Stel je persoonlijke vraag #54

Ja, of kentekens, ook zoiets. Wat heb ik aan het kenteken van onze oude Lada of de auto van mijn eerste vriend?

3 likes

Hoe oud ben jij?

• jonger dan 25
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • ouder dan 42

0 stemmers

Hoe oud zijn je ouders/verzorgers?

• jonger dan 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69

0 stemmers

• 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • ouder dan 80

0 stemmers

Heb jij nog levende grootouders?

• Oma moeder
  • Oma vader
  • Opa moeder
  • Opa vader
  • Oma bonusmoeder
  • Opa bonusmoeder
  • Oma bonusvader
  • Opa bonusvader
  • Nee
  • Anders?

0 stemmers

1 like

Doe je mee met de 2 minuten stilte?

• Ja
  • Ja maar ik vind het eigenlijk hypocriet
  • Nee nooit gedaan
  • Voorheen wel, dit jaar niet
  • Gewoon nee
  • Twijfel
  • Anders

0 stemmers

Mis jij je overleden grootouder(s) ook? Je mag ook ja invullen als er maar één of twee zijn die je mist en de rest niet.

• Ja, steeds meer
  • Ja, maar wordt wel minder
  • Ja, blijft gelijk
  • Nee, ik mis ze niet/nauwelijks
  • Nee, nooit gekend
  • Nee, leven nog

0 stemmers

3 likes

Maar wat is er hypocriet aan die twee minuten stilte? Ik kan zelf niet zo snel iets bedenken

1 like

Ik weet niet of ik mijn opa en oma “steeds meer” mis, maar ik besef wel dat ik op deze leeftijd hun aanwezigheid enorm had gewaardeerd, waar ik dit als puber veel meer als vanzelfsprekend (en soms zelf als moetje) zag. Ik had echt de liefste oma ooit en dat vond ik toen al, maar zie ik nu nog veel meer hoe bijzonder die band was.

44 likes

Dat de regering tegelijkertijd geen reet doet tegen te genocide in Gaza, gok ik

17 likes

Ik heb m’n grootouders aan m’n moeders kant maar kort gekend omdat ze beide overleden waren toen ik 8 was. Ik vind het vooral jammer dat ik ze niet langer heb meegemaakt, en dus nooit “echt” opa’s en oma’s gehad heb (m’n ouders van m’n vader hebben een stuk langer geleefd, maar daar had ik nauwelijks een relatie mee). Mijn broer die vier jaar ouder is heeft wel levendige herinneringen aan m’n opa en oma en met hen echt dingen ondernomen en een band gehad. Ik voel dus vooral een gemis, denk ik?

3 likes

Ik zie online steeds vaker deze tendens voorbij komen, daarom was ik benieuwd

4 likes

Ik vind hypocriet niet het juiste woord, maar ik voel me er wel ongemakkelijk bij.

7 likes

Ja, vooral het stuk ‘opdat het nooit meer gebeurt’.

Maar geen reden voor mij om niet stil te zijn. De mensen die toen zijn gesneuveld zijn niet verantwoordelijk voor de ellende nu.

52 likes

Vooral de ‘nooit meer’-achtige leuzen, en vervolgens accepteren dat er een andere groep systematisch uitgemoord wordt, zonder een poot uit te steken naar de Palestijnen. Of zoals een aantal politici of kerken volledig het huidige beleid van Israel steunen en rond 4 en 5 mei heilig boontje spelen.

Persoonlijk herdenk ik wel en dat vind ik niet per se hypocriet, maar ik erger me wel kapot aan anderen die herdenken en ondertussen Israels huidige regering steunen.

19 likes

Dat hele nooit meer was toch altijd al een loze leus. Ik snap de gedachte er achter wel maar ik sta al jaren ook tijdens die twee minuten stil bij alle leed die er in het heden gaande is. Dat vind ik mooi aan de dodenherdenking dat we samen stil staan bij leed wat we niet willen en ons bewust zijn van wat er gebeurt is, gebeurt en kan gebeuren. Het is belangrijk om verhalen te delen.

@Daelyss kennen jullie zo iets in België ook of is dat meer over de eerste wereldoorlog?

7 likes

ja dit. en ik had graag gezien hoe het nu geweest was, en wat hij gevonden zou hebben van wat ik doe en gedaan heb. en ik vind het jammer dat hij zijn achterkleinkinderen nooit gekend heeft/zal leren kennen

Ja eigenlijk had ik zoals de mijn medeBelgische forumleden “anders” moeten stemmen. We hebben geen minuut stilte hier. Er is een herdenking aan de westkust maar die is niet nationaal.

4 likes

Ik sta ook wel erbij stil, maar ik blijf wel hardop erbij zeggen dat we dus iederéén herdenken. Ik vind het ook ronduit cringe als mensen er vervolgens dan tegenin gaan dat je vooral niet andere dingen dan WOII mag herdenken, :roll_eyes:

1 like

welke 2 minuten stilte? wat is er op 4 mei?

3 likes

Kijken jullie altijd naar de

• De Dam
  • De Waalsdorpervlakte

0 stemmers

6 likes

90% van de reden daarvoor is het muziekje dat ze spelen voor de azie krans.

Echt straight up :fire: is die.

6 likes

O, ik ga het eens terugkijken dan, die van de Dam. Geen idee om welk muziekje dit gaat :sweat_smile:.

Ik kijk altijd naar de Waalsdorpervlakte, ik vind dat een hele mooie herdenking.

2 likes