Tja ik weet niet, ik lees zoiets niet om mezelf te helpen
Edit: @Nysmn ooooooh zijn dát ze? psychologie is toch ook gewoon waarom mensen doen wat ze doen.
Dus zelfs die “omringd door…” boeken.
Tja ik weet niet, ik lees zoiets niet om mezelf te helpen
Edit: @Nysmn ooooooh zijn dát ze? psychologie is toch ook gewoon waarom mensen doen wat ze doen.
Dus zelfs die “omringd door…” boeken.
Ik heb daar 1 van gelezen en vind dat niet bepaald psychologie, psychologie is namelijk wel een (sociale) wetenschap en die selfhelp boeken zijn vaak meer pseudoscience.
Wat zou je prettiger vinden
0 stemmers
Het aantal uren dat je slaapt blijft gemiddeld 1/3 van de dag (dus respectievelijk 6, 10 of 12 uur)
Je hebt helemaal gelijk, maar als je in een boekhandel gaat kijken bij de categorie psychologie dan zie je wel al die zelfhulp boeken erbij staan.
Ja dat zal best!!
Psychologie van de koude grond valt imo ook onder psychologie. Ik snap heus wel dat het niet wetenschappelijk is. En wetenschappelijk heeft ook nog eens een eigen categorie.
Niet mijn heuvel verder maar ik vind vooral “zelfhulpboeken” een hele vage term waar dit soort boeken ook niet helemaal onder vallen.
Maar als alles gemiddeld hetzelfde blijft. Dus 1/3e van de tijd slaap, 1/3e van de tijd werk etc. Wat maakt het dan uit?
Ik zei alleen dat de slaap hetzelfde blijft.
Ja, dat van de rest was inderdaad een aanname vanuit mij. Maar alleen slaap gaat mee in de verandering? Werk etc. blijft hetzelfde aantal uur als met 24u?
Ja
Ik ben al even onderweg maar ik snap er nog steeds niks van hoe mensen in 24 uur /een week van 24*7 én full time werken, én daarheen reizen, én je lichamelijke hygiëne toepasssen, én sociale dingen doen, én sporten, én dat kut huishouden, én koken,
én allerlei andere kutzaken regelen (medische afspraken, administratieve zaken) die ook bij het leven horen. En chillen/niksss moeten of doen of ergens heen.
Ik kan zonder fulltime werk al tijd tekort komen voor al de rest. Ik ben vandaag ook weer extreem gefrustreerd omdat alles oploopt.
(en dan hebben sommige mensen ook nog de puf om een kind of meerdere erbij te hebben??? Hoe dan)
En nee ik verwacht niet op één dag alles te kunnen doen, maar zelfs uitgesmeerd over een week denk ik waar de fuck had ik dit moeten doen? Ik ben ook traag in alles dus ff snel dit dat lukt mij nooit.
Dus ja graag zelfde aantal uur slaap (of 2 uur extra), zelfde uren werken en rest voor nut en noodzaak en plezier aub
Omdat ik net iets las over een niet op tijd opgedroogde knuffel, slaap jij met een knuffel?
0 stemmers
Alleen als ik me heel alleen en angstig voel ofzo misschien drie nachten per jaar. Dan helpt het serieus.
Ja, al 40 jaar
Ik gooi(de) ze altijd uit bed
Dit zijn studieboeken
Best of both; een knuffelkruik
Dat kan, maar ben dan oprecht wel benieuwd wat voor ‘soort’ mensen en wat voor karaktereigenschappen jij associeert met al dan niet met een knuffel slapen.
En als je er nu achterkomt dat iemand van jouw vrienden met een knuffel slaapt, is het dan einde vriendschap? of wordt dat gecheckt van te voren
@Pininhetweb karma denk ik