ja en als je daar iets aan wil doen is dat je eigen verantwoordelijkheid, iemand anders gaat het niet voor je doen, net als met alles in het leven, je moet zelf kiezen voor wat je wil. en iedereen zn eigen manier om daar te komen, misschien duurt het jaren voor je ĂŒberhaupt naar therapie durft te gaan, misschien ga je direct met je partner op tantracursus. ik ben echt niet achterlijk hoor ik weet heel goed hoe gelaagd en lastig seks is (of je er nou veel mee bezig bent of juist niet) en ik ben me ook heel mijn leven lang al aan het ontwikkelen & leren daarin. (vind het ook best wel leip dat je predikt dat het zo gelaagd is en dat jij dat allemaal snapt, maar vervolgens wel een aanname doet over dat ik het niet zou begrijpen, terwijl jij heel mijn geschiedenis en seksueel trauma helemaal niet kent?)
en juist omdat het zo complex is en vrouwen vaak het onderspit delven op allerlei manieren vind ik het wel belangrijk om gewoon heel duidelijk te vinden/zeggen dat JIJ de enige bent die daar iets aan kan doen en dat je mag kiezen voor jezelf en je eigen genot, en dat het fucking belangrijk is dat er liefde en connectie binnen seks in je relatie is. en ik had al gezegd: ik ben op dit moment bewust niet genuanceerd. als jij er graag iets genuanceerds over wil zien post dat dan ipv 2 keer commentaar op mijn manier van posten hebben.
en ik vind het heel kinderachtig dat je me passief agressief een boek gaat aanraden vOoR eEn bEtER PerSPeCTiEf waar ik niet om heb gevraagd