Verloven?
- Fucking ouderwets
- Aandachtstrekkerij
- Reli
- Romantisch
- Mooi
- Leuk, wil ik ook/ben ik ook/was ik ook
Trouwen?
- Fucking ouderwets
- Aandachtstrekkerij
- Reli
- Romantisch
- Mooi
- Vooral handig voor administratieve doeleinden, verder boeit het niet zo
- Leuk, wil ik ook/ben ik ook/was ik ook
Uitgenodigd worden voor een bruiloft van mensen (nichten, neven, verre familie kennissen) die je verder nooit ziet?
- Aandachtstrekkerij
- Ouderwets
- Beetje apart wel
- Gezellig
- Prima, maar sta er niet om te springen
- Leuk, ik kom zeker en het maakt mij niks uit om de hele dag daar mee bezig te zijn!
Uitgenodigd worden voor een bruiloft en dan een heel gat hebben in de dag omdat de ceremonie heel vroeg is of omdat jij niet bij het diner bent uitgenodigd maar wel op het feest:
- Wtf, ik moet mijn hele vrije dag aan jouw feest besteden en ik mag niet eens mee-eten?
- Toppunt van Hollandse gierigheid
- Beetje apart wel
- Gezellig
- Leuk, ik kom zeker en het maakt mij niks uit om de hele dag daar met een bruiloft bezig te zijn en ik vermaak me prima in de tussentijd!
Traditioneel vrijgezellenfeest apart voor mannen en vrouwen (ook al ben jij bijv. beter bevriend met de man en de vrouw amper kent):
- Ouderwets
- Stom
- Jammer dat ik dan niet kan komen als een van mijn mannelijke vrienden trouwt, maar wel begrijpelijk
- Beetje apart wel
- Gezellig!!
- Yes, lekker traditioneel, zo hoort het ook!
- Fuck mannen die doen maar hun eigen feestjes, met vrouwen is het toch veel gezelliger
- De mannen die ik ken functioneren niet in het bijzijn van vrouwen, dus het is maar goed dat het apart is
Gemixt vrijgezellenfeest, oftewel het bruidspaar viert dat samen of vrouwen en mannen mogen ook op het vrijgezellenfeest van het tegenovergestelde geslacht komen:
man en de vrouw amper kent):
- Stom, doe dan geen vrijgezellenfeest
- Ja leuk
- Beetje apart wel
- Gezellig!!