Zit het ook (vandaar ook de disclaimer dat het in al ons voedsel zit), maar wel een stuk minder omdat die kippen niet buiten komen.
Ik weet niet of het waar is, maar ik kan me niet voorstellen dat eieren van kippen uit je tuin die regenwormen eten ongezonder zijn dan kippen die met 100000 in een hok zitten, worden ingeënt en in hun eigen stront leven op een a4tje (letterlijk).
“Niet elk ei is te onderzoeken, dus na de steekproef moet men ook een beetje vertrouwen hebben dat het goed is.” Geeft niet veel vertouwen
Als het om PFAS gaat zijn die uit legbatterij dus gezonder.
Ja dat begrijp ik maar er zijn zoveel meer variabelen dan pfas.
Ik snap je, vind het ook echt ellendig. Alleen het verwijderen van schimmel en kalk is echt nog 100x kutter vind ik, dus dat is mijn motivatie haha
ik vind het zo walgelijk dystopisch en verdrietig dat de aarde gewoon zo vergiftigd is dat je niet eens meer uit je eigen tuin kunt eten
Echt hoor. Ik zit toevallig nu een podcast te luisteren waar iemand weer rauwe melk promoot, want het is ‘zo goed voor je immuunsysteem’ en wat al die immunologen (die er 10+ jaar voor gestudeerd hebben) zeggen is onzin. Ik zal dat soort attitudes echt nooit begrijpen
Sad but true, maar sommige aspecten uit de (intensieve) veehouderij kunnen beter zijn voor de gezondheid van het dier of de voedselveiligheid. Ondanks dat ze tegelijkertijd een enorm negatieve inpact hebben op het dierwelzijn.
Kalfjes weghalen bij hun moeder voorkomt besmetting met paratuberculose. Varkens op een betonnen vloer hebben veel minder (parasitaire) infecties dan varkens in de modder.
Maar daar wordt op welzijnsgebied een grote prijs voor betaald.
Dus ja, mogelijk zijn de eieren van leghennen in een schuur ‘gezonder’ dan die van de hobbykip.
kan je niet met fantastic fungi gaan aankloten en dan over een tijdje je eieren testen?
Dit is toch compleet gedacht vanuit de visie dat de veehouderij intensief móet zijn. Ja natuurlijk ontstaan er allerlei uitbraken als je duizenden dieren zo dicht op elkaar houdt. Maar om dan te zeggen dan houden we varkens maar op betonnen vloeren houden waardoor ze kapotte poten krijgen en continu pijn hebben omdat buiten lopen procentueel zorgt voor meer infecties (en dus minder omzet) is voor mij echt de omgekeerde wereld.
Heb jij gaatjes in je oren?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zo ja, hoeveel?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- Meer dan 8
0 stemmers
Weet je nog wanneer je je eerste gaatjes kreeg?
- Jonger dan 5
- Tussen de 5 en 10
- Ouder dan 10
0 stemmers
Ben je wel eens gediagnosticeerd met (ik weet dat burn-out geen dsm-v diagnose is maar ik zet hem er toch bij):
- Burn-out/overspannenheid
- Angstoornis
- Paniekstoornis
- Eetstoornis
- Depressie
- OCD
- PMS/PMDD
- PTSS
- Geen van dit alles
0 stemmers
Als je ooit een van deze diagnoses had of nog steeds heb, kan je daar nu veel beter mee omgaan dan voorheen?
- Ja, ik was het eigenlijk alweer vergeten dat ik dit ooit had
- Nee het is erger dan ooit
- Ik kan er wel mee om gaan maar het blijft lastig
- Het is hetzelfde gebleven
- Anders, namelijk…
0 stemmers
Hoe oud was je toen je voor het eerst last kreeg van je diagnose/aandoening?
- Een kind (< 18 jaar)
- 18-25 jaar
- 25-30 jaar
- 30-40 jaar
- 40+
0 stemmers
Ik heb het idee dat steeds meer mensen in mijn omgeving last krijgen van bovenstaande dingen. Niet heel gek als je bedenkt dat je nou eenmaal meer meemaakt als je ouder wordt maar ik vind het best heftig.
Ik heb me lang alleen gevoeld met diagnoses maar inmiddels lijkt het wel alsof er niemand niks heeft
Het kan er ook mee te maken hebben dat psychiatrische classificaties nu veel in ons taalgebruik zitten dat je er meer over hoort. En om langdurige (langer dan 9 behandelingen) psychologische hulp te krijgen heb je een classificatie nodig om het vergoed te kunnen krijgen - wat labels te plakken om zorg te kunnen bieden in de hand werkt. Verder zou ik ook niet te veel waarde hechten aan die classificaties, in de zin van wat zo’n classificatie hebben of krijgen op een moment in je leven en wat het zegt over de toekomst. Ik denk dat de focus op classificaties als burger 80% van de tijd meer kwaad dan goed doet.
Goed punt, ik vind het ook heel debiel dat die classificaties nodig zijn om een vergoeding te krijgen. Zal er zeker toe leiden dat een huisarts maar wat opschrijft voor een verwijzing ja.
Wel vind ik het ‘fijn’ om te weten dat er meer mensen zijn met vergelijkbare klachten (ongeacht diagnose, maar gewoon klachten die bij zoiets horen). Want toen ik er voor het eerst mee te maken kreeg dacht ik echt dat mijn leven voorbij was maar nu merk ik dat er echt vet veel mensen mee rondlopen
Ja dat snap ik en ik denk ook dat het goed is als mensen open zijn over hun klachten! Ik denk alleen niet dat het perse helpend is of wat toevoegt om het dan over diagnoses te hebben, zeker aangezien de combinaties van klachten voor twee mensen met dezelfde classificatie er heel anders uit kan zien.
Ik ga er nu anders mee om, omdat uiteindelijk bleek dat het al die tijd eigenlijk ADHD was daardoor kan ik mijn angstklachten in de praktijk veel beter managen en heb ik er eigenlijk geen last meer van, maar tegelijkertijd vind ik het ook wel naar dat ik letterlijk mijn hele adolescentie heb gehoord ‘ja je bent gewoon een stressgevoelig meisje’ zonder dat iemand de moeite nam om door te vragen waar die stress dan vandaan kwam.
Dus voor mij was zo’n vroege diagnose eigenlijk helemaal niet zo helpend, omdat ik daardoor op papier meteen in een soort archetype veranderde waarin mijn angststoornis automatisch alles verklaarde. Maar tegelijkertijd denk ik dat het ook schadelijk was geweest als mensen dat destijds niet hadden erkend dus idk ik denk ook niet dat iemand het per se fout heeft gedaan?
Vind jij Elon Musk lekker?
- Eh nee
- Ja eigenlijk wel
0 stemmers
Lieg je hierover
?
- Nee couldnt be me
- Oh kut dit ben ik
- Ik ben dit maar sta er nog achter
0 stemmers
Zou je met iemand willen/kunnen daten die hiv positief is?
- Nee
- Liever niet, maar wellicht een uitzondering
- Ja hoor geen probleem
0 stemmers
Wanneer zou je dat willen horen?
- Nog voor de eerste date
- Voordat je seks hebt
- In de datefase
- Als het serieus wordt
- Maakt niet uit
0 stemmers