Stel je persoonlijke vraag #53

Ik zou willen dat ik zo assertief was.

7 likes

Mss kun je beginnen met mensen die afval op straat gooien, dat je heel lief zegt ‘pardon meneer, ik geloof dat u iets bent verloren’.

4 likes

Ik las net een artikel over mensen met een kraam aan huis dat ze beelden online hebben gezet van diefstal. Ik snap dat die mensen boos zijn hoor en stelen mag niet maar ik vind online zetten van dit soort beelden niet kunnen. En de politie spreekt mensen niet actief aan over beelden online zetten. Als diegene op het beeld er niet mee eens is moet die maar aangifte gaan doen. Maar ik ben benieuwd wat jullie vinden. Vind jij het oké dat mensen zelf camerabeelden online zetten?

• Ja
  • Nee
  • Geen mening
  • Ik weet het niet goed

0 stemmers

Zeg jij er wat van als mensen in het ov hun schoenen op de stoel neerleggen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

RAM is nummer 2 qua automerk met de meeste ongelukken (23.15 per 1000 bestuurders). Op nummer 1 staat uiteraard Tesla :clown_face:

8 likes

Is toch ook deels omdat je kleine kinderen niet goed ziet met die auto?

2 likes

Ik ging dit opzoeken, maar ik kan hier nergens recente cijfers over vinden uit Nederland? Alleen VK en de VS waar cijfers over zijn en dan lees ik allerlei merken, van Seat tot Porsche en BMW.

Ik vind sowieso dat je een groot deel van je privacy verliest als je iets crimineels doet.

Als jij 4 potten honing jat van een schattig buurtwinkeltje dat werkt op basis van vertrouwen, vind ik dat de buurt best mag weten dat jij niet te vertrouwen bent en je een reputatie hebt. Ik vind ook dat moordenaars etc met hun volle naam en bakkes in de media moeten. Wil graag weten wie te vermijden.

43 likes

ja maar er zijn ook mensen die kleptomanie hebben, vooral bij zo’n nutteloze dingen denk ik dan altijd eerder aan slechte impuls beheersing dan van ‘wow echt een zieke crimineel’

4 likes

Ik vraag me af waarom je het niet vind kunnen?

3 likes

Vind ik gĂȘnant als je boven de 15 bent.

9 likes

Die ook al :joy:

4 likes

Ja heb wat zelfrespect en ontwikkel gewoon schizofrenie in je late twenties, in plaats van blijven hangen in je tiener hangups.

Maar dit is toch los van mijn vraag. Ik vraag me af wat @Marquez er echt niet aan vind kunnen. Jij noemt gewoon feitelijkheden op waarom het niet mag maar dat vind ik in mijn vraag niet relevant haha

1 like

Ik vind dat het zeker wel mag. Vrij eenvoudig te voorkomen door gewoon met je fikken van andermans spullen af te blijven.

3 likes

Wat Trivia zegt. Ik vind dat je iemand publiekelijk te kijk zet door zoiets te doen. Online beelden zijn moeilijk te verwijderen en je weet ook helemaal niet wat er gebeurt met dat online beeld. De insteek kan goed zijn, ik wil een dief pakken, maar wat anderen met die beelden gaan doen heb je geen invloed op.
Je kan ook een algemeen papier ophangen met iets van we weten dat er iemand steelt en we houden je in de gaten. Daar is beeld niet voor nodig.

En ja de dief heeft als eerste iets verkeerds gedaan maar als verkoper weet je ook de risico’s.

Maar goed ik ben sowieso geen fan van hoe wij omgaan met camera’s. De deurbelcamera vind ik ook een slechte zaak en ik vind het kwalijk dat de politie gebruik maakt van deze beelden.

6 likes

Dat doen criminelen ook.

3 likes

Je hebt een schoonmaakster en die laat een potje haarserum a 20 euro vallen. Ze biedt aan dit te vergoeden, zou je dit aannemen?

• Nee hoor
  • Ja dat zou ik wel doen
  • Misschien gedeeltelijk

0 stemmers

1 like

Als je rijk genoeg bent voor een schoonmaker kan je die 20 piek ook wel lije

84 likes

Nee. Kan een keer gebeuren, ik zou bijv. een vriendin dit ook niet laten vergoeden, waarom dan iemand die voor mij werkt wel

18 likes

Vind jij het wel eens jammer dat je geen Brabander bent?

• Ja
  • Nee hoor, NMSMVPE
  • Nee ben juist blij dat ik dat niet ben
  • Ik ben gelukkig als Brabander
  • nou ik ben Brabander en vind dat juist jammer

0 stemmers

En Limburger?

• Ja
  • Nee hoor dat hoef ik niet te zijn
  • Nee blessed not to be
  • Ben ik al, ben er blij mee
  • Ben ik helaas al