Ja brr en ik ken ook eigenlijk niemand die dat nog besteld in hun koffie
Dat ligt echt heel erg aan je omgeving! Waar ik werk (horeca) is echt 1 op de 30 cappuccinos maar met havermelk ofzo. De rest allemaal koemelk.
Ja vandaar ook die bubble emoji En ligt natuurlijk ook aan de plek waar je het besteld, mijn vaste koffietent heeft niet eens koemelk
Vind het wel jammer dat kokosmelk nog niet overal geïntegreerd is
Oh ik had die over die bubbels heen gekeken haha.
Ja eens met de kokosmelk. Dat vind ik lekkerder dan welke melk dan ook. Maar het is echt vrijwel altijd havermelk (wel prima opzich) of sojamelk (). Ik vind kokosmelk ook chiller met opschuimen dan havermelk.
Zou jij tegen vrienden of mensen waar je goed mee op kunt schieten en die iets voor je gedaan hebben nonchalant zeggen iets in de richting van ‘’ Thanksss, love you’’
- Ja, maar ik ben dan wel bloed serieus
- Ja, lekker nonchalant maar stelt niet veel voor
- Nee, Ik zeg zoiets niet op die manier / niet mijn taalgebruik
0 stemmers
‘’ love you ‘’ zeggen betekend voor mij minder diepgaand dan ‘’ Ik hou van jou ‘’ zeggen.
- Betekend voor mij hetzelfde
- Ik hou van jou heeft voor mij meer betekenis
- Love you heeft voor mij meer betekenis
0 stemmers
Ik probeer het best vaak tegen de mensen om me heen te zeggen.
Ja ondanks dat ‘love you’ niet persé mijn taalgebruik is, behalve als ik ver aangeschoten / dronken ben, zou ik dat ten alle tijde dus makkelijker zeggen, ik vind het luchtiger of iets. Terwijl ik, ik hou van je, veel moeilijker vind om te zeggen, dan komt het bij mij van heel diep, of hoe leg je dat uit. terwijl het eigenlijk gewoon op hetzelfde neerkomt. Maar los daarvan, zou ik me daar sowieso beter in mogen (leren) uiten.
En zeg jij wel eens “topper” tegen een collega?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Het wordt wel eens tegen mij gezegd en het voelt altijd een beetje denigrerend ofzo, bah.
Gij ben echhhe 'n topper
Het voelt dan alsof ik mijn juf heel goed heb geholpen met schriften uitdelen ofzo
Als mijn manager begint met “Hii topper!” weet ik al dat ik 10/10 een rotklus krijg.
Werkgever zegt tegen werknemer hey ik wil je graag meer verantwoordelijkheden geven maar je moet je daarin nog wel bewijzen. We willen je wel ondersteuning en coaching geven om daarin beter te worden. Medewerker zegt is goed maar dan wil ik wel salarisverhoging. Werkgever zegt uh nee je moet je eerst bewijzen. Wie heeft gelijk? Even geen ruimte voor nuance.
- Werkgever
- Werknemer
0 stemmers
Zeg het wel met meer rrrrr, dus Topperrrr.
Maar to be fair, ik zeg op werk ook toppie en gebruik daar ook ‘’ onironisch.
Kan het niet meer uitzetten😭
Ik zeg nog love you tegen de buschauffeur
Kijk maar uit voor die pietenbingo later in het bejaardentehuis
Ik heb gestemd op werkgever met dit in mijn hoofd. Dit is ook hoe ik het gewend ben, eerst doe je die taak samen met je leidinggevende en was jij nog niet eindverantwoordelijk. Vanaf datum X neem je het over en krijg je ook een salarisverhoging. Ik vond dat ook altijd wel een chille manier om erin te groeien.
Ik zit nu in een soortgelijke situatie en het feit dat er continu nieuwe hoepels worden opgeworpen maakt me hoorndol.
ik heb dit ook meegemaakt als werknemer. kreeg extra verantwoordelijkheden en geen salarisverhoging. toen dacht ik doeiiiii en ben ik ander werk gaan zoeken. nu heb ik chiller werk en meer salaris
De audicity van deze werkgevers ook terwijl er grote krapte is op de arbeidsmarkt
Ik voldoe nu aan alle voorwaarden die HR aan mij heeft gesteld tijdens mijn indiensttreding om een schaal hoger te worden ingeschaald, maar blijf maar uitstellen om om verhoging te vragen. Mijn leidinggevende is al akkoord maar ze zei zelf wel dat ze dacht dat ik het waarschijnlijk niet zal krijgen, en dat zij tegen dezelfde muur bij HR aanloopt. Zo stom, is bij een universiteit. En als ik zo hier en daar pols merk ik dat mannen deze verhoging vaak wel krijgen en vrouwen niet.