Stel je persoonlijke vraag #53

Caelgender: This gender identity shares the qualities or aesthetics of outer space

Een aliën dus?
En hoe kan ik een kind dit uitleggen als ik van het grote gedeelte geen reet snap?

1 like

Ga jij je achternaam zoeken in het oorlogsarchief?

• Ja
  • Nee
  • Al gedaan!

0 stemmers

Indien al gedaan;

Komt jouw achternaam er in voor?

• Ja, maar weet dat het niet uit mijn familie lijn is
  • Ja, is ook daadwerkelijk familie
  • Nee

0 stemmers

Indien je familieleden tegen bent gekomen:

• Ja, geheel onverwachts!
  • Ja, maar was te verwachten/wist dit al
  • Nee, ben dus geen familie leden tegen gekomen

0 stemmers

4 likes

Was al lang bekend dat bepaalde familieleden gek op de Duitsers waren, dus het is geen verrassing. Behalve dat bepaalde mensen niet in het archief staan.

En de documenten over dwangarbeid had ik al eerder opgezocht toen die vorig jaar (?) openbaar werden gemaakt.

2 likes

ik vind dit overdreven maar ‘er zijn er 2’ vind ik ook vreemd. in veel niet-westerse culturen is er al eeuwenlang een derde gender of een concept dat lijkt op non-binair of agender bijvoorbeeld (muxe, two spirit etc), dus om het idee volledig af te schrijven vind ik best gek.

9 likes

True

Maar die 72 zijn wel echt grappig, zitten dingen tussen als “je voelt je het ene gender als je depressief bent en het andere gender als je niet depressief bent” like pls stop.

7 likes

Ik heb best een unieke naam en er staat drie mannen in het archief die sowieso familie zijn.

4 likes

Ben jij zo iemand die alleen nog maar zo kan bellen?

• Ja zo bel ik altijd
  • Ja soms
  • Nee ik bel normaal
  • Nee ik bel nooit

0 stemmers

Als je ‘ja’ hebt gestemd hoop ik dat je door hebt wat een asshole je bent. Anders… hierbij.

16 likes

Ja ik vind dit ZO irritant! Vraag me ook serieus af hoe het komt dat veel boomers opeens alleen nog zo kunnen bellen. Gewoon aan je oor is toch veel logischer, ook als je juist ‘gewend’ bent aan een ouderwetse telefoon?

7 likes

Die oude armpjes kunnen niet meer op oorhoogte komen.

6 likes

Ik doe dit alleen thuis, nooit in het openbaar.

60 likes

Maar waarom niet gewoon aan je oor houden?
Of met oortjes in bellen. Dat doe ik altijd.

6 likes

Het meeste bel ik met mijn vriend, dus dan ga ik ondertussen koken (vaak belt hij als hij naar huis gaat van werk) dus dan heb ik mn handen vrij. Meestal dus gewoon gemakzucht (geen zin om oortjes te pakken) en mn handen vrij om wat anders te kunnen doen tegelijkertijd.

7 likes

Zet ‘m bij een klantenservice wel eens op speaker (thuis dan) dan hoef ik niet 97x naar ‘hold the liiiine’ brullend in m’n oor of anderszins geestig ingesteld deuntje te luisteren en idd multitasken.

11 likes

Oortjes moet ik eerst zoeken en geen zin om die voor een kort gesprek helemaal in te doen. En ik krijg dus pijn aan mijn oor en aan mijn arm/schouder als ik langer bel met mijn telefoon aan mijn oor. Ik bel overigens dus ook alleen zo op speaker als ik thuis ben en alleen in de kamer ben.

4 likes

@Kryptonite @Parfei ik roep jullie graag nog even ter verantwoording

4 likes

Ik wilde nog een verantwoording typen maar ik vind dat ik altijd al teveel uitleg geef bij m’n pollkeuzes waardoor ik dacht dat mensen soms gek van me worden.

Maar bij deze. :joy:
Ik bel nooit en als ik bel is het binnenshuis met instanties die bijvoorbeeld een wachtrij hebben dus dan vind ik het fijner om te wachten op de luidspreker ipv het bij m’n oor te houden. En als ik dan eenmaal in gesprek ben verander ik het niet meer.

5 likes

Maar wel alleen maar thuis en alleen. Maar meestal leg ik hem ergens neer eigenlijk Op straat bel ik niet, sowieso in het openbaar niet :joy:

4 likes

Maar wel alleen in mijn eigen huis dus niemand heeft er last van

Telefoon ligt dan op schoot ofzo, ik heb m niet vast als een cracker

3 likes

Deze vraag en onderaan de toelichting is toch duidelijk gericht op bellen in het openbaar. Als je dit thuis doet zonder dat iemand anders er last van heeft hoef je toch niet ja te stemmen en dan dat weer toe te lichten :roll_eyes:

13 likes

Ja, ik denk dat iedereen weleens thuis met z’n telefoon op speaker belt omdat je je handen vrij wil hebben.
Maar dat gekke gebel op speaker in het openbaar, why?

2 likes