Stel je persoonlijke vraag #54

Hierop aansluitend, wie keek vroeger deze serie?

• Ja ik ook!
  • Komt me vaag bekend voor
  • Nooit van gehoord

0 stemmers

Ik heb deze week The Residence gekeken en ik kon maar niet bedenken waar ik een van de acteurs (de pastry chef) van kende. Bleek het Balki te zijn! Ik kon hem de rest van de afleveringen ook alleen nog maar als Balki de Griekse neef zien.

6 likes

Ik ben christelijk opgevoed maar kan rationeel gezien niet geloven dat het er echt een God is en het bijbelverhaal krijg ik er al helemaal niet in. Ik geloof wel dat er iets is dat verder gaat dan het menselijk bestaan.

En over de basisscholen, mocht ik ooit een kind krijgen (kans klein maar toch) zou ik toch ondanks dat ik niet gelovig ben wel voor een christelijke school gaan denk ik ivm de normen en waarden waar dit soort scholen imo meer aandacht aan besteden dan bijv openbaar onderwijs.

2 likes
Wie denk je dat het beste zou gedijen in kabinet Schoof

0 stemmers

3 likes

[quotes=“CarrieBradshaw, post:2320,topic:40413”]
zou ik toch ondanks dat ik niet gelovig ben wel voor een christelijke school gaan denk ik ivm de normen en waarden waar dit soort scholen imo meer aandacht aan besteden dan bijv openbaar onderwijs.
[/quote]

Dit vind ik altijd zo bijzonder, welke normen en waarden worden op niet-christelijke scholen dan overgeslagen?

24 likes

Ik heb op een rooms katholieke school gezeten, zong in een kerkkoor, elke dag bidden, elke feestdag in de kerk, christelijke middelbare school en er is helemaal niks van over. Kan nog alle kanten op gaan.

Ik was wel als enige kindje niet gedoopt :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik was ook het enige niet katholieke kind in de klas en ik was ZO jaloers toen iedereen communie ging doen en de nieuwste Barbie kregen

11 likes

Keek jij vroeger As The World Turns?

• Ja
  • Nee
  • Nee, maar m’n moeder wel

0 stemmers

En The Bold And The Beautiful?

• Ja
  • Nee
  • Nee, maar m’n moeder wel

0 stemmers

Ik herinner me dat m’n moeder vaak As The World Turns keek na school, moest er opeens aan denken door bovenstaande polls.

1 like

Het intro liedje was zo leuk!

4 likes

M’n moeder niet, maar m’n oma wel. De eerste tekenen van haar dementie waren dat ze alle karakters uit ATWT, B&B en GTST door elkaar ging halen. :smiling_face_with_tear: Zei ze tijdens GTST ineens: dat zal Brooke wel niet leuk vinden!

35 likes

Ja en mooie kettinkjes en feestjes

1 like

Nou ja, opzich ben ik dat wel.

Ik sta open voor allerlei soorten levensovertuigingen maar ben wel van mening dat je je geloof niet aan een ander moet opdringen. Net zoals ik mijn atheĂŻstische overtuiging ook niet aan een ander opdring.

Maar ik heb een familie en vrienden van diverse pluimage en ik vind het prima als een ander zijn of haar zienswijze deelt.

Ik vind het wel een beetje flauw dat je hier dan zo’n kreet deelt en er verder geen uitleg over wilt geven. Beetje loos.

7 likes

Keek altijd mee met mijn Rotterdamse oma na het eten wat Broek en Rits nu weer hadden uitgespookt. Mis die momenten echt samen. :heart:

19 likes

Abfab :heart: keek ik altijd met mijn moeder en mijn moeder heeft (had? ze is dood) wat weg van Patsy qua uiterlijk sweety darling en nu heb ik zin om abfab te kijken.

3 likes

Dat valt toch wel mee, ‘deze discussie?’
Maar als je een discussie wilt: sorry maar die dingen zijn echt nĂ­et verenigbaar.
Niet zonder de bijbel naar je eigen hand te zetten in ieder geval.

2 likes

Jezus ik schrik wel echt hiervan. Ik wist dat de universiteit niet een ding was in mijn omgeving maar minder dan 5 procent had ik niet verwacht (niet dat ik daar wel bij hoor ofzo)

4 likes

Nutsschool

1 like

Deze poll doet me denken aan het programma Hunted. Dan zie je ook mensen met een stalen gezicht liegen. Nee hoor niet gezien en ondertussen staan hun ontbijtbordjes nog in de gootsteen.

1 like

Ja mijn vriend zegt dit ook en ik kan me niet inleven in de logica. Hij heeft het dan over bijbelse verhalen, dat die erg gaan over normen en waarden, dat je er zo op jonge leeftijd al aan blootgesteld wordt.

Ik ken bijna geen verhalen, alleen van Noah en die guy die zn eigen kind moest offeren dus kan me er weinig bij voorstellen

2 likes

Ik heb altijd op katholieke scholen gezeten (weinig ander aanbod ook waar ik vandaan kom) maar qua normen en waarden is me vooral bijgebleven dat als je geen communie/vormsel deed je wel echt een tweederangs leerling was. Er kwam bijvoorbeeld een portretfotograaf foto’s maken van alle communicantjes en die werden in de klas opgehangen. De drie kinderen die geen communie deden moesten zichzelf maar tekenen đŸ«€ Mijn moeder kon er decennia later nog woest van worden als je daar over begon.

En in groep 8 kwam er een pastoor langs die het over heidenen had en dat die naar de hel gingen. Ik nog vragen, wat zijn heidenen? Maar hij bedoelde mij, ik ging naar de hel :+1:

Mijn eigen kind zit fijn op een openbare school en de normen en waarden die ze er leren zijn top in orde, er wordt haar in ieder geval niet bijgebracht dat sommige mensen net wat beter zijn dan anderen.

Edit: er moet me ook nog wel van het hart dat ik het echt enorm irritant vind dat sommige mensen doen alsof religies het alleenrecht hebben op normen en waarden. In de bijbel staan ook genoeg verschrikkelijke verhalen.

56 likes

Ik had mijn kind het liefst naar een openbare school gestuurd, maar hier in het dorp zitten alleen twee christelijke scholen. Daardoor zit wel iedereen op die christelijke school, dus ook mensen die geen of een andere religie aanhangen. Ze zingt wel schattige liedjes over Jezus (zing, zing, zingen maakt bliiiijjj, zingen van Jezus, voor jou en voor miiiiijjj) maar dat is het tot nu toe.

4 likes