Ik vind het ook zo gek om er als volwassene zo mee bezig te zijn wetend dat nabestaanden het nagenoeg nooit oké vinden.
Ik heb 1x een aflevering van Napleiten geluisterd en heb het afgezet omdat het zo wanstaltig was.
Ging over een zaak waar een jonge vrouw aangifte had gedaan van aanrading/verkrachting (weet het niet meer) door het personeel van een kroeg. En een verschrikkelijk ballerige advocaat zat de vermeende daders te ‘verdedigen’ met teksten als “Ja, ze zat de hele avond flirterige en suggestieve opmerkingen te maken”.
Ik vond het niet informatief, ik vond het misogenie ten top.
(Het was aflevering 89 - Seks met drie barmannen)
Oh god dit weet ik nog dit was echt een vreselijke gast inderdaad. Maar meestal vind ik napleiten wel goed en respectvol.
Of die ene advocaat die helemaal popi jopi deed met zijn ja ik moet wel een Rolex dragen want mijn klanten verwachten dat. Die kreeg ook Instagram ook een hoop negatieve reacties.
Ja ik vind het meestal ook heel interessant. Soms ook heel random delicten wat ik juist leuk vind. Van de week nog geluisterd over een man die vervolgd werd door het veterinair tuchtcollege. Wist niet eens dat het bestond. Maar die man was vee verloskundige (nogmaals wist niet dat het bestond) en die werd zowel door het tuchtcollege als strafrechtelijk aangeklaagd voor het uitvoeren van keizersnedes bij koeien. Vee verloskundigen mogen dit namelijk doen, maar alleen in noodsituaties.
Maar tegenwoordig maakt het niet meer uit want het regent constant dus alles ruikt naar natte hond
Misschien leer je ook dat je selectief leest ![]()
Als je eten een klein beetje verbrand is (bijv na de bbq)
- Ja juist lekker
- Nee niet lekker
- Deze situatie ken ik niet
0 stemmers
Misschien leer je ook dat posts op een forum weleens wat worden aangedikt ![]()
Hahaha ja vreselijk, maar goed hij heeft nu wel een nieuw cliëntje genaamd Taghi opgedaan dus iets eraan werkt blijkbaar toch
Nouja dat verbaast me dus precies niks, dit zal niet de eerste keuze van Taghi zijn geweest en dit is denk ik gewoon een opportunist pur sang. Dat heeft denk ik weinig te maken met dat in dit geval iets goed heeft gewerkt.
Lijkt me juist doodeng om voor hem te werken.
Ja al zou ik er een miljoen voor krijgen zou ik nog bedanken
Ja, ik ook absoluut. Vraag me af of je zoiets kunt weigeren als hij jou eenmaal gekozen heeft als advocaat. Of hij jou en je familie dan gaat bedreigen als je nee zegt.
Ik denk dat je op een eerste vraag of je dat zou willen wel nee kan zeggen, maar zodra je er ook maar een centimeter in zit je gewoon de sjaak bent en daar inderdaad niet zomaar meer uitkomt.
Moordzaken vind ik leuker, sympathiekere sprekers ofzo, in elk geval niet zo ballerig
De podcast moordzaken? Dat vind ik echt een verschrikkelijk voorbeeld van ramptoerisme met hun we hebben even veldwerk gedaan en het delen van foto’s op een Instagram. Kan daar niet met plezier naar luisteren.
Ik luister Napleiten ook niet omdat ik smeuïge details wil horen over moordzaken, maar omdat ik het interessant vind om te horen hoe het werkt aan de kant van de advocatuur/OM.
Als jij een blind kind was/met cerebral palsy, en er brak een enorme brand uit en je kon niet lopen en je woonde met je moeder samen, zou die jou dan achterlaten en zichzelf redden?
- Ja dat zou ze denk ik doen
- Ja dat zou ze zeker doen
- Nee dat zou ze zeker niet doen
- Nee dat zou ze denk ik niet doen
0 stemmers
En als jij de moeder was?
- Ik blijf bij m’n kind
- Bye bye
0 stemmers
Ja maar heb in elke kamer een thermostaat dus verwarming uit op onze slaapkamer maar alle andere kamers wel verwarmd.
Maar als de benedenverdieping op temperatuur is, verwarmt hij boven nauwelijks. Ik moet dan de verwarming van beneden ‘afsluiten’, dan gaat hij boven verwarmen. Dat zou bij jou ook kunnen denk ik? Vind het maar een kut systeem.
Zijn hendels die aan de verwarmingsbuizen zitten beneden. Die kunnen we omzetten
Haha ja ik vind radiatoren ook veel handiger en inzichtelijker eigenlijk.
Bij ons kan je het niet apart uitzetten geloof ik, we hebben wel per kamer thermostaten maar als ik die bv op 0 graden zet gaat hij koelen geloof ik
Ik moet de handleiding er nog maar eens op naslaan…