Stel je persoonlijke vraag #53

Wij krijgen bij een nieuwe opname (verpleeghuis) ook altijd een pdf van het huisartsendossier van ~150 kantjes, zou echt heerlijk zijn als dat zo poef in ons dossier staat (en klopt)

3 likes

Heb jij de griep (recentelijk gehad)?

• Nee
  • Nee, maar ik ken mensen die het nu hebben
  • Ja

0 stemmers

Ik ken echt vijf mensen die nu heel heftige griep hebben en nog meer die gewoon ziek zijn.

3 likes

bij die ‘ik ken mensen’ moet ik gelijk hieraan denken

image

19 likes

Geen idee of griep was
 maar wel kleine week ziek geweest met paar dagen koorts en bijholteontsteking. Kinderen ook koorts gehad. Alleen mijn vriend lijkt de dans te ontspringen.

2 likes

De helft van het kantoor is nu ziek. Ik ben nog niet ziek geworden. En laten we dat ook zo houden

2 likes

Kennen jullie alle straten/straatnamen van jullie stad uit je hoofd?

• Ja, duh
  • Een groot deel wel
  • Nee joh! Doe normaal!

0 stemmers

3 likes

Ik misschien als kind ooit, maar niet meer dat ik me kan herinneren. Maar nu hebben echt veel familieleden hele heftige griep, mijn ouders liggen allebei al sinds maandag in bed en dat hebben ze echt nooit. En op werk dus ook al vijf zieken.

1 like

Ik heb even op Google gekeken en het zijn er 1611 haha

1 like

Ik heb twee keer griep gehad als volwassene en het is zoooo’n hel. Ik was ook echt dagen totaal van de wereld van de koorts en pure ellende, ik wist niet meer welke dag het was of waar ik was. Volgens mij krijg je influenza niet zo vaak dus ik hoop nog even over te slaan na de hel van 2019.

6 likes

Dit is iets waar ik graag stoer mee doe op verjaardagen.

Toen ik nog een bijbaan had bij de post als postsorteerder had ik onze stad als gebied. Hierdoor weet ik elke straat in combinatie met de postcode.

Heel toevallig ben ik hier uiteindelijk komen wonen door de liefde, anders was ik hier nooit terecht gekomen.

En hierdoor kende ik de stad heel snel (was er fysiek nog nooit geweest) want ik kon wijken aan postcodes koppelen en daardoor wist ik heel snel welke straten daar allemaal waren.

14 likes

Het heerst dus niet gek dat veel mensen in jouw omgeving nu de griep hebben.

4 likes

Maar hoe weet je of je griep hebt of ‘gewoon’ ziek bent dan? Vaak worden m’n patiĂ«nten getest op influenza vanwege verkoudheidssymptomen (en zijn ze voor iets anders opgenomen) en zijn ze van die influenza niet reuze ziek. Je kan het virus in verschillende gradaties hebben dus grote kans dat we het allemaal wel eens doormaken.

3 likes

Ik heb zelf nog nooit griep gehad als volwassene, maar hoor het ook echt veel om me heen nu & dat mensen dan echt minimaal 1.5 week uit de running zijn en zich heel ziek voelen. Hoor dat nu veel meer dan andere jaren voor mijn gevoel.

1 like

Ik heb dat sinds ik corona heb gehad. Kon me er eerder altijd prima overheen zetten. Maar nu lig ik echt een week plat op bed met de griep.

3 likes

Wtf, en toen? Heeft hij een nieuwe gekregen van die vriend? Of geld?

3 likes

Nee, helemaal niets. Blijkbaar zit dat hele gezin een beetje bijzonder in elkaar.

Dus nu maken we er vooral leuke en voor hem ongemakkelijke grappen over. En niemand leent ook nog maar iets aan die jongen uit.

2 likes

de laatste keer dat ik echt griep had ging mijn lichaam full drama mode: mijn eigen cellen vielen elkaar aan, ik belandde in het ziekenhuis en mocht een jaar revalideren. echt top

3 likes

ik ook niet maar er zit ook wel verschil in wat mensen griep noemen volgens mij. in mijn hoofd ben je echt heel erg ziek met griep, maar er zijn ook mensen die een zware verkoudheid al griep noemen.

5 likes

Er zijn ook mensen die een lichte verkoudheid al griep noemen :sweat_smile:

mannen

13 likes

Dit inderdaad. Griep = ontsteking van het slijmvlies van de bovenste luchtwegen wat veroorzaakt wordt door een influenzavirus. Soms ben je er heel ziek van, soms wat minder. Iedereen die hier bepaalt of iemand wel echt griep heeft heeft ineens een influenzadetector??

30 likes