voor een groot gezin scheelde dat honderden euro’s aan tickets kan ik me nog herinneren

2 likes

Ohhh ik ben echt zó niet gemaakt voor horrorfilms. Nav jouw poll heb ik gisteren de halve trailer van A quiet place gezien, vannacht meteen een intense nachtmerrie over gehad hahaha.

Oei haha. En dit is nog een milde :grimacing:

2 likes

Das nogsteeds zo en is zelfs de boete waard (financieel dan he). Als je 2 dagen later zouden vliegen scheelt dat soms 1000-2000€ als groter gezin (3 kinderen bijv). Als er dan maar 2 leerplichtig zijn is de boete 100€ per kind per dag… dus tja :crazy_face:
Maar helemaal eens met @Lentex, dat het als leerkracht super irritant is als dit continue gebeurd… te laat komen is bij mijn kinderen op school ook echt not done. Bizar dat dat zoveel gebeurd

3 likes

Ik hoop echt dat ze die boete fors fors verhogen

19 likes

Hahah ja ik ken het niet anders in mn herinnering, vroeger altijd naar familie in de zomer en dan zo lang mogelijk familiebezoek. Maar vraag me ook af of dit vroeger ook al zo’n issue was eigenlijk want m’n ouders kennende zouden ze nooit boetes willen riskeren of ze wisten het niet (taalbarrière)

1 like