Stel je persoonlijke vraag #54

Hangt er wel een beetje vanaf wat het is. Als die vriendin er expliciet bijzegt: tegen niemand zeggen, dan vraag ik wel even of mijn partner het wel mag weten.

3 likes

Huh haha

11 likes

Haha ja ik ben serieus. Het is namelijk al regelmatig voorgekomen dat ze dat dan prima vinden (of er al bij zeggen dat partner het wel mag weten) omdat het in ons huis blijft en dat ze bedoelen niet tegen andere (gezamenlijke) vrienden vertellen.

Ik heb dus ja gestemd op dat ik alles aan mijn partner vertel maar als iemand explicieter is dan check ik dat wel even. Als ze dan zeggen nee liever ook niet, dan vertel ik het ook niet aan partner.

Damn, als een vriendin mij zou vragen of ze het wel tegen haar vriend mocht vertellen als ik haar zou vragen om iets voor zich te houden (dus zelfs zonder specifiek “niemand vertellen” in de mond te nemen) zou dat echt meteen de laatste keer zijn dat ik haar zoiets vertel… Ik vertel het toch niet voor niets tegen jou? Als ik wil dat je partner dat weet vertel ik het hem/haar zelf wel.

15 likes

Ok. :woman_shrugging:t2:

6 likes

Staat je toch vrij om nee hij ook niet te zeggen?

8 likes

Ja, dat zou ik dan inderdaad ook zeggen, maar zoals ik zeg, als ik wil dat je partner het weet vertel ik het diegene zelf wel, als ik vraag of je iets voor je wilt houden, dan bedoel ik dus dat je het NIET aan anderen vertelt, en je partner valt ook onder ‘anderen’… Prima als mensen zo’n relatie hebben waarin ze werkelijk alles met hun partner willen delen, you do you, maar als ik dat weet zal ik je toch echt minder snel iets toevertrouwen :woman_shrugging:t3:

4 likes

Tja, vind het zelf allemaal een beetje rigide. Ik woon lang samen en we praten de hele dag. Tuurlijk zijn er geheimen die echt met niemand gedeeld mogen worden en dan houd ik echt mijn mond, maar hoe vaak komt dat nou echt voor? (Ik kan echt niks bedenken). Ook dan vind ik het alleen maar netjes om even te checken of je het wel thuis mag bespreken. Een tijd geleden heeft iemand iets vrij ingewikkelds met mij gedeeld en dan vind ik het ook gewoon fijn om daar niet alleen mee te hoeven zitten. Als ik er niet over mag praten vind ik het ook helemaal prima als mensen een ander zoeken, want wees even eerlijk: hoeveel mensen hebben op deze leeftijd echt nog veel strikt geheime zaken die ze wel willen delen? Wil ik het dan wel weten? Echt geïnteresseerd in het dragen van andermans mentale last ben ik niet.

33 likes

Nou dit eigenlijk ook wel.
Ik had hier hetzelfde en daarbij was m.i. de veiligheid van die vriendin eventueel ook in het geding en ik vind dat best een last om zelf te dragen en zelf over te beslissen of ik er iets mee ga doen of niet (melden oid)

5 likes

Vind jij het kut als mensen je leuk vinden, niet als mens maar leuk leuk?

• Nee juist leuk
  • Nee neutraal
  • Ja heel irritant
  • Ja een beetje ongemakkelijk
  • Mensen vinden mij niet leuk leuk

0 stemmers

Zou jij het raar vinden als je op straat iemand ziet die haar telefoon deels met haar neus bedient? Soms gebruik ik mijn neus als extra duim om ergens op te klikken oid als mijn linkerhand vol zit :rofl:

• Eh ja zwaar apart
  • Klein beetje maar doe je ding
  • Nee niet gek wel handig
  • Hey dat doe ik ook

0 stemmers

1 like

Vooral als het koud is en je hebt wanten aan heel handig!

2 likes

Vermoed je dat iemand die je kent bij de aivd werkt? Of ken je iemand die bij de aivd werkt?

• Ja
  • Twijfel
  • Nee

0 stemmers

Ken jij iemand die altijd moet laten weten dat hij/zij iets al wist?

• Ja
  • Nee
  • Ik ben die persoon

0 stemmers

Ugh ik heb zo een collega. Vandaag ook weer: ja ik wist het al sinds februari. Ja oké gefeliciteerd?!

Ik weet echt nooit dingen als eerst voor mijn gevoel

4 likes

Ik probeer het echt af te leren want vind het zelf ook echt cringe als ik het doe. Ook geen idee waar het vandaan komt.

1 like

Heb neutraal gestemd want het hangt er heel erg van af hoe heftig het is, echt verliefd vs kleine crush zeg maar, en tot op welke hoogte die persoon dat laat merken. Vind het echt kut en ongemakkelijk als iemand heel duidelijk heel erg into je is en dat niet wederzijds is, maar als het wat meer low-key is allemaal vind ik het een heel ander verhaal en kan het ook wel grappig zijn

3 likes

Je trekt het nu wel heel erg door naar ingewikkelde dingen, en grote geheimen, en anderen opzadelen mentale last. In mijn beleving is het heel normaal om privédingen met mijn vrienden te bespreken, over gezondheid, relaties, werk, familie, etc. En die privédingen en problemen zijn nou eenmaal niet altijd dingen die hun partners, die mij vaak (een stuk) minder goed kennen en/of een stuk minder dichtbij me staan, hoeven te weten. Zo moeilijk lijkt het me niet om bepaalde dingen gewoon voor je te houden. En als dat wel lastig blijkt voor iemand, dan zal ik minder met diegene bespreken en zal onze vriendschap automatisch dus een stuk oppervlakkiger worden :woman_shrugging:t3:
Voor mijn échte issues ga ik overigens gewoon naar mijn therapeut, daar zadel ik inderdaad ook mijn vrienden niet mee op.

@Fishing natuurlijk is het anders als je het vermoeden hebt dat je vriend(in) in een onveilige situatie zit, maar als een vriend(in) je bijvoorbeeld vertelt dat hij/zij relatietwijfels heeft, om heel onschuldige redenen die niks met onveiligheid te maken hebben, dan is het toch niet zo moeilijk om dat gewoon niet met je partner te bespreken lijkt me?

6 likes

Tja denken wel gewoon anders over, ik vind het heel normaal om prive dingen te bespreken, maar heb niet zo heel veel prive dingen die absoluut niet met partners of andere vrienden weer besproken mogen worden. Vind die geheimhouding gewoon niet zo boeiend.

5 likes

Alle aandacht voor de Tweede Wereldoorlog in de aanloop naar 4 en 5 mei…

• Vind ik goed, hoe meer hoe beter
  • Vind ik gewoon goed
  • Ik heb geen mening
  • Meh, hoeft van mij niet zo
  • Vind ik onzin
  • Wat is er op 4 mei?

0 stemmers

2 likes