Stel je persoonlijke vraag #54

Beetje laat maar zat m’n eigen poll nog eens te bekijken. Voor de mensen die er rekening mee houden…wat doe je dan?

• Telefoon 's nachts op vliegtuigstand
  • Geen telefoons ed in de slaapkamer
  • Oordopjes of koptelefoon mét draad
  • 's Nachts wifi uit (modem)
  • Geen babyfoon met camera bij bed baby
  • Internetkabel getrokken ipv wifi versterker geplaatst
  • Huis niet gekozen vanwege 5G mast te dichtbij
  • Ik draag een alu-hoedje
  • Anders

0 stemmers

Edit: ik voegde nog iets toe en nu is iemands stem weg. En volgens mij heb ik niet aangevinkt dat je meerdere opties kan kiezen, lekker handig

een man die me rond mn heupen pakt krijgt tegenwoordig een venijnige opmerking of een duw weg/schop na. als mensen me aantikken op mn rug of schouder prima, zo kom ik zelf ook menigten door anders is het met drukte niet te doen

10 likes

Ik slaap gewoon in dit pak

7 likes

Wat zeg je dan?
Ik ben namelijk op zoek naar een opmerking die ik kan maken naar mannen die zomaar een arm om mn heupen slaan tijdens het dansen. Dus niet eens functioneel om er langs te mogen. Maar heb er in het moment last van dat ik geconditoneerd ben om de lieve vrede te bewaren en “hem niet vervelend te laten voelen” ( :face_vomiting:) dus stap dan discreet weg. Maar ik wil die passieve en onderdanige reactie niet meer, en zoek inspiratie voor alternatieven!

1 like

Uit een blikje :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Denk dat het meer de toon is die gebruikt, je uitstraling, dat je gewoon ff nijdig doet. Dan kun je het simpel houden. Hey zo niet hè! Of zoiets primitiefs.

4 likes

“Dacht het ff niet” en die arm van je wegduwen

5 likes

Gewoon, opbokken

6 likes

“Blijf van me af!”
Ik had in Duitsland met oud en nieuw dat iemand me bij m’n heup aanraakte, in een soort greep toen ik lanfsliep, en toen heb ik me omgedraaid en geroepen “dont you fucking ever touch me again!!!”. Dit is echt 6 jaar geleden maar voel nog steeds overwinning als ik er aan terugdenk.

20 likes

kanker op met je handen, zit niet aan me, blijf van me af goorlap, en als ze wat terug te zeggen hebben ‘dat ze gewoon langs liepen’ zeg ik agressief en intimiderend dat ze zo ook niet langs een man lopen toch? en dan druipen ze meestal af
(oh niet goed gelezen, ja tijdens het dansen zullen ze wsslk gewoon weglopen en als ze dat niet doen gewoon blijven herhalen dat je niet wil en anders security erbij halen)

channel je woede dan gaat het heel makkelijk :pray: als je het spannend vind miss even voor het uitgaan tegen degene waarmee je bent zeggen dat je je zo gaat opstellen zodat je ook evt spanning na ~de confrontatie kan loslaten bij die persoon & die weet waar het over gaat

13 likes

DAAR HEB IK ZO’N TERINGHEKEL AAN! Dan zitten ze zo aan je schouders of armen zonder waarschuwen en dan blijft die plek waar zij je hebben aangeraakt echt minutenlang nabranden. Het is echt vreselijk. Afblijven vieze graftak!

6 likes

Ik vind dit een beetje buitenproportioneel, je schouders of armen zijn zo ongeveer je minst persoonlijke delen en dus de beste optie die ze dan ff aantikken om er langs te kunnen.

Soms is het gewoon druk dan moet je wel.

14 likes

Aantikken vind ik prima, maar mensen die langs me lopen en dan aan beide armen zo aanraken vind ik echt vreselijk.

1 like

ja ik kan ook gewoon als een bulldozer door je heen lopen maar dat lijkt me voor alle betrokkenen helemaal een slechte optie (alhoewel lijkt me best lekker eigenlijk)

4 likes

Dankjullie wel allemaal voor de inspiratie @Nescio @Opheliac @PiuPiu @Kusjessoldaat @issa

Als ik het zo hoor, en tussen de regels doorlees dat deze reacties voor jullie goed uitpakken, moet ik dit gewoon een keer proberen. Mn woede channelen is inderdaad een goede en nodige, evenals iemand op de hoogte stellen. Ook zodat het uiten van die boze reactie bij mijzelf ook meer aan de oppervlakte ligt.

Ik merk dat mijn angst is dat een man agressief wordt wanneer ik boos word. Maakt me een beetje verdrietig ook. Maar zo te lezen is dat niet jullie ervaring. Dus moet ik het maar een keer uitproberen om mijn waarschijnlijk verknipte gevoel op de proef te stellen

2 likes

Lisa in een Louis Vuitton onderbroek met gezicht van Rosa Parks op het kruis voor het MET

• Fashion!
  • Faux-pas
  • wie-wat-waar

0 stemmers

2 likes

oh ja heb ik wel meegemaakt! daarom vertel het tegen de mensen waar je mee bent, haal security erbij wanneer nodig. maar eerlijk ik kan echt een agressief persoon zijn en ik heb uiteindelijk maar 1 of 2 keer meegemaakt dat het een opstootje werd, als je zelf rustig maar standvastig bent en misschien niet begint met een scheldwoord komt het sowieso goed. de meeste mannen weten dat ze aan intieme delen komen zonder toestemming en zullen misschien verdedigend reageren maar druipen verder gauw af. en de meeste mannen hebben ook wel schaamte genoeg om zich niet in het openbaar in de club agressief te gedragen tegen een vrouw en worden ook wel gecheckt door omgeving vaak.

3 likes

Ooo jammer dat je dit toch ook echt hebt meegemaakt… shit toch een realiteit waarvoor mn angst deels terecht is dus :disappointed_relieved:

Ik zoek die rustige en standvastige woorden en toon ja!

2 likes

Ik heb vooral meegemaakt dat ze beledigd zijn, maar niet agressief. Wat ik vaak meegemaakt heb is dat ze dan tegen degene met wie ik ben iets zeggen van waarom ga je met zo een bitch om of zorg eens dat ze wat liever doet. En tot nu toe krijgen ze dan ook nog een snauw van degene met wie ik ben en dan druipen ze af.

3 likes

Überhaupt ja, maar ook omdat zij het draagt, in kpop gaan ze super respectloos om met zwarte cultuur en zij is daar onderdeel van.

En ze is van zichzelf een bruine vrouw, die nu haar huid gebleekt heeft, haar haar blond geverfd heeft en ze draagt blauwe lezen. Tis meer of ze een ode doet aan witte cultuur ipv zwarte, wat het thema was.

11 likes