Zou jij je kind liever naar een openbare of bijzondere (katholiek; protestants; islamitisch; joods; hindoeïstisch) school sturen?
- Openbaar
- Bijzonder
0 stemmers
Zou jij je kind liever naar een openbare of bijzondere (katholiek; protestants; islamitisch; joods; hindoeïstisch) school sturen?
0 stemmers
Religieuze indoctrinatie van mijn kind sla ik liever over
Ik ken hem, maar heb hem nooit gezien.
Ja, snap ik.
Bij ons zijn er 2 keuzes, christelijk of openbaar. Maar, de openbare school is qua kwaliteit veel minder… Daarom toch gekozen voor christelijk onderwijs. Vind het soms best wel ingewikkeld.
Op voor basisschool heb je gezeten (indien meerdere waar je het langste op hebt gezeten)
0 stemmers
Ik vond de manier waarop mijn school het deed wel prima. Wel de bijbelverhalen voorlezen in de kleuterklas (als kind was het dan gewoon Jip & Janneke maar dan met Jezus). Af en toe de kerk bij elkaar blokfluiten op Pasen, maar verder geen indoctrinatie en ook gewoon les gehad over de Islam, Boeddhisme etc.
Dat snap ik en kan ook wel begrijpen dat je dan wellicht een andere keuze zou maken. En de vraag is natuurlijk ook wat voor rol religie speelt op school. Ik ken hier grote verschillen in de regio waar kinderen bij de ene bijzondere school actief betrokken worden bij “God” en op andere scholen het nog amper een rol speelt.
Het speelt hier, als je het mij vraagt helaas, nog best een grote rol. Mijn kind denkt ook wel echt dat de wereld geschapen is door God enzo…
Ik lees thuis wel boeken over de oerknal en evolutie enzo om een beetje tegenwicht te bieden en mijn visie te belichten.
Tegelijk wil ik ook niet teveel ‘afgeven’ op de christelijke identiteit van de school want ik heb er zelf voor gekozen.
Wij begonnen gewoon de dag met het Onze Vader bidden. En weet 99% zeker dat er echt helemaal niemand uit m’n klas ooit nog een kerk van binnen ziet, tenzij er een uitvaart is.
dalton
ik vind het altijd zo’n mindfuck als ik andere mensen hoor praten over dat ze les kregen over de bijbel en allemaal godsdienstige liedjes moesten zingen, klinkt me zo bizar in de oren, zeker door mijn eigen opvoeding/omgeving als kind. ik ken ook veel vrije school mensen en dat vind ik normaler klinken dan christelijk onderwijs.
Hier in de omgeving staan vooral katholieke scholen, maar op 90% van die scholen wordt daar niks meer mee gedaan. Dan vind ik onderwijskwaliteit en een onderwijsinhoudelijke visie die aansluit bij de mijne (en die van mijn partner) toch belangrijker.
Ik vind die kaart best fascinerend. Wat gebeurt er in Neder-Betuwe? Is dat een bible belt-effect of gaan alle slimmerdjes tijdig de gemeentegrens over naar Wageningen?
Het scheppingsverhaal en de evolutietheorie en oerknal zijn prima verenigbaar, hoor. En nee, ik heb geen zin om dat toe te lichten. Ik voel me als christen nogal oncomfortabel als het over het christendom gaat op het forum.
Haha zo’n hot take erin gooien en dan niets willen toelichten. Bijzonder.
Ik ben van huis uit Katholiek (en ook nog eens half Iers, gedurfde keuze van mijn ouders ) en ging naar een protestantse basis én middelbare school. Daardoor leerde ik op school de liederen net anders dan in de kerk. Mega mindfuck elke keer.
Op mijn werk moet ik wel snitchen, zit in mijn verantwoordelijkheid om dingen te melden haha…
Waarom is dat een hot take? Volgens mij is dit prima te googelen als je er meer over zou willen weten.
Haha memory unlocked. Mochten het opzeggen of zingen. Moesten jullie ook uit het liedboek zingen?
keek je dit vroeger?
0 stemmers
en dit (spin city)
0 stemmers
ennnn dit
0 stemmers
welke vond je het leukste?
0 stemmers
andere serie waar ik aan moest denken, are you being served
is dit een van de leukste series ooit
0 stemmers
ABFAB
0 stemmers
Hier is een gristen die het uitlegt, denk dat je het wel vrij hilarisch gaat vinden