Je trekt het nu wel heel erg door naar ingewikkelde dingen, en grote geheimen, en anderen opzadelen mentale last. In mijn beleving is het heel normaal om privédingen met mijn vrienden te bespreken, over gezondheid, relaties, werk, familie, etc. En die privédingen en problemen zijn nou eenmaal niet altijd dingen die hun partners, die mij vaak (een stuk) minder goed kennen en/of een stuk minder dichtbij me staan, hoeven te weten. Zo moeilijk lijkt het me niet om bepaalde dingen gewoon voor je te houden. En als dat wel lastig blijkt voor iemand, dan zal ik minder met diegene bespreken en zal onze vriendschap automatisch dus een stuk oppervlakkiger worden
Voor mijn échte issues ga ik overigens gewoon naar mijn therapeut, daar zadel ik inderdaad ook mijn vrienden niet mee op.
@Fishing natuurlijk is het anders als je het vermoeden hebt dat je vriend(in) in een onveilige situatie zit, maar als een vriend(in) je bijvoorbeeld vertelt dat hij/zij relatietwijfels heeft, om heel onschuldige redenen die niks met onveiligheid te maken hebben, dan is het toch niet zo moeilijk om dat gewoon niet met je partner te bespreken lijkt me?