Maar dat trekt toch door naar je hele huis? Ik heb in onze kamer de verwarming niet aan en dan voel ik al de koude lucht onder de deur op komen als ik op de gang sta.
Wil mijn eigen kamer graag koud maar de andere kamers niet.
Maar dat trekt toch door naar je hele huis? Ik heb in onze kamer de verwarming niet aan en dan voel ik al de koude lucht onder de deur op komen als ik op de gang sta.
Wil mijn eigen kamer graag koud maar de andere kamers niet.
Ik hoef mijn raam niet open, de wind waait er wel doorheen
Hier ook zo kut
En ik heb een huurhuis dus ik kan het ook niet aanpassen gvd
Het raam kan niet echt op een kier maar op kiepstand dus vorige week met die harde wind was het 9 graden in mijn slaapkamer. Meestal is het rond de 11 graden. Ik vind het heerlijk, als ik het echt koud heb draag ik een T-shirt en een korte broek in bed en anders gewoon ondergoed (met een hemdje).
slaap jij (wel eens) met handen zo onder je hoofd?
0 stemmers
en slaap je wel eens met dino handen
0 stemmers
zoja ben je ~neurodivergent (ik geloof persoonlijk niks van deze theorie/dat dit een symptoom zou zijn van neurodivergentie)
0 stemmers
slaap je met een knuffel?
0 stemmers
Dat claimt mijn vader ook over zijn huis, maar ik doe alsnog altijd het raam open als ik daar slaap. Had ik de eerste keer niet gedaan en toen werd ik de volgende ochtend wakker met knallende koppijn…
@Giulia bij mij komt het ook wel onder de 10 denk ik. Heerlijk. Ik lig onder een deken en in de winter slaap ik wel in een t-shirt (tenzij mijn partner er is, want die is een kachel). En zoals nu na een paar echt koude dagen maak ik 's avonds ook wel eens een kruik, zodat mijn voeten sneller opwarmen, maar die schop ik er dan wel ook altijd uit 's nachts in mijn slaap.
Ik slaap eerder als superman. Met een arm ergens ver uitgestrekt boven mijn hoofd. Heb mijn partner wel eens per ongeluk een mep verkocht hierdoor
Ik slaap met dino armen en ook vaak met m’n hand onder mn hoofd maar ik word daardoor vaak wakker omdat mn hand slaapt. Dus ik probeer ook heel vaak om niet zo te slapen maar blijkbaar gaat het toch ‘‘s nachts automatisch.
Ik slaap met dino handen, omdat mn deken dan beter helemaal onder mn kin blijft liggen. Anders glijdt mn deken steeds naar beneden.
Op mn slaapkamer is het nu max een graad of 8 dus ik val wel in slaap met een lange broek en trui maar word dan na een paar uur idd zwetend wakker.
Maar die slaapkamer is ook zo vochtig dat ik meteen in mn ondergoed (hoe ik t liefst slaap) te heftig vind
Ik kan echt heel slecht slapen als ik niemand hoor/alleen ben. Dus slaap sowieso altijd met een talkshow op, maar heb nu een relatie en als hij dan geweest was dan lag ik soms echt de hele nacht wakker. Nu heeft hij een knuffel voor mij gekocht en ben ik echt zo weg omdat ik iets vast heb als hij er niet is. En dat terwijl ik vroeger als kind echt niks had met knuffels.
Ik heb een vierseizoenendekbed van wol die nu dus compleet is en dan nog een flanellen pyjamabroek en een hemdje en een T-shirt en een pyjamatrui in een kamer van zo’n 14 tot 16 graden (wel raam open) en ik bevries aan het begin van de avond alsnog. Ik ben overdag geen koukleum maar zodra ik stil in bed lig heb ik echt veel nodig om warm te blijven.
Wij hebben 's nachts geen raam open want we hebben rolluiken (lekker pikkedonker) maar daarvoor wel de slaapkamerdeur open.
Mijn man vergeet weleens deze open te laten en dan word ik 's nachts wakker met zo’n verstikkend gevoel. En als ik dan die deur open zet stroomt er echt zo’n golf aan zuurstof binnen.
Ik weet niet hoe het werkt, maar dat valt hier gelukkig wel mee. De bovenverdieping is wel koud, en dat voel je beneden in de hal ook wel. Maar verder is het beneden gewoon lekker warm en tocht het niet oid. Boven vind ik niet erg.
Ik zie hier (niet in NL) mensen serieus regelmatig in een badjas en blote voeten naar de supermarkt gaan. Gister zag ik een man met een handdoek omgeslagen, daar een jas overheen en badslippers
Wij hebben enkelglas, slapen met het raam open en dan is het zo 5-6 graden ‘‘s nachts.
Wel benieuwd waar dit dan blijkbaar normaal is om te doen
Slaap eerder als een zeester!
Hier ook enkel glas en geen enkele vorm van isolatie. Het voelt alsof binnen en buiten dezelfde temperatuur zijn. Ik slaap onder een wollen dekbed in een fleece pyjama met sokken aan. De fleece pyjama en de sokken vind ik eigenlijk helemaal niet fijn, maar anders heb ik het zo koud. Ik hoop wel dat we ons huis beter kunnen isoleren voor de volgende winter, want ik vind het geen pretje. Wellicht dat we dan weer kunnen slapen met het raam open, wat zoveel lekkerker is. Zie nu enorm op tegen de aankomende nachten, want het wordt zo koud…
Maar … mensen die dus een slaapkamer <15gr hebben. Is dit vrijwillig? Of zou je in de utopie dat gas en elektra gratis was wel 15gr of meer bijv willen?
Ik heb het met 18 al gewoon fris onder mn Texelse wol dekbed lol
0 stemmers