Stel je persoonlijke vraag #54

Ik denk eerlijk gezegd dat veel mannen ook onzeker zijn over hun eigen prestaties en te emotioneel geconstipeerd zijn om daarover te praten.

Ik heb twee scharrels gehad die geen orale seks wilden geven en eerst deden ze er wel laconiek over maar naarmate ik ze leerde kennen kwam bij allebei uit de bus dat ze eigenlijk heel onzeker waren en geen flauw idee hadden wat ze nou eigenlijk moesten doen.

Eentje heb ik gerehabiliteerd, de andere is een work in progress.

28 likes

ja snap ik hoor, vind in deze situatie ook dat het 100% je eigen verantwoordelijkheid is als vrouw om voor je eigen seksuele genot op te komen en het gesprek aan te gaan. maar ja als je volwassen bent en lang samen vind ik je als man ook gewoon een kneus dat je wel oké bent met 1 soort seks omdat je onzeker bent, grow up, praat met je geliefde? en als je gek op iemand bent wil je die toch gewoon overal aanraken en kussen

2 likes

Ik ben al heel lang single en heb daarom in de loop van de jaren best een sample size opgebouwd en ik zou bijna stellen dat 75% van de mannen uit zichzelf geen moeite doet om de vrouw te laten komen. Voor hen is sex penetratie tot ze zelf komen en klaar. Ik moet er meestal om vragen en dan is het handwerk vaak ook nog eens vaak van mediocre kwaliteit. Ik vind dat ook best onaantrekkelijk, ook omdat ik het wel iets vind zeggen over egoĂŻsme in die man, dus afhankelijk van andere kwaliteiten wel reden om er mee te kappen.

Maar heb op de poll not all men gestemd want er waren er zeker ook die zeker wel doorhadden dat ze met een ander persoon in bed lagen en niet met een opblaaspop.

8 likes

Vind dit ook weer makkelijk gezegd. Fijn dat het voor jou duidelijk is wat je fijn vindt en seks blijkbaar niet zo gecompliceerd is maar voor sommige vrouwen/mensen ligt dat anders :woman_shrugging: als je het een interessant thema vind kan ik je de essaybundel The Right to Sex aanraden, voor een wat genuanceerder en gelaagder perspectief

4 likes

ja en als je daar iets aan wil doen is dat je eigen verantwoordelijkheid, iemand anders gaat het niet voor je doen, net als met alles in het leven, je moet zelf kiezen voor wat je wil. en iedereen zn eigen manier om daar te komen, misschien duurt het jaren voor je ĂŒberhaupt naar therapie durft te gaan, misschien ga je direct met je partner op tantracursus. ik ben echt niet achterlijk hoor ik weet heel goed hoe gelaagd en lastig seks is (of je er nou veel mee bezig bent of juist niet) en ik ben me ook heel mijn leven lang al aan het ontwikkelen & leren daarin. (vind het ook best wel leip dat je predikt dat het zo gelaagd is en dat jij dat allemaal snapt, maar vervolgens wel een aanname doet over dat ik het niet zou begrijpen, terwijl jij heel mijn geschiedenis en seksueel trauma helemaal niet kent?)
en juist omdat het zo complex is en vrouwen vaak het onderspit delven op allerlei manieren vind ik het wel belangrijk om gewoon heel duidelijk te vinden/zeggen dat JIJ de enige bent die daar iets aan kan doen en dat je mag kiezen voor jezelf en je eigen genot, en dat het fucking belangrijk is dat er liefde en connectie binnen seks in je relatie is. en ik had al gezegd: ik ben op dit moment bewust niet genuanceerd. als jij er graag iets genuanceerds over wil zien post dat dan ipv 2 keer commentaar op mijn manier van posten hebben.

en ik vind het heel kinderachtig dat je me passief agressief een boek gaat aanraden vOoR eEn bEtER PerSPeCTiEf waar ik niet om heb gevraagd

31 likes

Als er een dakloze bij je aanbelt en om geld vraagt, zou je dat dan geven?

• Ja, altijd
  • Eenmalig
  • Nee, ik zou hem wel eten aanbieden
  • Nee ik zou niks geven

0 stemmers

Als hij vaker terugkomt, zou je dan blijven geven?

• Ja
  • Nee
  • Soms wel, soms niet

0 stemmers

Als hij vraagt of hij met je telefoon mag bellen, zou je die dan geven?

• Ja hoor
  • Twijfel
  • Nee

0 stemmers

1 like

Wat bedoel je met deze uitdrukking?

2 likes

In wetenschappelijk onderzoek wordt met sample size bedoeld hoe groot de groep is die je onderzoekt. Grotere sample size is meer mensen is betrouwbaarder

3 likes

Ah! Dank je :grin:

3 likes

Is dit ook jouw ervaring?

Voor de mensen die niet goed lezen:
Minder = meer mannen doen moeite
Meer = minder mannen doen moeite

• Ja
  • Nee minder dan 75%
  • Nee veel minder dan 75%
  • Nee meer dan 75%
  • Ik heb geen seks/seks met vrouwen/heb met weinig mannen seks gehad daarom kan ik dit niet beantwoorden

0 stemmers

@lapzwans ik had niet gedacht dit snel te zeggen, maar zelfs Rutte was een betere avatar

2 likes

Ja, wel op basis van 16 jaar geleden want sindsdien in een vaste relatie, dus was toen ook een stuk jonger, maar kan me weinig moeite herinneren vanuit mannen :smiling_face_with_tear: En ook op basis van wat ik om me heen hoor van single vriendinnen.

Je zou denken dat mannen goed zouden WILLEN zijn in bed en daarom hun best doen/dingen opzoeken maar het is gewoon desinteresse? Waren ze daar maar eens competitief over.

4 likes

0%

3 likes

De vraagstelling is niet dubbelzinnig, je moet ff goed lezen.

Dat zou ik wel bijzonder treurig vinden als je nog nooit een man bent tegengekomen die z’n best doet, dus hoop dat dat niet zo is!

1 like

Ik bedoelde dat 0% geen moeite doet. Dus 100% doet moeite.

4 likes

Ik kan me gewoon niks voorstellen bij seks met iemand hebben waarbij je eigenlijk NUL interesse hebt in het plezier van de ander, maar volgens mij bestaan er inderdaad heel wat Marcels die drie keer pompen en zich omrollen.

Maar het zit ook zooooo verweven in hoe wij met seks zijn opgegroeid. Alleen al het woord ‘voorspel’ bijvoorbeeld hahahahaha zo tering treurig. Of dat iemand dan ‘alles behalve’ penetratie heeft gedaan en dan is dat niet echt seks, of ‘ontmaagd worden’ en dat dat is dat er een piemel in een vagina gaat. Eigenlijk allemaal beschrijvingen die wij wekelijks knikkend in onze Fancy lazen die erop neerkomen dat vrouwen met name een gat zijn waar wat in moet.

41 likes

Meeste mannen hebben wel een ‘poging’ gedaan maar die poging was dan zo matig dat ik het eigenlijk niet vind tellen. Zo kom je wel snel aan 75%

Sowieso heb ik veel te lang gedacht dat een andere persoon mij niet kon laten klaarkomen, ik moest er op mijn bijna 30e (!!) achter komen dat ik helemaal niet zo complex was als ik mezelf had aangepraat. Maar ook daarin heeft de maatschappij veel invloed merk ik, er wordt zo vaak gezegd dat het bij vrouwen veel moeilijker is etc maar dat is tegelijk ook een mooi excuus voor de luie mannen om bij voorbaat al op te geven.

10 likes

Hadden jullie een Triangl bikini?

• Ja, een echte
  • Ja, een neppe
  • Nee

0 stemmers

En een keer aangehad, veel te duur ook!

Sluit ik mij helemaal bij aan

1 like