Stel je persoonlijke vraag #53

Best veel mensen op mijn werk hebben dus een ‘slikstoornis’ en dan mogen ze dus geen vaste voeding meer omdat ze zich anders kunnen verslikken. Krijgen ze dit:

IMG_6290
Gemalen eten. Fucking goor. En al erg genoeg.

Maar mijn collega’s maken het dan nog erger door daar een enorme lepel appelmoes bij te doen en dan roeren ze dat allemaal lekker door elkaar. Krijg je zo’n grijzige/beige massa :nauseated_face:

Vind het soms nog te goor om mensen aan te bieden. Voor zowel mezelf als mn client.

14 likes

Hoe noem jij wat er op dit ijsje zit?

• Sprinkles
  • Discodip
  • Snoepjes
  • Kleurtjes
  • Kraaltjes
  • Hagelslag
  • Muisjes
  • Iets anders

0 stemmers

7 likes

Spikkels

164 likes

Omg die ben ik helemaal vergeten haha

7 likes

Ja ik zou dan dus zeggen doe die sonde er maar in

13 likes

Ohw! Vroeger als bijbaantje in een verzorgingshuis gewerkt en dan dit aan de lopende band op moeten scheppen OM ZEVEN UUR 'S OCHTENDS! (Oke, nog altijd minder erg dan alleen nog maar op deze manier kunnen eten). Er waren dan ook nog gradaties: fijngemalen, grofgemalen. Dat tweede met van die brokkeltjes maakte het niet per se appetijtelijker, zeg maar.

2 likes

Whahaha ik was in mn avonddienst eens uitgehongerd op de afdeling en toen zei de verpleging ‘oh we hebben nog wel een maaltijd over’ en dat was dus aardappelpuree, gemalen erwten en GEMALEN VIS :joy: :cry:

4 likes

Ik heb weleens gevraagd waarom het niet los aangeboden kon worden en toen zeiden ze dat ze op deze manier van alles wat binnen kregen. Ik snap nog steeds niet waarom je dan niet gewoon om en om een lepel kan aanbieden.

3 likes

• Mood
  • Dit is niet grappig!

0 stemmers

2 likes

Ashes to ashes, prut to prut

13 likes

Ja als je toch al dementerend bent, zou ik zeggen verslik je maar lekker in een frietje Grace en krijg een longontsteking waar je dan geen behandeling meer voor krijgt.

9 likes

Dit ziet er al 10x smakelijker uit dan een gemiddelde ziekenhuismaaltijd, laat staan een gemalen

Edit: dit is trouwens niet helemaal eerlijk want werkte eerder in een klein ziekenhuis waar een kok met zn team echt lekkere maaltijden zelf maakten. En oranje tompouce op Koningsdag enzo, superleuk. Maar in de grotere ziekenhuizen en ggz instellingen… :grimacing:

4 likes

Ja dat doe ik wel altijd!! Je kunt toch gewoon afwisselen :sob:

Je hebt ook zorginstellingen die het zo aanbieden:

Is toch veel aantrekkelijker

18 likes

Ja of zo’n kar waar dan om 16:30 de stekker ingeschoven wordt, en de maaltijden dan opwarmt. Die LUCHT :nauseated_face:

8 likes

Gatver zo’n regenereerkar. Toen ben ik vega gaan eten want iets vega wat 2 uur in zo’n kar gelegen had was beter dan iets van vlees wat dan inmiddels een schoenzool geworden was :nauseated_face:

3 likes

Ik kreeg een toetje in hetzelfde bord en als ik mijn bord niet leeg had kreeg ik gewoon een schep yoghurt over de gekookte aardappels en jus.

Als mijn ouders niet konden koken en ik alleen at, kreeg ik altijd ravioli uit blik.

Ik ben nu een hele lastige eter en ik weet precies hoe dat komt :sob:

2 likes

De droom

Ik heb dit 8 fucking jaar meegemaakt met mijn schoonvader en echt iemand geef me die genadedood

2 likes

Jaaaa! Mijn oma maakte dat super vaak. Wij noemden het altijd rijstebrij en ik vond het zo lekker altijd.

3 likes

Mijn oma maakte ook iets soortgelijks, maar ze vertelde ook altijd iets over rijst die werd gegaard in bed? Onder de dekens ofzo?

3 likes

Ja, dat doet iemand die ik ken ook. Dan kook je de rijst maar kort, en daarna wikkel je het (in de pan) in een deken oid en dan onder je dekbed.

2 likes