Bij mannen is dat ook raar😂
Oh dat vind ik net zo suf hoor!
Mijn man zou eigenlijk net zoals zijn vader heten want die heette net als zijn vader en zo verder… Echt stomme constructie
Ik heet die naam met een s en een a op het einde dus dat is in principe een prima een keus maar met deze achtergrond wel bijzonder
Ik kom de constructie vader direct op zoon eigenlijk bijna nooit tegen. Vaak zit er wel een generatie tussen dus opa en kleinzoon, maar dan ook oma en kleindochter. Maar misschien is dit ook mijn eigen verdraaide bubbel omdat het in mijn Nederlandse familie altijd zo werkte. En dan afhankelijk van het geslacht van de eerstgeborene werd er begonnen aan de moederskant (dochter) of aan de vaderskant (zoon) met het vernoemen naar de grootouders. Mijn vader heeft gebroken met deze traditie door wel aan zijn kant te beginnen maar ja Comfort (Troost) leest toch al snel anders in het Nederlands. Dus dat was gewoon mij in bescherming nemen voor pesterijen en 600x mijn naam moeten uitleggen. Opzich moet ik dat nu nog steeds uitleggen maar dan om andere redenen.
Ik ben ook, lekker katholiek, naar mijn oma’s vernoemd, qua doopnamen. Mijn roepnaam daarentegen is geheel anders. Lekker verwarrend en kut, vooral hier in Duitsland snappen ze het niet.
En ik ken iemand waarbij de vader als eerste naam Ijsbrandt heeft en de zoon heeft Ijsbrandt als tweede naam. En diens toekomstige zoon (mocht die er komen) moet dan weer Ijsbrandt als eerste naam nemen, dat gaat blijkbaar al generaties zo😖
Mijn zwager heeft dit gedaan toen hij een zoon kreeg, was in zijn familie helaas een gebruikelijke traditie. Vind het zelf echt zo belachelijk, iedereen verkleint ook consequent de naam van mijn neefje. Ik doe dat zelf bewust niet en noem mijn zwager nu altijd bij het verkleinwoord omdat hij de aanstichter is van dit alles door zijn eigen naam door te geven.
Het is ook nooit een leuke naam, maar alleen zo een naam die door dit soort tradities kan worden doorgegeven haha.
Verder lekker boeiend hoe mensen hun eigen kind willen noemen.
In mijn mans familie gaat het ook ongeveer zo: Johannes krijgt een Johannes Marinus, die krijgt weer een Johannes, die weer een Johannes Marinus, enz. Mijn man heet Johannes, maar wij willen geen kinderen, dus de traditie stopt hier (Fictieve namen uiteraard)
Ik weet niet of dit per se alleen katholieke traditie is, want mijn vaders familie is sowieso protestants en volgens mij officieel vrij gereformeerd. Mijn broertje en ik zijn de enige katholieken in de hele familie.
Edit: De naam is zelden trouwens een directe 1 op 1 kopie maar vaak een eigen variant. Denk aan Diederik, Dirk of Johan, Johannes, Jan etc. Dus er is wel sprake van een “eigen naam”
Ik ken van al deze mensen precies nul liedjes. Zegt dat iets over mij?
Ja
Ik ken inderdaad een gezin waarbij de oudste als 2e naam de naam van de man heeft, maar bij de 4e waren ze terug bij af en kreeg het kind dezelfde naam als de man als roepnaam. Dan heb je dus binnen 1 gezin 3 mensen met dezelfde naam Waarom die vrouw daar ooit mee heeft ingestemd is me een raadsel
Eva van Manen
- VET LEUK
- Wel leuk
- NMSMVPE
- Gewoon stom
- CRINGE
0 stemmers
Merol
- VET LEUK
- Wel leuk
- NMSMVPE
- Gewoon stom
- CRINGE
0 stemmers
Roxanne Hazes
- VET LEUK
- Wel leuk
- NMSMVPE
- Gewoon stom
- CRINGE
0 stemmers
Rondé
- VET LEUK
- Wel leuk
- NMSMVPE
- Gewoon stom
- CRINGE
0 stemmers
Linde Schöne
- VET LEUK
- Wel leuk
- NMSMVPE
- Gewoon stom
- CRINGE
0 stemmers
Ohja die worden ook gedoopt
- Dit is een droom
- Wat overdreven dit, speciale bakjes voor de stroop en poedersuiker en voor de Haribo-snoepjes
- Dit heb ik ook
- Niet per se een droom, maar zou het wel willen
- Anders……
0 stemmers
Ergens een droom, maar het voelt ook compleet onnodig en overdreven. Plus je hebt altijd wel zakjes of doosjes van dingen waar je dan net geen container voor hebt, dus buiten het frame durf ik te wedden dat er alsnog ergens een plank vol met half aangebroken verpakkingen is.
Als ik de ruimte zou hebben zou ik het doen. Wel zelf trouwens, hier ga je toch niet iemand voor betalen? Vind het ook stom dat het dan allemaal in plastic zit.
@Hiphopopotamus die liggen toch duidelijk in bakjes op de onderste plank?
Dan betaal je iemand en dan staan de koekjes niet naast ‘t snoep en de pastasaus niet naast de pasta
Ik vind het niet overdreven maar wel onhandig
Ik zou vooral zoveel ruimte willen hebben voor voorraad. En die draaiplateaus zien er wel handig uit in deze kast.