Stel je persoonlijke vraag #53

Werkgever zegt tegen werknemer hey ik wil je graag meer verantwoordelijkheden geven maar je moet je daarin nog wel bewijzen. We willen je wel ondersteuning en coaching geven om daarin beter te worden. Medewerker zegt is goed maar dan wil ik wel salarisverhoging. Werkgever zegt uh nee je moet je eerst bewijzen. Wie heeft gelijk? Even geen ruimte voor nuance.

• Werkgever
  • Werknemer

0 stemmers

2 likes

Zeg het wel met meer rrrrr, dus Topperrrr.
Maar to be fair, ik zeg op werk ook toppie en gebruik daar ook ā€˜:+1:’ onironisch.
Kan het niet meer uitzetten😭

7 likes

Ik zeg nog love you tegen de buschauffeur

17 likes

Kijk maar uit voor die pietenbingo later in het bejaardentehuis

1 like

Ik heb gestemd op werkgever met dit in mijn hoofd. Dit is ook hoe ik het gewend ben, eerst doe je die taak samen met je leidinggevende en was jij nog niet eindverantwoordelijk. Vanaf datum X neem je het over en krijg je ook een salarisverhoging. Ik vond dat ook altijd wel een chille manier om erin te groeien.

10 likes

Ik zit nu in een soortgelijke situatie en het feit dat er continu nieuwe hoepels worden opgeworpen maakt me hoorndol.

5 likes

ik heb dit ook meegemaakt als werknemer. kreeg extra verantwoordelijkheden en geen salarisverhoging. toen dacht ik doeiiiii en ben ik ander werk gaan zoeken. nu heb ik chiller werk en meer salaris :two_hearts:

12 likes

De audicity van deze werkgevers ook terwijl er grote krapte is op de arbeidsmarkt :sweat_smile:

20 likes

Ik voldoe nu aan alle voorwaarden die HR aan mij heeft gesteld tijdens mijn indiensttreding om een schaal hoger te worden ingeschaald, maar blijf maar uitstellen om om verhoging te vragen. Mijn leidinggevende is al akkoord maar ze zei zelf wel dat ze dacht dat ik het waarschijnlijk niet zal krijgen, en dat zij tegen dezelfde muur bij HR aanloopt. Zo stom, is bij een universiteit. En als ik zo hier en daar pols merk ik dat mannen deze verhoging vaak wel krijgen en vrouwen niet.

Met uitstellen krijg je het sowieso niet. Even doorpakken en je eerst volgende werkdag naar HR

37 likes

Zou je het jammer vinden als je op vakantie gaat en je de hele vakantie geen foto’s mag maken?

• Ja jammer
  • Nee boeit me niet

0 stemmers

Heb jij weleens een haat comment achtergelaten bij iemand? Kan een influencer zijn, youtuber, columnist etc.

• Ja, weleens gedaan maar dat was niet direct naar die persoon toe.
  • Ja, weleens gedaan en dat was direct naar die persoon toe ook ( op hun eigen profiel)
  • Nee nog nooit gedaan

0 stemmers

2 likes

urban sketching is toch leuker dan foto’s maken

1 like

Ja hier :grin:

1 like

Wat bedoel je met haatcomment? Heb het idee dat sommige influ’s iedere licht kritische noot als haatcomment classificeren.
Ik heb dus weleens inhoudelijk kritiek geuit op iets wat iemand zei, maar weet niet of dat dan al haat is.

6 likes

Hmmm ja dat is wel een goeie haha. Ik zal het een beetje specificeren. Ik denk gewoon een negatieve opmerking over diegene zijn persoonlijkheid, uiterlijk of content en dan direct of indirect naar die diegene toe, maar voornamelijk waar ze het wel makkelijk kunnen vinden en lezen. Hier bijvoorbeeld een rant posten over Blake lively ofzo telt dan niet want ze gaat dit nooit lezen, maar bijvoorbeeld wel op haar profiel of Twitter ofzo, of een ander kanaal waar ze dat wellicht kan zien. Dat het echt een beetje direct voelt.

Ja maar ik was 11 of 12 ofzo en daar schaam ik me nu wel voor!

1 like

Hoe snel krijg jij thuis warm water uit de kraan?

• Ik zet de kraan aan en ga wat anders doen
  • Snel genoeg naar mijn zin
  • Niet echt snel maar ik maak me niet druk

0 stemmers

Echt mijn grootste ergernis aan m’n huis.

1 like

In de badkamer duurt dit heel lang. Als ik ga douchen doe ik eerst de kraan aan en pas daarna ga ik me uitkleden. In mijn vorige huis hoefde dit niet, dus vaak genoeg gehad dat ik in dit huis eerst een paar minuten naast zon ijskoude straal stond te wachten tot we eindelijk warm water uit kwam.

5 likes

Supermarktmanager die ā€˜Duurt te lang’ opzet als klanten net voor sluitingstijd nog lopen te treuzelen in de winkel.
Echt gebeurd in mijn AH volgens vakkenvullend nichtje.

• Humor
  • Kan niet

0 stemmers

• Ik zou de hint oppikken
  • Ik zing vrolijk mee, me van geen kwaad bewust

0 stemmers

2 likes