Stel je persoonlijke vraag #54

Maar lekker ruiken voor je man is wel belangrijk

3 likes

Ja, ik kan het niet. Blij dat hij het wel kan! En fijn dat die die douchegel dan niet voor Jan snot is.

5 likes

Ik zou op dit moment nergens anders willen wonen, maar sluit het ook niet uit. Mochten mijn ouders hulpbehoevend worden zal ik vermoedelijk tijdelijk/deels wel weer terug naar NL verhuizen, dan wil ik wel wat dichterbij zijn. Maar voor nu zijn ze nog gezond en zit ik hier prima, en kan me geen betere plek voorstellen

2 likes

Haha wow toen ik dit gister meteen las toen je het net gepost had was het nog niet zo boos volgens mij :laughing: heb je het nog aangepast?

ik predik helemaal niets en ik zeg ook niet dat ik het precies doorgrond of dat jij achterlijk bent en ik doe al helemaal geen aannames over jouw seksuele geschiedenis oid? Ik vond jouw manier van praten hierover kut en ook heel erg de verantwoordelijkheid bij de vrouw leggen (wat je ook bedoelt volgens mij) op een manier die voor mij overkomt als: ā€œje moet het gewoon niet pikken kom voor jezelf opā€, en dat vind ik kort door te bocht. In the right to sex staan heel boeiende essays, o.a. over hoe er soms van vrouwen wordt verwacht dat ze weten wat ze verlangen en dat aangeven terwijl het voor sommige/veel vrouwen helemaal niet evident is en dat ze ook niet weten hoe ze erachter moeten komen wat ze willen en bovendien blijft de vraag altijd een beetje in welke mate je nou weer of het JOUW verlangen is of dat het toch gevormd is door het patriarchaat etc etc. Ik had daar eigenlijk wel echt wat aan :woman_shrugging:

sorry dat ik je een boek aanraadde waar je niet om hebt gevraagd?

9 likes

Ik was helemaal niet, ofja ik mag niet meer wassen want ik verneuk alles volgens mijn man :joy:

Maar zijn er naast boomers echt mensen die dit doen? Net als namen van je kinderen in je fb naam (wat doe je überhaupt nog op fb)? ik ken ze gelukkig niet.

1 like

haha ah je bent echt compleeet mijn punt(en) aan het missen :joy: nja goed je ken elkaar niet altijd begrijpen!

1 like

Ik gelukkig ook niet veel… :see_no_evil:

1 like

Mn fave is als de lange relatie uit gaat en ze dan denken dat ze weer op hetzelfde niveau zitten als jij omdat jij altijd single bent geweest en zij denken dat je dan nooit bent ontwikkeld als mens.

Mensen die nooit single zijn geweest en dan ineens single zijn, dat zijn echt mensen die zichzelf helemaal niet kennen/

20 likes

Ja ik vind dat jij zelf niet kan ruiken ook nog best wel wat belangrijke context voor die post zeg :joy: dan snap ik beter dat je het zo schrijft.

Kunnen wij toch ook niet ruiken

5 likes

Ik vind het wel heel typisch (voor een bepaald type academisch opgeleide vrouw) om met een internationale essaybundel gebaseerd op de grote denkers en grote verhalen aan te komen als het om zoiets concreets gaat als individueel seksueel genot. Ben het wat dat betreft wel met Issa eens: jouw seksuele genot ligt enkel en alleen in jouw handen en tenzij jij op ontdekkingstocht uit gaat verandert daar niks aan. Hoeveel feministische grootheden je ook zult lezen, zij gaan je niet laten komen. Misschien stellen ze gerust en verklaren ze wat je voelt, maar ook dan is er de actie die daarop moet volgen. Daarnaast is terugkomende kritiek op al dat gedachtegoed dat het ook simplistisch is en gebaseerd is op verleden en zich daardoor maar matig leent om de alledaagse struggle wezenlijk te veranderen.

En inderdaad als je dan weet wat je lekker vindt weet je nooit of het van jou of het patriarchaat is, maar dan denk ik; kom uit je hoofd, dat hoeft er in je eigen bed niet toe te doen.

14 likes

Stond volgens mij gewoon in die post, dat ze geen geur heeft ofzo.

8 likes

Ja en ik snap niet waarom mensen geĆÆrriteerd zijn dat ze lekker wil ruiken voor haar partner?

32 likes

Dat laatste zeg ik ook vaak!
En stond er inderdaad bij. :sweat_smile:

2 likes

Het ruikt hier een beetje zuur ineens

4 likes

Als je op een hip terras een verse jus bestelt (want zo staat dit op de kaart) voor € 5,00, en je krijgt een overduidelijke jus uit een pak, wat doe je dan:

• Niks, je lijdt in stilte, maar baalt wel
  • Je drinkt het op, maar maakt bij de rekening er even een opmerking over en betaalt de € 5,00
  • Je roept de bediening en eist een verklaring en/of ander drankje, je gaat hier niet voor betalen

0 stemmers

Heb laatst 0,5l water besteld op restaurant en op de kaart stond dat het Chaudefontaine was. Brengt die mens een karaf kraantjeswater, heb toen gezegd dat ik geen 5 euro betaal. Had het normaal zo gelaten maar de service was zo slecht dat ik wel iets moest zeggen.

8 likes

Toen ik in de horeca werkte kregen wij echt minimaal 1x per dag vragen over waarom de verse jus niet ter plekke werd geperst en dachten mensen ook dat het uit pak kwam. En dan 1x in de maand kwam er iemand na de uitleg dat we het 2x per dag persen en dan een hele rits achter elkaar, altijd met de opmerking dat we het dan niet vers moesten noemen maar gewoon geperst. Deze vraag roept gelijk al die herinneringen weer op. Sorry dat ik mijn collega’s maar 2x per dag op een ā€œrustigā€ moment hun vingers laat riskeren en niet als er een mega rij staat. We waren ook puur en alleen een to go locatie. Dus diezelfde klanten gingen ook klagen als het langer dan 5 minuten duurden.

En toen? Gaven ze het toe?

Ik ga me niet veeleisend gedragen maar zou t meer als een feit neerleggen. ā€˜Mevrouw; dit is geen verse jus. Heeft u wel verse jus? Anders wil ik graag wat anders:)’

5 likes