Stel je persoonlijke vraag #53

Wat vind jij van het moord/vermissingstopic?

• Interessant
  • Leuk
  • Saai
  • Ongepast en viezig

0 stemmers

3 likes

vroeger vond ik zulke dingen echt interessant, ik hield toen ook echt van true crime. maar ineens jaren geleden vond ik het van de één op andere dag ineens echt gaar en ongepast dus ik denk dat mijn frontale kwab toen is ontwikkeld ofzo

25 likes

Bless je affe hersenen.

Ja ik vind het ook heel kinderachtig om te luisteren en ik vind het dus echt fucking bizar dat vrouwen in zulke grote getale luisteren naar podcasts over vrouwen die vermoord zijn.

Hou echt van horror, maar dat is gewoon fictie. Vind het echt heel smerig als het om echte mensen gaat, zeker als ze dan ook nog zo lacherig doen in een podcast of ondertussen make up doen etc.

20 likes

Ik vind het een soort grens overschrijdend om heel erg met de verdwijning van iemand die ik niet ken bezig te zijn, zeker als niet duidelijk is wat er met diegene gebeurd is, het voelt te intiem ofzo?? En er komt ook allerlei volk op af die als hobby verdwenen mensen heeft, meestal niet mijn type mens.

10 likes

Ik ga toch de reden vertellen: deur open wordt afgeraden door de brandweer (Doe de deur dicht - Brandweer)

10 likes

Ik vind het wel interessant om soms naar most wanted lijsten te kijken en kijk ook al jaren Law & Order SVU maar het is meer een soort schaamtevolle Google wormhole die ik soms in mijn eentje doe. Dus ja wie zonder zonde is etc. maar ik vind het echt crazy om er vervolgens over te gaan speculeren of erover te posten met commentaar als ‘echt sneu’ en ‘wat erg voor de familie’.

7 likes

Door andere experts aangeraden.

Samenvatting

zeer flauw

24 likes

Ik heb wel veel over mezelf geleerd de afgelopen dagen op dit forum tbh. Ben sociaal onvaardig omdat ik niet van onverwacht bezoek hou, muf en viezig omdat ik liever s’avonds douche, heb de smaakpapillen van een kind omdat ik geen fruitliefhebber ben en ben een freak omdat ik weleens true crime podcasts luister :cry:

Ben nog nooit op een all-inclusive vakantie geweest en post niet in het moord- en vermissingstopic dus hoop dat dat nog wat goed maakt :pleading_face:

29 likes

Wow ik had precies hetzelfde, ik luisterde vroeger alle episodes van My Favorite Murder. En toen werd ik op een dag wakker en dacht ik ineens: hoezo je favorite murder? Waarom luister ik naar allemaal gruwelijke verhalen van vrouwen die mishandeld en vermoord worden? Het waren ook nog twee comédiennes en ze zaten de hele tijd te lachen en kletsen, het was eigenlijk echt super raar.

Er zijn zo veel van dat soort podcasts en youtubers die recente moorden bespreken; vaak óf super sensationalistisch met spannende muziek, óf giebelen en gillen. En dan hebben ze het vaak over heel recente moorden waarvan de familie gewoon nog leeft.

Ik vind overigens nog steeds criminaliteit interessant; nu luister ik bijvoorbeeld naar Napleiten (met advocaten over strafzaken) en After Dark (historici die spooky fenomenen uit de geschiedenis bespreken en dit in een wat wetenschappelijker context plaatsen). Deze zijn meer informatief en zo krijg ik toch mijn true crime ‘fix’ zonder dat ik het gevoel heb dat vermoorde vrouwen worden uitgemolken voor cash. De populaire podcasts / youtubers verdienen hier namelijk echt bakken met geld mee.

5 likes

Ongevraagde tip, misschien vind je Lady Killers dan ook wel interessant. Gaat over historische moorden gepleegd door vrouwen maar die worden dan wel in de context geplaatst waarom deze vrouwen hier toe kwamen.

1 like

Mijn eerste gedachte ook ja, heb het ooit geprobeerd met het idee dat als ik zijn gekrijs en gekrab aan de deur maar lang genoeg zou negeren hij het wel op zou geven. Hij blijkt helaas een stuk volhardender dan ik…

1 like

Wanneer meurt het openbaar vervoer het ergst?:

• Zomer
  • Winter
  • Herfst
  • Lente
  • Ov ruikt altijd goor
  • Geen idee, want ik ga nooit met het ov

0 stemmers

4 likes

Ik vind het ook zo gek om er als volwassene zo mee bezig te zijn wetend dat nabestaanden het nagenoeg nooit oké vinden.

7 likes

Ik heb 1x een aflevering van Napleiten geluisterd en heb het afgezet omdat het zo wanstaltig was.

Ging over een zaak waar een jonge vrouw aangifte had gedaan van aanrading/verkrachting (weet het niet meer) door het personeel van een kroeg. En een verschrikkelijk ballerige advocaat zat de vermeende daders te ‘verdedigen’ met teksten als “Ja, ze zat de hele avond flirterige en suggestieve opmerkingen te maken”.

Ik vond het niet informatief, ik vond het misogenie ten top.

(Het was aflevering 89 - Seks met drie barmannen)

2 likes

Oh god dit weet ik nog dit was echt een vreselijke gast inderdaad. Maar meestal vind ik napleiten wel goed en respectvol.

6 likes

Of die ene advocaat die helemaal popi jopi deed met zijn ja ik moet wel een Rolex dragen want mijn klanten verwachten dat. Die kreeg ook Instagram ook een hoop negatieve reacties.

6 likes

Ja ik vind het meestal ook heel interessant. Soms ook heel random delicten wat ik juist leuk vind. Van de week nog geluisterd over een man die vervolgd werd door het veterinair tuchtcollege. Wist niet eens dat het bestond. Maar die man was vee verloskundige (nogmaals wist niet dat het bestond) en die werd zowel door het tuchtcollege als strafrechtelijk aangeklaagd voor het uitvoeren van keizersnedes bij koeien. Vee verloskundigen mogen dit namelijk doen, maar alleen in noodsituaties.

5 likes

Maar tegenwoordig maakt het niet meer uit want het regent constant dus alles ruikt naar natte hond

2 likes

Misschien leer je ook dat je selectief leest :face_in_clouds:

3 likes

Als je eten een klein beetje verbrand is (bijv na de bbq)

• Ja juist lekker
  • Nee niet lekker
  • Deze situatie ken ik niet

0 stemmers

1 like