Stel je persoonlijke vraag #54

Ik kan me ook nog wel herinneren dat ik als kind het scheppingsverhaal op school dus echt niet kon verenigen met m’n grote kinder-biologie-atlas (?) thuis, wat ook over de evolutietheorie en dino’s etc. ging. Ongeveer dezelfde error had ik toen ik m’n spreekbeurt over Egypte ging houden in groep 5-6 en er toen achter kwam dat “het oude Egypte” niet van nu was en het nu een “gewoon” land was met auto’s en flats. :joy: Kinderbreinen.

@crazyvibes Nee we hadden geen liedboek. We deden alleen het Onze Vader opzeggen of zingen en soms Wees gegroet Maria denk ik?

4 likes

Hier precies hetzelfde, mijn jongste begrijpt er nog niets van (die dacht dat ze baby Jezus aan het kruis hebben gehangen :sob:) maar ze krijgen toch wel veel mee vanuit school. Meer dan ik had verwacht eerlijk gezegd. Wij benadrukken thuis vooral dat wij er niet in geloven en waarom niet, meer kun je toch niet doen.

2 likes

Ik ben niet christelijk opgevoed. Nooit naar de kerk, niet gedoopt omdat mijn ouders daar echt niks mee hadden. Maar mijn vader is wel een jesus christ superstar fanboy. Die film heb ik vroeger VAAK gezien. De enige christelijke opvoeding die ik gehad heb.

3 likes

Huh maar waarom stuur je je kind dan naar zo’n indoctrinatie instituut als je er zelf niet eens in gelooft en alles wat ze daar leert weer moet ontkrachten?

7 likes

Ik neem mijn woorden terug over kinderbreinen. Snap er nog steeds geen reet van wat hier staat.

2 likes

Maar zijn conclusie is dat het niet verenigbaar is. Ik kan me wel voorstellen dat je hier als niet-gelovige weinig mee kan.

Door deze discussie wordt het wel weer duidelijk waarom ik me altijd oncomfortabel voel als het hier over gaat.

4 likes

Dit is toch KEIHARDE logica

14 likes

Ja hier staat bijna letterlijk Wij van WC-eend geloven in WC-eend.

20 likes

Ja sorry jij wil geen uitleg geven en alle mensen met een christelijke blog komen toch uit op bijbel >>>>> wetenschap dus dan weet ik het ook niet.

2 likes

Van groep 2 tm 8 openbaar maar groep 1 Montessori heeft volgens mij wel veel impact gehad haha, heb er levendige herinneringen aan en had het volgens mij ook wel echt leuk gevonden om er te blijven, jammer genoeg zijn we verhuisd :mending_heart::mending_heart:

2 likes

Nou ja, ik heb niet het idee dat ‘het forum’ oprecht geïnteresseerd is in een uitleg. Ik wilde alleen maar zeggen dat er genuanceerd over wordt gedacht.

15 likes

Omdat de christelijke school beduidend beter is dan de openbare, en er niet heel veel andere keuze is. Dus ik neem dit dan toch op de koop toe.

4 likes

Ff steekproefje

Ben jij religieus?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, ben je een christen van enig soort?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo nee, ben je een atheïst?

• Ja ik weet zeker dat er geen God is
  • Nee meer agnost, ik weet het niet zéker

0 stemmers

1 like

Hierop aansluitend, wie keek vroeger deze serie?

• Ja ik ook!
  • Komt me vaag bekend voor
  • Nooit van gehoord

0 stemmers

Ik heb deze week The Residence gekeken en ik kon maar niet bedenken waar ik een van de acteurs (de pastry chef) van kende. Bleek het Balki te zijn! Ik kon hem de rest van de afleveringen ook alleen nog maar als Balki de Griekse neef zien.

6 likes

Ik ben christelijk opgevoed maar kan rationeel gezien niet geloven dat het er echt een God is en het bijbelverhaal krijg ik er al helemaal niet in. Ik geloof wel dat er iets is dat verder gaat dan het menselijk bestaan.

En over de basisscholen, mocht ik ooit een kind krijgen (kans klein maar toch) zou ik toch ondanks dat ik niet gelovig ben wel voor een christelijke school gaan denk ik ivm de normen en waarden waar dit soort scholen imo meer aandacht aan besteden dan bijv openbaar onderwijs.

2 likes
Wie denk je dat het beste zou gedijen in kabinet Schoof

0 stemmers

3 likes

[quotes=“CarrieBradshaw, post:2320,topic:40413”]
zou ik toch ondanks dat ik niet gelovig ben wel voor een christelijke school gaan denk ik ivm de normen en waarden waar dit soort scholen imo meer aandacht aan besteden dan bijv openbaar onderwijs.
[/quote]

Dit vind ik altijd zo bijzonder, welke normen en waarden worden op niet-christelijke scholen dan overgeslagen?

24 likes

Ik heb op een rooms katholieke school gezeten, zong in een kerkkoor, elke dag bidden, elke feestdag in de kerk, christelijke middelbare school en er is helemaal niks van over. Kan nog alle kanten op gaan.

Ik was wel als enige kindje niet gedoopt :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik was ook het enige niet katholieke kind in de klas en ik was ZO jaloers toen iedereen communie ging doen en de nieuwste Barbie kregen

11 likes

Keek jij vroeger As The World Turns?

• Ja
  • Nee
  • Nee, maar m’n moeder wel

0 stemmers

En The Bold And The Beautiful?

• Ja
  • Nee
  • Nee, maar m’n moeder wel

0 stemmers

Ik herinner me dat m’n moeder vaak As The World Turns keek na school, moest er opeens aan denken door bovenstaande polls.

1 like