Stel je persoonlijke vraag #53

DIe was zo bizar lekker! Mis ik ook zeker :cry:

@quarterlife oh nee 10x liever gourmet dan een fancy kerstdiner hoor. Bij mij zit mijn geklaag hem er vooral in dat we al tientallen jaren precies hetzelfde doen :sweat_smile:

Maar dat elk jaar weer de stoppen doorslaan omdat de kerstboom + 2 gourmetstellen niet op 1 groep kunnen heeft ook wel iets knus.

5 likes

We doen het niet ieder jaar met kerst, maar het alternatief is dat m’n moeder (en ik, omdat ik me anders schuldig voel) de hele dag in de keuken staat en ontzettend gestresst is. Dus om haar dat te besparen gourmetten we nu weer. En voor zo’n dag vind ik dat ook gewoon heel leuk en lekker om te doen.

4 likes

Nee joh die koop je alweer 5 jaar kant-en-klaar bij de appie dus dat is allang niet meer culinair. Het is nu allemaal handgedraaide gnocci opgevuld met soya glazed wortel en friszure kimchi in een residu van verse bonebroth afgetopt met spring onions en lichtgerookte amandelen.

5 likes

haha ja daarom dat maakt het zeuren zo sad

1 like

Hele bloemkool uit de oven
Miso spitskool
Alles uit de nieuwste Otto
Dingen met truffelmayo
‘Whipped’ dingen
‘Planken’

6 likes

Mijn haat voor gourmetten heeft niks met culinair willen zijn te maken. Ik vind het gewoon stinken, gekut met kleine pannetjes en te lang wachten op 2 happen vlees. Geef maar mij gewoon een goed bord eten wat al bereid is en dan hoeft dat echt geen bietencarpaccio te zijn.

8 likes

As kind vond ik het ook geweldig, dus dit snap ik helemaal. Heb het ook sinds ik kind ben niet meer gedaan, dus misschien vind ik het stiekem wel hartstikke leuk nu, geen flauw benul.
Wij doen wel altijd heel culinair met kerst en ik vind het heerlijk. Ik sta de hele dag met mijn moeder in de keuken met kerstmuziek mee te blèren, we bespreken het leven, maken superlekker eten, mijn stiefvader zorgt dat ons glas nooit leeg is, en na het koken kleden we ons om in onze mooie kleren en gaan aan een fancy gedekte tafel met het gezin en zitten dan nog urenlang na te tafelen (op een gegeven moment gaat iedereen wel zijn joggingbroek en hoodie aantrekken :grin:). Kijk er heel erg naar uit!

33 likes

Dat klinkt superleuk!

3 likes

Nav een discussie in mijn vriendengroep… hoeveel flessen wijn heb je in huis?

• 1-10 flessen
  • 10-25 flessen
  • 25-50 flessen
  • 50+ flessen
  • Veeeel meer
  • Geen

0 stemmers

Maar ook echt 1. Misschien nog een verdwaalde achterin de kast.

4 likes

1-10 is nogal ene verschil toch? :joy:

Denk dat niemand die ik ken er meer dan 10 heeft liggen.

17 likes

Haha ja deze antwoordopties vind ik al vrij bizar

7 likes

Haha ja grappig dit is precies waar de discussie over ging.

In mijn ogen is 1-10 “weinig” (uiteraard met nuance, als je geen wijn drinkt/lust, waarom zou je het dan in huis hebben) maar blijkt dat dit dus gemiddeld/veel is gezien de poll dus mn vrienden hebben gelijk.

2 likes

Waarom zou je +10 flessen wijn in huis hebben als je wijn lust? Ik koop wijn als ik van plan ben het vandaag of morgen te drinken.

11 likes

Alle mensen nodig: ja eens!
Maar hoop dat er wel goed gedacht wordt over dit plan, want wat versta je onder onderbouw? Alleen kleuters? En groep 3 dan? En hoe ga je om met combinatiegroepen. En elke school met zijn eigen visie, bij ons hoort groep 3 namelijk echt bij de onderbouw.

Ik heb overigens het artikel niet gelezen, maar hoorde wel dat ze ook een pabo blijven houden voor alle groepen, dus denk dat dat ook heel goed is. Want hoeveel 1e jaars pabo studenten weten welke groep ze het leukste vonden toen ze begonnen? :sweat_smile: lang niet iedereen.

En lastig is ook dat je dus veel beperkter bent in wie je waar laat lesgeven i.v.m. bevoegdheden, dus dit lost het lerarentekort pas op als dir heel veel extra leerkrachten aantrekt :sweat_smile:

Edit: oke toch ff artikel gelezen. Grens ligt bij 8 jaar, dus groep 4. Dus dan wordt het 1t/m4 en 5t/m8.
Ik vrees voor een lerarentekort in de onderbouw straks hahaha :sweat_smile:

1 like

Omdat je er bv. rechtsteeks bij een producent koopt en dan vaak in grotere hoeveelheden, omdat die meestal niet bij je om de hoek zit. Of bij een actie op je favoriete wijn. Of… veel redenen te bedenken waarom je meer dan 1 fles wijn in huis hebt toch.

10 likes

Ik vind mezelf al een liefhebber dat ik naar de grapedistrict ga en niet naar de supermarkt. Rechtstreeks bij de producent voelt helemaal als pro level, daar ben ik blijkbaar nog niet :joy: zou ook echt niet goed voor mij zijn denk ik.

3 likes

Gewoon de deur gebruiken #neverforget

6 likes

Heel veel wijn over van een feest waar blijkbaar niemand wijn wilde drinken maar ik wel drie dozen had ingeslagen -.-

1 like

De voedselbank mag geen gratis alcohol verstrekken aan klanten.

De voedselbank waar ik werk neemt het overigens wel aan, en gebruikt het vervolgens voor de borrel van vrijwilligers.

3 likes