Stel je persoonlijke vraag #53

Als je uit eten bent uit je dan altijd je hele bord leeg?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat doe je als je eten niet op kunt in restaurant?

• Ik eet altijd mijn bord leeg
  • Ik vraag om een doosje om het mee te nemen
  • Niks, ik laat het eten dan staan

0 stemmers

Nou ja ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal maar juist omdat wij niet moeilijk doen lijkt ons kind het vaak te proberen als het eigenlijk niet veel zin heeft

1 like

Ik zou mezelf niet forceren om mijn bord leeg te eten maar het is eigenlijk nog nooit gebeurd dat ik mijn eten in een restaurant niet op heb gekregen. Soms heb ik wel iets gedeeld met een tafelgenoot!

Ik zou het laten blijven staan als het een beetje was en als het veel was om een bakje vragen denk ik! Lijkt me eigenlijk echt leuk om de dag erna nog te kunnen genieten van restauranteten haha

8 likes

Ligt ook wel erg aan het restaurant hoe groot de porties zijn. Een tijdje terug bestelde ik ravioli en er lagen maar 3 van die dingen op het bord. Vond dat echt zo karig. Terwijl hun pizza’s enorm waren.

1 like

Dat is toch altijd bij ravioli dat je maar een paar stukjes krijgt

4 likes

Klopt, maar vond 3 erg weinig. In mijn ervaring vaak iig 4/5. Ze waren ook niet groot dus het leek op een voorgerechtje

2 likes

Ik laat het staan maar maak een uitzondering voor pizza, dat is thuis ook nog prima te eten. De rest wordt meestal een knoeiboel, allemaal door elkaar gehusseld in zo’n bakje, no thanks.

1 like

Vind jij dat de stem van een 70-jarige net zo zwaar moet wegen als de stem van een 25-jarige tijdens verkiezingen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik denk eigenlijk best vaak bij Brexit dat bejaarden gewoon hun bek hadden moeten houden en niet hadden moeten stemmen.

Nou ja, een gemiddelde 70 jarige leeft nog wel zo een 15 jaar. Met ook nog best grote consequenties voor je leven (met pensioen, meer zorg nodig, andere onderkomen mogelijk etc etc).

Het zijn niet alleen de 70 jarigen die voor Brexit gestemd hebben hoor. Genoeg andere idioten van andere leeftijden.

Edit: sowieso vind ik die ā€˜oude mensen tellen niet meer mee’-mentaliteit echt zo dom.

38 likes

Ja en veel jonge mensen zijn dan weer niet gaan stemmen.

Dat je bepaalde groepen moeilijk bereikt is een probleem in de democratie waar je iets mee moet, maar andere groepen uitsluiten van stemmen is daar in elk geval niet de oplossing voor.

9 likes

Ben benieuwd of je daar over 40/50 jaar ook nog zo over denkt.

1 like

Vast niet, maar dat zien we dan weer

1 like

Een croissantje met bitterballen

• Lijkt me lekker
  • Lijkt me vies
  • Ik heb dit gegeten en…

0 stemmers

Mocht jij als kind vroeger zeggen dat je het eten vies vond?

• Ja hoor
  • Weet ik niet meer
  • Nee dat mocht niet

0 stemmers

Ik mocht wel zeggen, ā€œik vind dit niet lekkerā€ maar eten vies noemen was echt uit den boze.

3 likes

Geen idee maar het is er eigenlijk gewoon ingeramd altijd te complimenteren (als je ergens eet/als je moeder voor je gekookt heeft) of in elk geval te bedanken. Ik kan mij dus niet voorstellen dat ik ooit zou zeggen dat ik het vies vind, behalve misschien in een restaurant maar dat komt dan weer nooit voor (misschien dat het minder smaakt dan verwacht maar nooit vies).

5 likes

Deed Elon de nazigroet?

• Ja overduidelijk
  • Ja maar hij wijkt er bewust ietsjes vanaf zodat er twijfel ontstaat
  • Nee hij gebaarde alleen ā€œmy heart goes out to youā€ en had geen bijbedoelingen
  • Weet ik veel

0 stemmers

1 like

We gaan echt ten onder als we daar nog over moeten discussiƫren.

27 likes

31 likes

Ik ben het met je eens hoor maar ik zie het zoveel online🄲 ook van mensen die links/democratisch zeggen te zijn

1 like

Nee, zwaarder

2 likes