Stel je persoonlijke vraag #53

Ik haal de vuilniszak er wel uit als hij vol zit, maar ik breng het nooit naar de container. Dat is toch meer zijn klusje

2 likes

Ook in een gelijkverdeeld huishouden kan je toch taken splitsen. Zo inefficiënt als iedereen overal verantwoordelijk voor is.

18 likes

omdat de pvdd liever in de oppositie blijft en omdat ik voor meer europese samenwerking ben

Oud frituurolie breng ik nog naar inzamelpunten.

6 likes

De dingen die ik ooit bij het grofvuil heb aangeboden hadden sowieso ook nooit in onze auto gepast om het elders weg te brengen haha.

En meestal zit de kringloop toch ook niet te wachten op versleten kapotte meubels? Weet dat ik toen ik mijn oma’s huis ging uitruimen ze echt streng waren met wat wel en wat niet, en die spullen waren zelfs nog in goede staat.

5 likes

Ik scheid goed, maar hier controleren ze en nu heb ik een waarschuwing omdat er 2 plastic dingen in een vuilniszak zaten (ja, die hebben ze open gemaakt, omdat ik laatst een paar afgetrapte schoenen in mijn restcontainer had zitten. Moeten die dan naar textiel, hoe oud ook?)

Zeker, kan je de taken zo verdelen dat lijkt me vaak wel het handigst.

Bedoel meer van oh ik ga bijv. het vuilnis niet doen, want dat is echt een mannentaak of mannen die bijv. geen luier willen verschonen want dat is echt een vrouwentaak.

1 like

Hoe kom je aan zoveel zakken pmd dan? Helemaal nu er statiegeld op blik en flesjes zit

Ik zit elke week ook wel aan een volle zak Plastic/PMD hoor, met een huishouden van vier. Zoveel dingen zijn nog plastic verpakt.

12 likes

Ik vind zware dingen vaak wel een “mannentaak” puur omdat mannen 9 vd 10 keer groter en sterker zijn en het voor hen dus gewoon makkelijker is. Hetzelfde geldt voor taken die voor vrouwen onprettiger of onveiliger zijn.

3 likes

Je hebt zwaar en je hebt een vuilniszak uit je Brabantia halen en drie meter verderop in de kliko gooien.

43 likes

Ik moet 5 trappen af en 2 straten door om het in de ondergrondse container te gooien, we wonen niet allemaal in een dorp met tuin :joy:

17 likes

Vind het ook heel overdreven. En nu zullen ze me voorlopig wel extra controleren. Nog een keer en dan krijg ik een boete, terwijl ik echt 95% scheid. :unamused:

4 likes

Ik gooi de vuilniszak alleen bij hoge uitzondering weg en dan pas nadat mijn vriend hem eruit heeft gehaald en het 2 keer heeft gevraagd

Dat is feminisme, ladies, look it up

6 likes

Ik blijf het aandrukken en opstapelen tot het echt niet meer kan en dan nog een beetje, met hoog risico dat de zak scheurt, en dan haal ik het eruit en doe ik het weg want ik woon alleen

2 likes

Ze zit niet voor niets bij de CU hè? Ik heb de vraag dan niet goed begrepen. Ik vind haar namelijk een goed politicus, met haar denkbeelden ben ik het vaak oneens. Maar ja dat kan ik van bijna alle partijen zeggen. Het ging mij om de kunst van het debatteren en dingen goed kunnen verwoorden, mensen keihard op punten aanspreken zonder dat het persoonlijk wordt. Ik vind Mirjam Bikker dat heel goed doen, daarvan zou ik er bij GL PvdA wel wat meer willen hebben.
En als er iemand pro-abortus en anti-Israël is, dan ben ik het wel.

3 likes

De mijne wel hoor :joy:

2 likes

Moet jij je papier wegbrengen naar een container aan de straat?

Ik stond daar laatst weer te kutten met wegvliegende theezakjesverpakkingen en andere minieme stukjes die wegvlogen en ik vond mezelf toen zo zielig. Het voelt echt oneerlijk dat m’n broer gewoon een eigen papierkliko heeft die leeggehaald wordt en ik voor alles naar zo’n ding moet lopen terwijl we in dezelfde gemeente wonen.

  • Ja ik ben ook zo’n zielepiet
  • Ik moet nog veel ellendiger m’n papier wegbrengen dan jij
  • Nee ik ben zo’n elite met een eigen container

0 stemmers

1 like

Maar ik vind het eigenlijk wel chill! Anders loop je heel de tijd met die klikos te sjouwen en ik zou het 9 van de 10 keer vergeten op het goede moment aan de straat te zetten. In de stad waar ik woon was eigen containers (en dan alles zelf scheiden, dus je hebt er dan 3 of 4 geloof ik) altijd de norm maar in het deel waar ik ben gaan wonen hebben ze containers op straat en i love it. Ook veel dus ik heb er een paar op 20 meter afstand. Én ze gaan over op zelf scheiden van rest en pms dus dat mag nu bij elkaar, hoef alleen papier en gft apart te scheiden.

Enige nadeel is dat het een nieuwe wijk is met blijkbaar alleen aso’s die hierheen verhuizen waardoor er nu gewoon elke dag een nieuwe lading grofvuil en vuilnis naast de bakken staat (ook al zijn ze leeg, en is de milieustraat vlakbij en gratis én komt de gemeente je grofvuil anders gratis ophalen als je aan afspraak maakt).

Maar papier wegbrengen als het waait is wel echt kut ja

2 likes

Kan je niet ff je gemeente bellen? Heb je wss zo een container, bij ons worden gft containers redelijk vaak gesloten haha en als je belt krijg je een nieuwe.

@boonie ja hier ook alleen papier en gft los, de rest bij elkaar. Eerst moest plastic apart, vond ik altijd wel gezeik want ik vergat het altijd en dan stond ik weer te grabbelen in een vuilnisbak. Maar gft wordt wel opgehaald, dus waarom papier niet denk ik dan.