Stel je persoonlijke vraag #53

De kou kom ik wel overheen, maar zoals vandaag (en de rest van de week) kou EN neerslag, echt tyf op.

Heb liever dan -1 dan +9 en zeiknat.
Ik heb oplaadbare handwarmers gekocht voor mijn handschoen/ jaszak en dat heeft mijn wandelingen op koude dagen echt aanzienlijk verbeterd.

6 likes

Zo is het in eerste instantie wel bedacht, maar lichttherapie kan zeker ook helpen als t alleen grauw is hoor!

Het is volgens mij het meest onderzocht voor aan t begin van t seizoen, maar ik kan echt iedereen aanraden een poging te wagen als het meer is dan alleen een dipje. Relatief goedkoop (lampen zijn online voor een euro of 30-40 al te vinden, wel die van 10.000lux!), vaak kan een ‘kuur’ van een week, elke ochtend 30 minuten, al helpend zijn.

Wil mijne wel uitlenen als iemand het een kans wil geven? In Utrecht.

6 likes

Wat is jouw mood vandaag?
(als je het beiden niet voelt (lucky you) stem je niet. Deze is even alleen voor m’n mede chagrijnigen)

• I hate everyone
  • Everyone hates me

0 stemmers

Ik had vanmorgen het eerste maar ineens spelen er een aantal dingen waardoor ik het 2e voel en dat lijkt wel een straf voor m’n eerste gedachte :smiling_face_with_tear:

4 likes

Oh wat fijn! Ja bij mij staan ze niet allemaal voor het raam maar normaal doen ze het door de hele woonkamer goed maar dit jaar echt totaal niet.

2 likes

Vertel me je geheimen want mijn orchidee is stervende

2 likes

Ja die was hier nog niet gearriveerd toen ik mijn eerste bericht postte :sweat_smile:

3 likes

Bij mij doet hij het ook onwijs goed en hij staat in het raamkozijn op het zuiden. Af en toe wat water, zal ongeveer 1x per week zijn (zeker niet vaker).
Let er wel op met een orchidee dat je hem niet in de normale potgrond zet. Dat deed ik een keer, omdat ik geen idee had, maar daar gaan ze niet zo lekker op schijnbaar.

Geïnspireerd door @Dazed haar post over boeken in de trein. Wat is jullie favo boekengenre?

• Thrillers
  • Romans/literatuur
  • Geschiedenis, cultuur/ kunst/ fotografie
  • (Auto)biografie
  • Fantasy/science fiction
  • Romantisch/lichte fictie
  • Maatschappij/politiek
  • (Populair) wetenschappelijk boek
  • Persoonlijke ontwikkeling/zelfhulpboek
  • Kookboek
  • Hallo wat een stom onderzoek (mee eens)! Ze missen nog een paar genres zoals:

0 stemmers

Ja, ik heb het EenVandaag onderzoek als voorbeeld gekozen, want ik ga niet alle genres opschrijven. Ik heb ook een leven

1 like

Ik heb echt geen geheim haha, ik geef ze regelmatig water en ze staan dus in de vensterbank. De orchidee staat wel in een erker met zon (theoretisch dan, als er zon is) vanuit oosten, zuiden en westen. Is hij echt dood of lijkt dat maar zo? Die van mij verloor ruim een halfjaar geleden zijn laatste bloemen en toen dacht ik dat het gedaan was, maar dat was maar schijn, hij heeft zich helemaal hersteld.

1 like

Mijn meest gelezen genre is contemporary literature!

Ik vind science fiction en fantasy echt totaal anders trouwens, waarom zit dat in 1 groep?!

Oh en ik mis horror

4 likes

Geen idee! Moet je bij EenVandaag zijn :joy:
Mis ook detective. Is ook niet echt thriller

1 like
Was je je handdoeken wel eens samen met vieze schoonmaakdoekjes?
  • Ja, op 90 graden
  • Ja, op 60 graden
  • Ja, op een koudere temperatuur
  • Nee, ieuw

0 stemmers

Ik vind het heel vies dat mijn huisgenoot onze handdoeken samen met de schoonmaakdoekjes (keuken, badkamer, wc (!) mee schoongemaakt) in de wasmachine wil doen, maar misschien is dit heel normaal?

6 likes

Ja maar wel alleen het aanrechtdoekje

8 likes

Boven 60 graden gaan bacteriën dood dus dat is prima hygiënisch

20 likes

In je handdoeken broeit ook vanalles hoor

37 likes

Komt er toch allemaal weer schoon uit, hier kan ik me echt niet druk om maken

12 likes

Je gaat er niet dood aan

3 likes

Ik vind dit soort boeken ook heel leuk maar geen idee onder welk genre die vallen.

Misschien psychologie?
Dus:

• Psychologie

0 stemmers

Klinkt toch beter dan “zelfhulp” :face_vomiting:

Kookboeken lees ik niet. Daar kook ik gewoon uit. Tenminste, ik denk nog altijd dat ik dat ooit ga doen.

5 likes

Ik vind dat echt de definitie van zelfhulp :sweat_smile:

37 likes

Dit zijn psychologie boeken

17 likes