Wow ik had precies hetzelfde, ik luisterde vroeger alle episodes van My Favorite Murder. En toen werd ik op een dag wakker en dacht ik ineens: hoezo je favorite murder? Waarom luister ik naar allemaal gruwelijke verhalen van vrouwen die mishandeld en vermoord worden? Het waren ook nog twee comédiennes en ze zaten de hele tijd te lachen en kletsen, het was eigenlijk echt super raar.
Er zijn zo veel van dat soort podcasts en youtubers die recente moorden bespreken; vaak óf super sensationalistisch met spannende muziek, óf giebelen en gillen. En dan hebben ze het vaak over heel recente moorden waarvan de familie gewoon nog leeft.
Ik vind overigens nog steeds criminaliteit interessant; nu luister ik bijvoorbeeld naar Napleiten (met advocaten over strafzaken) en After Dark (historici die spooky fenomenen uit de geschiedenis bespreken en dit in een wat wetenschappelijker context plaatsen). Deze zijn meer informatief en zo krijg ik toch mijn true crime ‘fix’ zonder dat ik het gevoel heb dat vermoorde vrouwen worden uitgemolken voor cash. De populaire podcasts / youtubers verdienen hier namelijk echt bakken met geld mee.