Stel je persoonlijke vraag #54

Heb jij meer friends die in een relatie zitten of juist meer singles als vrienden

• Meer friends in een relatie en zit zelf ook in een relatie
  • Meer friends die single zijn en ben zelf ook single
  • Meer friends die single zijn en zit zelf in een relatie
  • Meer friends die in een relatie zitten en ben zelf single
  • Echt 50/50, zit zelf in een relatie
  • Echt 50/50, ben zelf single

0 stemmers

nav kzk, hecht jij veel waarde aan je woonplaats?

• Ja ik zou nergens anders willen wonen
  • Ja maar kan ook prima ergens anders wonen
  • Nee hecht ik geen waarde aan maar ik hoef hier ook niet weg
  • Nee totaal niet ik wil juist ergens anders wonen

0 stemmers

Ik hecht niet aan de woonplaats ansich maar wel dat ik dicht bij mn vader wil wonen (hij wordt ouder en ik ben de enige die wat zorgtaken voor hem oppakt + enige grootouder van onze kinderen), en die woont hier :grimacing:.
Maar als hij op den duur zou overlijden zou ik het niet erg vinden een uur verder op te gaan wonen ofzo

1 like

Ik ga nooit meer naar een plek waar ik niet veel vrienden en familie heb dus kan op drie plekken wonen. De rest is uitgesloten.

6 likes

Ik hecht niet per se aan de plaats, maar wel aan het feit dat mijn kind hier naar de opvang gaat en mijn werk hier in de buurt is, gewoon dat ons leven nu hier gesetteld is. En vind het, ondanks dat ik niet echt een binding heb met mijn woonplaats, wel een fijne plek om te wonen.

2 likes

Op dit moment hechten we (mijn man en ik) heel veel waarde aan onze woonplaats. We zijn er beide geboren en onze beide ouders wonen er. Ook zijn twee broers wonen er. Het is een dorp van een kleine 2000 inwoners.
We doen er beide ook veel vrijwilligerswerk.

Maar we hebben laatst voor het eerst gezegd dat we over een paar jaar verhuizen niet uitsluiten. Als onze beide ouders niet meer zouden leven.

Wie zijn we

De vraag is wat jij vindt

36 likes

Boeit me geen ruk waar ik woon. Maar mijn partner wil wel graag terug naar waar hij opgegroeid is. Wonen we nu zo’n 45 min van vandaan. Hij heeft al zijn vrienden daar, maar eens per week komen die hier en eens per week gaan we daarheen, maar hij wilt vaker en spontaner ze kunnen zien.

Ik ben al regelmatig verhuisd en ik heb gemerkt dat ik me helemaal niet aan een woonplaats verbonden voel.

Kan me alleen wel goed voorstellen dat je dat met kinderen veel meer hebt.

3 likes

Zij en haar partner en het is toch duidelijk wat zij vind?

3 likes

Sorry, bericht aangepast: Mijn man en ik en omdat we getrouwd zijn is zoiets wel om een gezamenlijke beslissing. En toevallig delen we hier exact dezelfde mening in.
Dus je kunt in het hele verhaaltje ook ik schrijven.

2 likes

Haha dat hoeft ook weer niet en ik snap het heus wel maar ik erger me aan stellen die alleen praten in wij en ons. Meer een algemene ergernis

17 likes

Ik snap je. Point made :wink:

Ik heb echt een irritatie aan mensen die een gezamenlijke profielfoto of, nog erger, een gezamenlijk profiel hebben op sociale media.

2 likes

Ik vind dat altijd zo gierig staan. Alsof je voor social media moet betalen… En nu ik toch bezig ben, mensen die de namen van al hun kinderen in hun fb naam hebben staan.

1 like

Maar lekker ruiken voor je man is wel belangrijk

3 likes

Ja, ik kan het niet. Blij dat hij het wel kan! En fijn dat die die douchegel dan niet voor Jan snot is.

5 likes

Ik zou op dit moment nergens anders willen wonen, maar sluit het ook niet uit. Mochten mijn ouders hulpbehoevend worden zal ik vermoedelijk tijdelijk/deels wel weer terug naar NL verhuizen, dan wil ik wel wat dichterbij zijn. Maar voor nu zijn ze nog gezond en zit ik hier prima, en kan me geen betere plek voorstellen

2 likes

Haha wow toen ik dit gister meteen las toen je het net gepost had was het nog niet zo boos volgens mij :laughing: heb je het nog aangepast?

ik predik helemaal niets en ik zeg ook niet dat ik het precies doorgrond of dat jij achterlijk bent en ik doe al helemaal geen aannames over jouw seksuele geschiedenis oid? Ik vond jouw manier van praten hierover kut en ook heel erg de verantwoordelijkheid bij de vrouw leggen (wat je ook bedoelt volgens mij) op een manier die voor mij overkomt als: ā€œje moet het gewoon niet pikken kom voor jezelf opā€, en dat vind ik kort door te bocht. In the right to sex staan heel boeiende essays, o.a. over hoe er soms van vrouwen wordt verwacht dat ze weten wat ze verlangen en dat aangeven terwijl het voor sommige/veel vrouwen helemaal niet evident is en dat ze ook niet weten hoe ze erachter moeten komen wat ze willen en bovendien blijft de vraag altijd een beetje in welke mate je nou weer of het JOUW verlangen is of dat het toch gevormd is door het patriarchaat etc etc. Ik had daar eigenlijk wel echt wat aan :woman_shrugging:

sorry dat ik je een boek aanraadde waar je niet om hebt gevraagd?

8 likes

Ik was helemaal niet, ofja ik mag niet meer wassen want ik verneuk alles volgens mijn man :joy:

Maar zijn er naast boomers echt mensen die dit doen? Net als namen van je kinderen in je fb naam (wat doe je überhaupt nog op fb)? ik ken ze gelukkig niet.

1 like

haha ah je bent echt compleeet mijn punt(en) aan het missen :joy: nja goed je ken elkaar niet altijd begrijpen!

1 like

Ik gelukkig ook niet veel… :see_no_evil:

1 like