Oprecht heel fijn is ook het enige positieve antwoord in de poll, dus daar valt voor mij alles tussen ‘ja blij mee’ en ‘perfecte leidinggevende’ in. En ik vind een goede leidinggevende ook wel echt veel invloed hebben op het werkplezier, dus ik kan me voorstellen dat mensen hier (gemiddeld 30-40 jaar dus al even aan het werk) daar ook wel een nieuwe werkplek op uitkiezen
Onze directeur kijkt goed naar de competenties en en probeert zoveel mogelijk de taken te geven aan de mensen die dat ene juist leuk vindt om te doen en daar goed in is. Ze is heel betrokken en begripvol. Veel vertrouwen over en weer, veel vrijheid. En ze staat ook echt voor ons team. Echt een hele fijne leidinggevende.
Wil jij graag (op een dag) leidinggevende zijn? Maakt even niet uit of je dat al bent. Ga uit van een team van 5-10 mensen ofzo en jij moet ervoor zorgen dat alles en iedereen goed gaat
- Ja heel graag, is mijn passie
- Ja wel leuk
- Als het echt moet
- Nee dank je
- Ik ga liever dood
0 stemmers
Ik kan mensen die actief een carrière als leidinggevende ambiëren serieus nemen.
Ik werk in het onderwijs en ben nu lid van het MT vanuit een andere rol dan (adjunct) directeur. Maar zou dat op den duur wel een leuke stap vinden. Niet de komende 10 jaar haha, maar “op een dag”
Ik vertrouw mensen die dit graag willen/ambiëren niet. Mijn persoonlijke ervaring is dat dat de slechtste leidinggevenden zijn.
Ik ben het een tijdje geweest en mijn eerste les was wel dat je er niet voor kan zorgen dat alles en iedereen goed gaat, wat echt superfrustrerend is.
Ze wilden mij laatst wel naar voren schuiven als leidinggevende en toen heb ik er wel serieus over nagedacht maar werd echt spaansbenauwd van het idee en denk ook niet dat ik daar de juiste kwaliteiten voor heb. Dus nee bedankt.
Dat zijn echt de mensen die heel graag de baas spelen en heel duidelijk moeten laten merken dat zij het voor het zeggen hebben
Wel of niet?
Ik ben leidinggevende en vind mijn werk superleuk. Dus ja dat wil ik ook graag doen
Wel als je er eerder toevallig in rolt. Maar absoluut niet als je echt ambitie hebt leidinggevende te worden om te kunnen zeggen dat je dit bent.
Ik begin binnenkort als leidinggevende, maar gelukkig is het in een team van meerdere leidinggevenden. Beetje vaag, maar we doen dingen op dagbasis. Ik heb er echt wel zin in en ik heb bij de sollicitatieprocedure ook heel veel support gehad van collega’s.
Nu hoef ik goddank geen beoordelingsgesprekken te voeren ofzo, daar heb ik dan weer een leidinggevende voor.
Ik denk dat sommige mensen de kwaliteiten in huis hebben om er heel goed in te zijn, en dan snap ik ook dat je het ambieert want het is wat je goed kan en leuk vindt waarschijnlijk. Maar voor veel mensen is het denk ik ook het idee dat het aanzien geeft ofzo, dat je een “leider” bent, hoog in de boom, “macht” etc en dan krijg je allemaal van die verschrikkelijk incompetente leidinggevende
Ik vind het ook raar dat het meestal wel als het logische uitgestippelde carrièrepad wordt gezien, terwijl je heel goed in je werk kan zijn inhoudelijk of qua vaardigheden en ervaring maar dat betekent toch niet dat je kan leiding geven
Echt mijn allergrootste angst haha. Ik zou er zo ongelofelijk slecht in zijn en nachten wakker liggen omdat ik zou blijven nadenken over elke zin die ik heb gezegd
Ik werk nu veel samen met afdelingshoofden en het lijkt me een hondenbaan. Je baan is gewoon met iedereens gezeik dealen. Ik ben best ambitieus maar leidinggevende zijn lijkt mij dus alles wat kut is aan werk en dat moet je dan de hele dag doen.
Man zonder ballen aan zijn lijf (figuurlijk).
Laat over zich heen lopen, alles wat je vraagt is goed.
Als je over iets klaagt (collega’s die hun werk niet doen waardoor alles op mijn nek terecht komt en waar je het zelf al meer dan 1x tegen gezegd hebt) dan luistert hij wel maar doet er niets aan.
Nou ik had het eigenlijk meer over de polluitslag, maar @Fuji geeft al een uitleg waarom dat zo kan zijn.
@kika wel fijn dat je uiteindelijk iemand hebt die bij je past.
Ik zou het alleen willen als ik op natuurlijke wijze op die positie komen. Werk veel met organisaties die organisch zijn gegroeid en dan een duidelijke ‘leider’ hebben die door iedereen gedragen wordt. Verder mij niet gezien, zelfs mijn goede leidinggevende heb ik bij veranderingen in de organisatie echt barslecht zien presteren dus nul illusie dat het leuk is. En ik voel me veel te snel verantwoordelijk voor dat het met iedereen goed gaat dus lig er met een halfjaar af met burnout.
Geen controlfreak zijn. (itt eerdere leidinggevenden, wat een veraaaademing)
Ben jij van whatsapp overgegaan op signal?
- Nee maar wel op iets anders
- Nee gebruikte sowieso al signal of iets anders
- Nee gebruik geen chatachtig iets
- Nee ik gebruik alleen whatsapp
- Ik overweeg een ander chatachtig iets maar gebruik nu nog whatsapp
- Ik overweeg signal maar gebruik nu whatsapp
- Ik gebruik zowel signal als whatsapp
- Ik gebruik zowel iets anders als whatsapp
- Ik gebruik alleen signal
- Ik gebruik iets anders dan signal/whatsapp
0 stemmers