Stel je persoonlijke vraag #54

Ligt er wel een beetje aan wie, maar de meeste zet ik gewoon af bij de k+r. Mij te duur om te parkeren op Schiphol, haha.

Als ik mn familie uit Canada naar Schiphol breng, ga ik wel mee naar binnen en blijf zo lang het kan bij ze, omdat we nooit weten wanneer we elkaar weer zien.

100% dat ik zo ver mogelijk mee ga om je uit te zwaaien hahah. Ik vind dat juist altijd zo gezellig, vaak eerst ook nog wat drinken ergens voor de douane ofzo.

Mijn ouders doen dat ook altijd, maar de ouders van mijn vriend doen altijd p+r als ze ons wegbrengen.

Anders kan je net zo goed met de trein gaan (ja is niet altijd handig blabla snap ik :sweat_smile:)

4 likes

Jeetje wat heftig, inderdaad wat fijn dat het dan nog zo mocht

6 likes

Verloven?

• Fucking ouderwets
  • Aandachtstrekkerij
  • Reli
  • Romantisch
  • Mooi
  • Leuk, wil ik ook/ben ik ook/was ik ook

0 stemmers

Trouwen?

• Fucking ouderwets
  • Aandachtstrekkerij
  • Reli
  • Romantisch
  • Mooi
  • Vooral handig voor administratieve doeleinden, verder boeit het niet zo
  • Leuk, wil ik ook/ben ik ook/was ik ook

0 stemmers

Uitgenodigd worden voor een bruiloft van mensen (nichten, neven, verre familie kennissen) die je verder nooit ziet?

• Aandachtstrekkerij
  • Ouderwets
  • Beetje apart wel
  • Gezellig
  • Prima, maar sta er niet om te springen
  • Leuk, ik kom zeker en het maakt mij niks uit om de hele dag daar mee bezig te zijn!

0 stemmers

Uitgenodigd worden voor een bruiloft en dan een heel gat hebben in de dag omdat de ceremonie heel vroeg is of omdat jij niet bij het diner bent uitgenodigd maar wel op het feest:

• Wtf, ik moet mijn hele vrije dag aan jouw feest besteden en ik mag niet eens mee-eten?
  • Toppunt van Hollandse gierigheid
  • Beetje apart wel
  • Gezellig
  • Leuk, ik kom zeker en het maakt mij niks uit om de hele dag daar met een bruiloft bezig te zijn en ik vermaak me prima in de tussentijd!

0 stemmers

Traditioneel vrijgezellenfeest apart voor mannen en vrouwen (ook al ben jij bijv. beter bevriend met de man en de vrouw amper kent):

• Ouderwets
  • Stom
  • Jammer dat ik dan niet kan komen als een van mijn mannelijke vrienden trouwt, maar wel begrijpelijk
  • Beetje apart wel
  • Gezellig!!
  • Yes, lekker traditioneel, zo hoort het ook!
  • Fuck mannen die doen maar hun eigen feestjes, met vrouwen is het toch veel gezelliger
  • De mannen die ik ken functioneren niet in het bijzijn van vrouwen, dus het is maar goed dat het apart is

0 stemmers

Gemixt vrijgezellenfeest, oftewel het bruidspaar viert dat samen of vrouwen en mannen mogen ook op het vrijgezellenfeest van het tegenovergestelde geslacht komen:
man en de vrouw amper kent):

• Stom, doe dan geen vrijgezellenfeest
  • Ja leuk
  • Beetje apart wel
  • Gezellig!!

0 stemmers

1 like

Aanleiding: ik ben uitgenodigd voor een bruiloft voor verre familie die ik echt nooit zie, met een enorm gat in het midden van de dag, in de middle of nowhere, en de ceremoniemeesters hebben me al gemaild dat het bruidspaar dol op stukjes is en dat ze graag helpen met ideeen daarvoor als je niks weet.

Ik werd op whatsapp een jaar geleden al op de hoogte gesteld van de verloving :smiling_face_with_tear:

5 likes

Ja dat ga ik zeker ook doen! Ik vind het vooral heftig dat je dit aan mensen vraagt ofzo. Die natuurlijk gewoon nee kunnen zeggen hoor, daar niet van.

Ik vind het wel gewoon asociaal om zo’n gat in je dag te hebben of mensen niet voor een diner uit te nodigen en wel voor de ceremonie.

Walgelijk. Dat je dat ook durft te vragen van je bruiloftsgasten.

26 likes

A is voor aandachtsgeil. Dat is wat jullie zijn
G is voor gierig.
M is voor McDonalds. Daar heb ik net gegeten, omdat jullie gierig zijn

Verder nog inspiratie nodig voor een stukje?

49 likes

Dit is ook asociaal. Daggasten horen eigenlijk gewoon mee te eten, tenzij zij zelf om wat voor reden ook aangeven alleen bij de ceremonie te kunnen zijn. Klinkt een beetje alsof ze opvulling zoeken voor op de foto’s. Sorry, maar ik zou ook niet gaan dan.

4 likes

B is van bekaaid, want zo komen de gasten eraf
C is van cringe in de vorm van dit stukje
D is van droevig, dat worden we van al deze stukjes
E is van empathie, dat hebben jullie nie

Zoiets?

7 likes

Vond ik ook, maar hier ook meegemaakt vorig jaar. Waarschijnlijk is het avondeten de grootste kostenpost? En het diner was toen voor alleen de familie.
En dan in de brief van de ceremoniemeesters stonden wat suggesties voor leuke restaurantjes in de buurt :rofl::+1:t2:

Vaak is de kerkdienst ook wel voor iedereen (van de kerkgemeente ook) los van je daggasten, en dan nodigen ze een deel Van die kerkgangers ook uit voor het feest. Maar echt vanaf 12u ergens zijn en dan voor 1.5u oprotten vind ik echt raar

@SleepingBeauty of: D is van diner, dan kregen we niet :grimacing:

4 likes

Dan zou ik gewoon één van de 2 momenten kiezen. Of het moet bij een leuke stad of mooi natuurgebied zijn waar ik altijd al eens heen wilde ofzo.
Zou het echt bizar vinden als het bruidspaar verwacht dat jij zo’n enorm gat wel even opvult om zo precies op hun gewenste tijdstippen aan te kunnen aanschuiven.

Verder leuke polls maar op sommigen kon ik niet stemmen want zat mijn smaak er net niet tussen.
Ik vind dingen soms best vreemd of ouderwets (niet fucking) als je er lang over nadenkt maar ondertussen toch gewoon een prima traditie die er nou eenmaal een beetje bijhoort en wat mij betreft niet aangepast hoeft te worden.

Gisteren nog op een korte bruiloft (14:00 - 21:00) geweest aan de andere kant van het land van iemand die ik bijna nooit spreek. Maar echt genoten haha

2 likes

Kijk, zo komen we er wel!

2 likes

Ik heb geen kerkgangers in mijn omgeving die nog moeten trouwen. Dus eerlijk gezegd wist ik niet dat dit in zo’n gemeenschap normaal is. Komt op mij echt wereldvreemd over, maar die gedachte is andersom vast ook.

Ik vind mensen uitnodigen voor de ceremonie en het feest maar niet het diner echt uitstralen: je mag een cadeau / envelop met geld komen brengen en verder boeit je aanwezigheid ons niet.

Of, wat ik vroeger nog heel veel zag maar tegenwoordig godzijdank steeds minder: een receptie. Die mensen zijn dus niet eens bij de ceremonie maar mogen wel een cadeautje komen afleveren in ruil voor 1 of 2 drankjes. Helemaal koekkoek.

4 likes

Wij hadden jarenlang een vriendengroep met zo’n 6 stelletjes en wat alleenstaanden. Niet iedereen is de beste vrienden met elkaar 1 op 1, maar we deden veel als groep samen. Toen was er een bruiloft van 1 van de stellen en wij (partner + ik) en een alleenstaande vriendin mochten wel komen bij de ceremonie (wat vrij knus was) en de foto’s. Toen moesten we een random gat opvullen van 2 uur voor het eten (rest van de vriendengroep zat er wel) en toen de feestavond. Waar IK de hele powerpoint en alle foto’s etc voor had geregeld (dikke stress om gehad). Doe ik noooooit meer en die vriendschap is nu flink bekoeld :sweat_smile:

Was ook zo gênant op het moment zelf dat wij als 1 van de weinigen wegliepen van de locatie. Eten was niet te vreten hoorde ik later.

1 like

Wat is reli?

Verder is trouwen voor mij vooral nmsvpe. Vind het superleuk voor wie ervan geniet, heel mooi en bijzonder om mee te maken van de mensen waar ik om geef, maar verder maakt het me niet zo uit en naar bruiloften van vage kennissen of verre familie ga ik ook gewoon niet.

2 likes

Heb jij een leuke Koningsdag gehad?

• Ben nog bezig
  • Ja was heel leuk!!
  • Ja hoor, ging wel
  • Nee stom

0 stemmers

:netherlands::netherlands::netherlands::netherlands::netherlands:

1 like

Dat is toch bijna hetzelfde als avondgast/een feest? Of vind je dat ook stom?

1 like

dan heb je ten minste nog een feest met gratis drank en snacks

3 likes