Stel je persoonlijke vraag #53

Omdat ik hier zie dat iemand geen planten in huis heeft en ik verder niemand ken die geen enkele plant heeft:

• Ik heb geen planten in huis
  • Ik heb alleen echte planten in huis
  • Ik heb alleen neppe planten in huis
  • Ik heb echte en neppe planten in huis

0 stemmers

2 likes

Ik heb 1 neppe hangplant in de badkamer zonder daglicht op het muurtje bij de douche :joy: verder alles echt!!

8 likes

Ja, haha! Hier ook in de badkamer.
Heb ook nog een groot zijden boeket, maar dat telt niet als plant :tipping_hand_woman:

1 like

o wacht wel legobloemen, die zijn nep

10 likes

Hier een op de wc waar geen daglicht komt, rest is echt.

Bij mij in de bieb kan dit ook staan bij ā€œPersoonlijke ontwikkelingā€ (of bij psychologie inderdaad). Vind ik ook veel leuker klinken dan zelfhulpboeken!

2 likes

Ik slaap nu sinds 2 weken met een knuffel (zacht konijn van de action) en vind het echt heerlijk slapen. Slaap sindsdien ook beter.

4 likes

Daar hadden we het inderdaad ook over. Dat we nu een koophuis hebben en dan willen we ineens alles mooi: keuken en badkamer verbouwen, tuin, schilderen. Hele lijst aan materiƫle dingen waarvoor we moeten sparen. En dan? Ja, dan ziet het er mooi uit en heb je spullen, maar je vrije dagen bestaan uit alleen maar nuttige dingen en het kost een vermogen. En waarom willen we het eigenlijk, want op de camping zonder luxe waren we ook gelukkig.

7 likes

Als het aan jou lag, had AI dan mogen bestaan in de vorm dat het nu ontwikkeld/beschikbaar is?

• Ja
  • Nee
  • Twijfel
  • Geen idee

0 stemmers

2 likes

Dit impliceert dat de schoonmaakdoekjes ook niet echt schoon worden in de was (anders zou je het wel gewoon mixen met de handdoeken). Heb je dan een was voor doekjes waar je de plee mee schoonmaakt en doekjes waar je de rest van het huis zoals de keuken mee schoonmaakt? Of mix je alle schoonmaakdoeken? Dat zou dan namelijk eigenlijk ook niet kunnen: je pleedoek gebruiken om het aanrecht mee schoon te maken 🫨

Ps in handdoeken zit naast vele soorten schimmels ook vele soorten bacteriƫn waaronder de E. coli bacterie. Gaat kapot bij 60 graden schijnbaar.

2 likes

Dat eerste zal zeker ook een rol spelen inderdaad. En koophuis is er gekomen vanwege de kinderen van mijn vriend. Is ook niet echt ideaal zo’n huisje met vier personen. Dus vandaar de keuze.

En het is ook gewoon proberen en ervaren natuurlijk. Er zijn ook zat mensen die het waarschijnlijk superleuk vinden om een huis in te richten en te klussen. Ik had het nog nooit eerder gedaan, maar mijn ding is het niet.

Er hoeft wat mij betreft niet weer een hele discussie over wat schoon is en wat niet te ontstaan maar ben wel nieuwsgierig.

Draag jij schoenen in huis? En zo nee: vraag je je gasten hun schoenen uit te doen bij de voordeur?

• Ik en m’n gasten dragen schoenen in huis
  • Ik draag geen schoenen in huis maar gasten mogen dat wel
  • Ik draag geen schoenen in huis en vraag gasten ze uit te doen

0 stemmers

1 like

Mijn kind en vrienden (inmiddels allemaal 15+) doen nog wel steeds de schoenen uit, maar dan uit zichzelf, van mij hoeft het niet

(Ik heb een rolstoeler in huis dus als je niet met je sokken door zand steentjes en andere zooi wil lopen zou ik mijn schoenen lekker aanhouden)

3 likes

Alleen als ik juist gedweild heb moeten de schoenen van gasten uit. Ik draag thuis pantoffels

4 likes

De meeste gasten weten dat wij geen schoenen in huis dragen en doen daarom ook hun schoenen uit. Sommige gasten willen dat niet en dan hoeft het ook niet.
Maar meestal gaat mijn partner wel gelijk de vloer dweilen als ze weg zijn :joy:

3 likes

Haha ja dat snap ik wel. Ik wil sinds een paar weken ook geen schoenen meer in huis maar vind het wel ongastvrij van mezelf om dat aan gasten te vragen. Vind dat nog wel lastig maar aan de andere kant: mijn huis

2 likes

Eet jij biologische groenten/fruit?

• Altijd
  • Vaak
  • Soms
  • Zelden
  • Nooit

0 stemmers

Waar koop jij bio groenten/fruit?

• Bij een bio supermarkt (EkoPlaza, Odin oid)
  • Bij de grote supermarkten
  • Plaatselijk initiatief
  • Ik verbouw mijn eigen eten
  • Anders
  • Ik eet nooit bio

0 stemmers

Ik ken iemand die je eerst vraagt de schoenen uit te doen en daarna krijg je van die blauwe hoesjes die je wel kent uit het zwembad :rofl:

3 likes

Oh dus op sokken mag dan ook niet. Moet je dan die hoesjes over de sokken doen?!

Ik heb laatst serieus overwogen om die te kopen maarja niet echt duurzaam

Ik vind bij iemand op sokken in huis lopen echt het toppunt van goor trouwens.

4 likes