Het is wel handig om een paraplu mee te nemen of regenpak aan te doen als het later die dag gaat regenen en ik meerdere afspraken heb voor werk oid
Een wat moet ik niet vergeten om mee te nemen bij een weekendje weg lijstje
Ineens herinner ik me dat ik dit gesprek hier volgens mij al vaker gevoerd heb. Sorry voor de saaie herhaling dan. Ik snap dat op zich allemaal wel en er zijn ook wel periodes in mān leven geweest waarin het nuttiger was dan nu (pak ik morgen de fiets of de bus) maar toch alsnog nooit echt in de problemen gekomen zonder weet van de weersverwachting, plu en regenpak.
Geen idee hoe dan precies maar het kan echt.
Edit: ik herinner me ook ineens weer dat ik toen niet de enige was en er zelfs een forummer was die naar de lucht keek om het te weten dat vind ik dan wel weer cool, dat je de weersverwachting gewoon āper ongelukā weet door naar buiten te kijken of omdat je jeuk hebt aan je elleboog ofzo zoals mijn opa vroeger.
Bijzonder
Ik zou met name afgelopen herfst meerdere dagen de hele dag verkleumd op werk hebben gezeten
alles! via treinposities.nl
die houdt ook je totale vertraging bij, of je vaker in een treinstel hebt gezeten, een kaartje van alle trajecten die je betreind hebt etc
en je hoeft dan ook alleen maar ritnummer (te zien via NS app) en dag in te voeren, de site weet de rest
Ja hier hetzelfde. Trouwen zeker geen voorwaarde voor een kind, maar trouwen zonder kinderen had wel de voorkeur.
ik maak altijd handgeschreven inpaklijsten voor vakanties! en dan een als het in mān koffer/tas zit, heerlijk. en als ik met de auto op vakantie ga en zelf rijd, houd ik bij hoe laat ik vertrokken ben/hoe laat en waar ik gestopt ben om te plassen, eten of tanken/waar ik eventueel overnacht heb/het weer/benzineprijs etc. dit deden mān opa en oma al in de jaren 60 (en nu nog
) en mān ouders ook, helemaal gebundeld in boekjes met eventueel tankbonnen, tolkaartjes enzo. vind dit echt heel leuk om te doen haha
Ok dit is wel echt next level, ik hou het sinds een paar maanden ook bij maar gewoon in mn notes app ga niet meer dagelijks met de trein dus gaat alleen niet zo snel, maar iig 1x in hetzelfde rijtuig gezeten
En dan, wat doe je met deze informatie?
Delen op fora als t gaat over treinlijstjes
Nee even serieus! Is het bijzonder als je twee keer in dezelfde hebt gezeten? Of wil je zoveel mogelijk verschillende āverzamelenā ?
Om eerlijk te zijn heb ik de inspiratie opgedaan van een meisje op tiktok die dit al jaren bijhield en door een eindeloze lijst van echt honderden treinstellen aan het scrollen was, vond ik echt hilarisch dus ik dacht, ga ik ook eens doen!
Maar nee ik heb geen doelen gesteld dat ik in 2025 50 verschillende rijtuigen heb willen gezien ofzo doe er niets mee, dingen bijhouden hoeft voor mij ook niet echt nut te hebben ofzo, was gewoon wel benieuwd haha
Haha jaaa ik wilde al zeggen dat ik dit bij iemand anders online heb gezien ja. Had zij er nou wel een doel bij?
Wow kan dit op treinposities? Ik wil elke treinserie in Nederland gereden hebben en ik zit dus echt elke keer de nummers te noteren in de notitie-app of via screenshots van de reisplanner⦠Ben inmiddels zelfs een beetje mijn eigen chaotische overzicht kwijt, voelt super zonde van dagen werk. Ik ga kijken of ik alles eens in treinposities kan zetten!
todoist
Ik wilde heel graag trouwen voor kinderen. Ook omdat ik dan geheel in onze dag op kon gaan zonder zorgen over kinderen.
En het is gewoon heel praktisch nu we getrouwd zijn. Straks allemaal dezelfde achternaam. Kind is automatisch voor de gemeente erkent als dat van mijn. (Zit nog veilig in mijn buik en duurt nog even) Maar het was een bewuste keuze.
Maar wat is hier praktisch aan?
Vraag ik me ook echt af, want als je niet getrouwd bent is het een kwestie van 2 min op t gemeentehuis en dit alles is net zo geregeldš
Veel vrouwen vind het volgens mij vervelend als de kinderen allemaal de naam van man hebben (want daar kiest toch nog 99% van de mensen voor) en dan lijkt het net of zij de stiefmoeder is of de kinderen op een of andere andere manier niet van haar zijn.
Tja, je kan ze ook jouw naam geven of iets met een geregistreerd partnerschap doen of allebei de namen aannemen.
Mijn kind heeft ook vriends naam (mijn naam wilde ik niet doorgeven ivm slechte relatie met mijn vader) en ik lig er eerlijk gezegd geen moment wakker van. Laat staan dat ik daarom zou gaan trouwen.
Ik dacht dat ik niet van lijstjes hield, maar ik vind het leuk om mijn Letterboxd te updaten en sinds kort heb ik ook Storygraph (ja, ik heb op beiden meer vrienden nodig).