Stel je persoonlijke vraag #54

zouden jullie het leuk vinden als je huisdier via buttons met je kon praten?

• ja uitgebreid vocabulaire zou echt leuk en nuttig zijn!
  • nou misschien pijn/honger/spelen ofzoiets voor de handigheid maar verder niet
  • nee echt kapot freaky stop

0 stemmers

Wel over nagedacht maar niet meegenomen in de overweging. Mijn kind heeft een naam die buiten Nederland moeilijk uit te spreken is, en dat vind ik geen probleem. Er zijn zijn wel meerdere variaties op haar naam in andere talen dus als ze wil emigreren oid kiest ze er daar maar één van uit.

Ik vind het juist irritant als doorsnee Hollanders uit Assen hun kind James en Rosie noemen omdat dat zo lekker internationaal is. Ja, heel handig inderdaad voor die twee weken per jaar die je in een toeristenflat aan de Algarve doorbrengt!

3 likes

pindas zijn geen noten!!! (sorry dit is mijn pet peeve)

5 likes

ja klopt pinda’s zijn kabouterhuisjes

5 likes

dat zijn paddenstoelen vgm

4 likes

heeft ook wel wat weg van iets anders eigenlijk zie ik nu… :smiling_face_with_tear:

7 likes

Heb je ooit een levende mol gezien?

• Ja
  • Nee
  • Alleen een dode

0 stemmers

Context: ik las mijn dochter voor uit een boek waar een mol instaat. Toen besefte ik dat ik nog nooit een mol heb gezien. Ben benieuwd of iemand er ooit eentje heeft gezien.

2 likes

Ik kwam er toen ook pas achter hoe klein ze eigenlijk zijn. Door boeken dacht ik dat een mol veel groter was :joy:

3 likes

Ik zat een keer met een vriendin in een park en de molshoop naast ons begon te bewegen, maar helaas bleef het bij een beetje bewegen en liet het molletje zich niet zien. We waren zeer teleurgesteld.

4 likes

Wij hebben buttons bij de achterdeur. Omdat we hem daar niet zien en hij maakt geen geluid oid als hij buiten wil. Dus nu duwt hij op de buttons als hij buiten of binnen wil en dat is echt ideaal.

12 likes

hahahaha leuk, alsof het een soort mythisch wezen is

5 likes

Heb jij (vrijwel) elke dag wel iets van buikpijn?

• Nee
  • Ja, en ik heb PDS
  • Ja, en ik heb een andere diagnose die de buikpijn verklaart
  • Ja, zonder diagnose oid ik heb dat gewoon

0 stemmers

Zenuwpijn na een mislukte operatie

Als leidinggevende per twee weken ongeveer een a twee dagen op kantoor zijn (omdat je wilt thuiswerken ivm je verhuizing)

• Niets mis mee
  • Veel te weinig

0 stemmers

Helemaal pro thuiswerken, maar ik vind 1 dag per week samen op kantoor al weinig, laat staan als je leidinggevende bent.

Nav: Help! Mijn baas wil opeens dat ik vaker naar kantoor kom. Wat nu? - NRC

3 likes

Lol. Leidinggevende van een zelfsturend team

9 likes

Maar alsnog leidinggevende toch? Als het echt een zelfsturend team was was zij toch geen fulltime leidinggevende?

1 like

Nee dat bedoel ik. Zelfsturing en leidinggevende gaan niet echt samen.

2 likes

Ik haat de term zelfsturend team. Het betekent in praktijk dat je je al eigen shit op moet lossen en waarschijnlijk leunt op 1 iemand in het team met het grootste verantwoordelijkheidsgevoel, maar dat je wel alle kaders en deadlines opgelegd krijgt van boven. Ofwel, je moet veel maar je krijgt te weinig.

32 likes

Als het zo uit komt, dan vind ik het prima. Als diegene daarna maar wel weer meer naar kantoor komt.

1 like

Volgens mij gaat het om na een verhuizing nog maar 1/2 keer per twee weken naar kantoor komen, niet tijdens die verhuizing. Als het inderdaad maar even voor een paar weken is tot alles in die nieuwe woning op orde/geregeld is, prima, maar standaard maar zo weinig naar kantoor komen voor een leidinggevende is imo echt te weinig. Dan ga je dus gewoon te ver of onpraktisch gesitueerd van je werk wonen, moet je of een nieuwe baan dichterbij zoeken of door de zure appel heenbijten en ben je maar wat langer onderweg :woman_shrugging:t3:

4 likes