Ik doe best aardige dingen maar ben ook een kutwijf dus ik heb iets van een flowchart nodig
En uiteindelijk is alles relatief natuurlijk.
ik ben niet stuurloos want niet gelovig, maar ik vind het wel onwijs interessant. wie het wordt, hoe lang het gaat duren etc. wilde ook heel graag naar de film conclave in de bioscoop, maar die draaide alleen vanmiddag om 15u, wat een achterlijke tijd.
voor de geïnteresseerden een paar paus polls!
wie is jouw favoriete ‘papabile’ aka paus to be?
- Jean-Marc Aveline (Frankrijk)
- Fridolin Ambongo Besungu (DR Congo)
- Peter Erdő (Hongarije)
- Mario Grech (Malta)
- Pietro Parolin (Italië)
- Pierbattista Pizzabella (Italië)
- Luis Antonio Tagle (Filippijnen)
- Peter Turkson (Ghana)
- Matteo Zuppi (Italië)
0 stemmers
ga jij naar de livestream kijken die gericht staat op de schoorsteen van de sixtijnse kapel?
- ja, tuurlijk
- hmm, als ik toevallig een keer tijd heb
- nee, sowieso niet
0 stemmers
geloof je dat er vanalles gebeurt achter de schermen, zoals omkoping, vergiftiging, spionage etc?
- ja, dat denk ik wel
- nee toch?
0 stemmers
heb je ooit één van de pausen in het echt gezien?
- ja, in het vaticaan
- ja, maar ergens anders
- nee, nooit gezien bye
0 stemmers
zo ja, wie dan?
- Johannes Paulus II
- Benedictus XVI
- Franciscus
0 stemmers
- ik heb geen idee wie dit zijn zonder foto’s
0 stemmers
Ook niet met foto’s haha. Voor mijn gevoel zien de afgelopen pauzen er allemaal hetzelfde uit.
Ga nu even inlezen op de nieuwe zodat ik daar op kan stemmen
Ik ben met school weleens maar de paus geweest en toen kregen we een shout out
Dus misschien ga ik toch naar de hemel #blessed
Iemand heet Pizzabella???
Brb even een kardinaal ten huwelijk vragen.
Pizzaballa volgens mij zelfs
sick als hij het wordt is hij papa pierbattista pizzaballa, klinkt helemaal amazing als je het op zn italiaans uitspreekt
Zou ook echt zonde zijn als hij dan ook zo’n naam neemt als johannes ofzo
nemen pausen namen??
Dacht je dat ze toevallig allemaal namen als Franciscus en Gregorius etc hebben?
papa francis was de eerste de die dit als z’n paus naam koos! hij heet(te RIP) gewoon José
De Nederlandse paus was een van de weinigen die z’n eigen naam hield.
ik heb geen idee hoe pausen heten of hebben geheten, heb me daar echt nog nooit mee bezig gehouden of voor geinteresseerd en ik begon in de derde met veelvuldig spijbelen dus als het met geschiedenisles is besproken was ik er wsslk niet. sinds mijn geboorte zijn er ook maar 3 pausen geweest met alledrie verschillende aangenomen namen dus
maar zoals wiki het me snel vertelt is het dus niet verplicht dus als ik zelf papedipoepi perenpizza zou zijn zou ik mijn naam houden hoor!!
@Nefertiti lekkah adriaantje
dit klinkt als brain rot
ballerina cappuccina
Heb precies nul idee wie deze mensen allemaal zijn maar heb op Pizzabella gestemt vanwege de naam want
Throwback naar de leerlingen van mijn man die niet meer bijkwamen om “Adrie Anus”
Aanhakend op een post over puberteit:
Heb jij genoten van je puberteit?
- Hell no ik vond het vreselijk
- Ja ik vond het leuk om dingen te ontdekken en puberteit te zijn
- Neutraal
0 stemmers