Stel je persoonlijke vraag #54

Oke een polletje voor deze situatie

Een goede vriend(in) vertelt jou iets in vertrouwen. Vertel je dit aan je partner?

• Ja
  • Nee
  • Heb geen goede vriend(in) / heb geen partner

0 stemmers

En vertel jij verhalen van ā€˜t forum aan je partner?

• Ja :beverage_box:
  • Nee

0 stemmers

Heb jij een washok?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ik ben paar jaar geleden uit kast gekomen als queer en dat was een heel lang en moeilijk proces voor mij, en deelde dat voor het eerst met mn (toenmalige) beste vriendin en dat was voor mij echt een pittig moment. Volgende dag zag ik haar vriend (die ik nog niet goed kende, was best nieuw) en die zei (ook echt keihard, schallend over het terras) ā€˜NOU WAT GOED HEY DAT JE ER EINDELIJK ACHTER BENT DAT JE OOK OP VROUWEN VALT’ en voelde me toen echt mega verraden.

12 likes

Er wordt op het gemiddelde vliegveld echt niks eetbaars verkocht.

10 likes

Depends on hoe vertrouwelijk het is en of het überhaupt leuk is om te delen, maar doorgaans wel. Ik hoor ook echt bijna nooit echt zwaar vertrouwelijke zaken.

5 likes

Mijn vriend doet dit wel met verhalen van zijn vrienden en zij weten dat ook maar ik doe dat zelf niet. Maar niet echte echte geheimen. Meer dingen als wat ze op hun vakantie hebben gedaan en dan is er 1 vriend die bijvoorbeeld niet naar de stripclub mag van zijn verloofde maar mijn vriend gaat dan niet voor mij geheim houden dat ze naar een stripclub zijn geweest. Daardoor kwam ik wel in de ongemakkelijke situatie dat die vriend tegen mij ging zeggen dat hij alles had verteld uit het verleden en dat soort dingen niet meer zou doen maar dan hoor ik van mijn vriend dat als hij alleen met de mannen is dat hij dan wel weer drinkt en drugs gebruikt maar als ik er ben is die opeens altijd nuchter.

3 likes

Leuke vriend!

Ik neem aan dat je het hebt over die vriend van mijn vriend. Ik ben het ook niet eens met zijn gedrag. Mijn vriend en hun hele vriendengroep ook niet en die gaan ook niet liegen voor hem tegen zijn verloofde. Dus ben heel benieuwd hoe de eerste ontmoeting gaat zijn want ik denk niet per se dat dat goed afloopt voor die ene vriend en dat hij dat zelf ook wel weet en daarom alles heeft opgebiecht recentelijk.

1 like

Hangt er wel een beetje vanaf wat het is. Als die vriendin er expliciet bijzegt: tegen niemand zeggen, dan vraag ik wel even of mijn partner het wel mag weten.

3 likes

Huh haha

11 likes

Haha ja ik ben serieus. Het is namelijk al regelmatig voorgekomen dat ze dat dan prima vinden (of er al bij zeggen dat partner het wel mag weten) omdat het in ons huis blijft en dat ze bedoelen niet tegen andere (gezamenlijke) vrienden vertellen.

Ik heb dus ja gestemd op dat ik alles aan mijn partner vertel maar als iemand explicieter is dan check ik dat wel even. Als ze dan zeggen nee liever ook niet, dan vertel ik het ook niet aan partner.

1 like

Damn, als een vriendin mij zou vragen of ze het wel tegen haar vriend mocht vertellen als ik haar zou vragen om iets voor zich te houden (dus zelfs zonder specifiek ā€œniemand vertellenā€ in de mond te nemen) zou dat echt meteen de laatste keer zijn dat ik haar zoiets vertel… Ik vertel het toch niet voor niets tegen jou? Als ik wil dat je partner dat weet vertel ik het hem/haar zelf wel.

15 likes

Ok. :woman_shrugging:t2:

6 likes

Staat je toch vrij om nee hij ook niet te zeggen?

10 likes

Ja, dat zou ik dan inderdaad ook zeggen, maar zoals ik zeg, als ik wil dat je partner het weet vertel ik het diegene zelf wel, als ik vraag of je iets voor je wilt houden, dan bedoel ik dus dat je het NIET aan anderen vertelt, en je partner valt ook onder ā€˜anderen’… Prima als mensen zo’n relatie hebben waarin ze werkelijk alles met hun partner willen delen, you do you, maar als ik dat weet zal ik je toch echt minder snel iets toevertrouwen :woman_shrugging:t3:

4 likes

Tja, vind het zelf allemaal een beetje rigide. Ik woon lang samen en we praten de hele dag. Tuurlijk zijn er geheimen die echt met niemand gedeeld mogen worden en dan houd ik echt mijn mond, maar hoe vaak komt dat nou echt voor? (Ik kan echt niks bedenken). Ook dan vind ik het alleen maar netjes om even te checken of je het wel thuis mag bespreken. Een tijd geleden heeft iemand iets vrij ingewikkelds met mij gedeeld en dan vind ik het ook gewoon fijn om daar niet alleen mee te hoeven zitten. Als ik er niet over mag praten vind ik het ook helemaal prima als mensen een ander zoeken, want wees even eerlijk: hoeveel mensen hebben op deze leeftijd echt nog veel strikt geheime zaken die ze wel willen delen? Wil ik het dan wel weten? Echt geĆÆnteresseerd in het dragen van andermans mentale last ben ik niet.

35 likes

Nou dit eigenlijk ook wel.
Ik had hier hetzelfde en daarbij was m.i. de veiligheid van die vriendin eventueel ook in het geding en ik vind dat best een last om zelf te dragen en zelf over te beslissen of ik er iets mee ga doen of niet (melden oid)

5 likes

Vind jij het kut als mensen je leuk vinden, niet als mens maar leuk leuk?

• Nee juist leuk
  • Nee neutraal
  • Ja heel irritant
  • Ja een beetje ongemakkelijk
  • Mensen vinden mij niet leuk leuk

0 stemmers

Zou jij het raar vinden als je op straat iemand ziet die haar telefoon deels met haar neus bedient? Soms gebruik ik mijn neus als extra duim om ergens op te klikken oid als mijn linkerhand vol zit :rofl:

• Eh ja zwaar apart
  • Klein beetje maar doe je ding
  • Nee niet gek wel handig
  • Hey dat doe ik ook

0 stemmers

1 like

Vooral als het koud is en je hebt wanten aan heel handig!

2 likes