Stel je persoonlijke vraag #53

Volgens mij was dit vroeger inderdaad veel minder streng, en is dit in de tijd dat Ronald Plasterk minister van Onderwijs was onder zijn leiding heel erg aangescherpt (o.a. met boetes). Fun fact: de vader van een van mijn beste vriendinnen was schoolhoofd van de school waar Plasterks kinderen opzaten en die meldde zijn kinderen zelf altijd een paar dagen ziek vanwege wintersport…

5 likes

Ik weet nog dat ik ooit in de wachtkamer van de verloskundige een of ander tijdschrift voor :sparkles: natuurlijke en bewuste :sparkles: moeders las waarin het echt heel veel ging om de leerplicht omzeilen zodat je lekker kon reizen en in een camper kon gaan wonen enzo :joy: Ik dacht toen van huh is dit zo’n probleem in mensen hun leven dan? maar nu ik een basisschoolkind heb en zie hoe ingewikkeld het eigenlijk is om zoveel verschillende kinderen allemaal mee te krijgen denk ik o ja

6 likes

Ja want zo blijft het gewoon een “win” situatie met boete. Zelfs met een week weg is het 600€ per gezin?! Nou dan kan je (puur financieel kijkend) beter een weekje buiten de vakanties pakken ja :sweat_smile:

Mijn basisschool heeft een snipperdag per jaar, leuk voor de kinderen. Ook wordt er vrij gegeven aan kinderen waarvan de ouders belaald werk hebben waardoor ze in de vakantie niet op vakantie kunnen. Minder leuk, ben nu al 2 weken bezig om tussendoor de lessen door de kinderen (broer en zus) bij te spijkeren. In een combinatieklas 6/7/8. Dan heb je gewoon een onderwijsassistent nodig om dat tussendoor geregeld te krijgen, die ik dus niet heb.

Dit is echt onzin, het gebeurt overal, echt niet alleen bij verwende yuppen die hun kind ziekmelden voor een wintersportvakantie. Wat @grace benoemt als in lang reizen met een camper is natuurlijk wel verwend, maar gebeurt dan ook bijna nooit. Maar een paar dagen eerder weg of langer wegblijven doen zoveel mensen.

Overigens ook niet gek dat school een ongeoorloofd verlofverzoek afwijst @Malija. De school kan er zelf ook op gecheckt worden en krijgt net zo goed een boete als verlof onterecht wordt goedgekeurd. Dan hebben ze nog liever dat een kind een dag ziekgemeld wordt, want dan ligt de verantwoordelijkheid bij de ouders (ook liever niet natuurlijk).

2 likes

Ik kreeg al het schoolwerk mee in de week dat ik extra vakantie had.

2 likes

Yup ben ik inderdaad niet, maar goed. Op dat soort loze kreten ga ik ook niet in.
Het frusterende is vooral dat er om de haverklap margedagen en middagen zijn, en die al-tijd gepland worden op de dinsdag of donderdag. Doe die lekker op de maandag of op de vrijdag; dan kunnen mensen daar ook nog wat aan hebben (en hoef ik mijn kind voor zo’n weekend niet onnodig ziek te melden).

3 likes

Het één staat toch los van het ander?

1 like

Stel iemand is naar je op zoek (de hunters van Hunted, de politie, de zoeker van verstoppertje, de Russen, wat jij wil) en je kunt je alleen in je eigen huis/tuin/schuur verstoppen. Hoe lang duurt het dan maximaal voordat je wordt gevonden? Het is wel maar 1 persoon die je zoekt, die persoon is niet extreem snugger en je hebt wel even de tijd je te verstoppen.

• < 1 minuut
  • 1-10 minuten
  • 10-30 minuten
  • 30-60 minuten
  • Meer dan een uur
  • Meer dan een dag, niemand vind me in m’n schuilkelder

0 stemmers

Ik zat hier vanochtend aan te denken toen ik me besefte dat mn enige verstopplek onder mn bed zou zijn en dat niet heel efficiënt is.

1 like

Als er maar 1 zoekende is zou ik steeds uit mijn raam naar beneden klimmen en weer terug denk ik, dan zou ik het wel even vol kunnen houden. Echt op 1 plek wordt al lastiger

1 like

Tot nu toe lukt het me nog heel vaak om me voor m’n partner te verstoppen die het huis goed kent. Dat lukt me ook vast voor iemand die niet zo snugger is.

3 likes

Als ik in de kruipruimte zou komen en iemand anders zet dan weer alle rotzooi op het luik naar de kruipruimte dan moet het wel iets langer lukken.
Of ik het ook langer dan 10 minuten in de kruipruimte uit hou is weer een ander verhaal.

9 likes

Nee wel op 1 plek, moet wel een beetje eerlijk blijven

4 likes

Ik woon in een studio dus zou weinig kanten op kunnen

4 likes

Als ik het mag voorbereiden zijn er wel wat hoekjes waar je lang verscholen kan blijven (hele diepe trapkast, zolderschotten).

2 likes

Als iemand elke dag een knalrode lipstick opheeft

• Leuk een signature look
  • Leuk voor Bep Brul
  • Leuk doe je ding
  • Niet leuk

0 stemmers

3 likes

Haha ik vind dit soort dingen altijd leuk om over na te denken. Ik denk dat ik op het dak zou klimmen vanuit de bovenverdieping.

1 like

Je gaat naar een enorm kasteel en gaat daar verstoppertje spelen met je vrienden.

• Nee doe normaal ik ben volwassen
  • Lijkt me wel leuk

0 stemmers

Bezit jij zo iets? Boeit niet of jouwe kleiner/ andere kleur/ zonder tekst is, puur de vorm

• Nee en ken ook niemand die dat heeft
  • Nee maar ken wel iemand die dat heeft
  • Nee maar ken veel mensen die dat hebben
  • Ja en ken niemand anders die dat heeft
  • Ja en ken iemand anders die dat heeft
  • Ja en ken veel mensen die dat hebben

0 stemmers

Wasparfum

• Ja
  • Nee

0 stemmers