Stel je persoonlijke vraag #54

Ik ben benieuwd hoe de forummers hier praten of wat zij hun kinderen leren, etc

Even voorbeeldje: je vraagt iemand of hij/zij wat wil drinken.

• Wil je wat drinken?
  • Wil Petra/oma/Piet/Henk/tante Geeske wat drinken?
  • Ik vind jij zeggen normaal
  • Ik vind jij zeggen niet altijd netjes
  • Ik kom van boven de rivieren
  • Ik ben een randstedeling
  • Ik kom van onder de rivieren

0 stemmers

Sorry deze pol klopt waarschijnlijk van geen kant. Hoop dat de forummers dat niet erg vinden

3 likes

Dat leek me ook leuk maar na dit nieuwsbericht hoef ik dat ook niet meer. Dit kon voor de opstijgende ballon ook anders aflopen :grimacing:

Durf jij in een spookhotel te slapen? Zoals bijvoorbeeld in The Stanley Hotel?

• Ja in mijn eentje
  • Ja, maar wel met iemand anders
  • Nee

0 stemmers

1 like

Jullie :joy:

3 likes

Ik heb geen bucketlist. Er zijn inderdaad dingen die mij heel leuk of mooi en vet lijken en waarvan ik een deel hopelijk/waarschijnlijk in m’n leven wel ga doen maar er is niets waarvan ik denk, dat MOET ik doen voordat ik doodga. Als er geen beperkingen waren mbt geld tijd leven zou ik denk ik wel een paar maanden door Canada gaan reizen, nouja denk dat ik dat nooit ga doen maar misschien een keer in m’n leven een maand vakantie daar. En op kortere termijn wil ik vooral graag wandelen in de bergen en wandelen in het VK. Nouja dat gaat denk ik in de komende vijf jaar wel lukken.

11 likes

Denk dat velen ook best véél dingen hebben die ze ooit nog eens willen doen, maar het lijkt me ook niet leuk als je dat op je 30e allemaal dan al hebt afgevinkt alsof het een wedstrijd is. Leuk als er nog wat over is om naartoe te werken/naar uit te kijken, of je voegt er weer nieuwe dingen aan toe.

Zo is mijn grootste bucketlist ding alle 50 staten van de VS zien, dus dat is sowieso een langdurig project dat niet in 1x kan. Nou heeft dat wel mijn prioriteit en kan het verdeeld over de tijd ook betalen, maar gooit fascisme roet in het eten :’) Als het goed afloopt met het land dan ga ik er weer voor, maar vind het juist leuk dat ik dan misschien wel tot mijn 70e bezig ben.

4 likes

Onzekerheid en ik ben altijd moe :smiling_face_with_tear:

8 likes

Ik doe gewoon niet aan dit soort lijstjes. Ik zie wel wat er op mijn pad komt of waar ik zin in heb. Misschien komt er nog een midlife crisis :pray:

Als het doel van zo’n lijst is om geen spijt te hebben op je sterfbed denk ik gewoon niet dat ik tegen die tijd denk ‘had ik maar reis of y gemaakt of was ik maar van een hoog gebouw gesprongen’, maar eerder ja kut ik heb te weinig tijd met die en die doorgebracht oid.

39 likes

Heb jij een kat?

• Ja, meerdere
  • Ja, eentje
  • Nee, wil ik wel ooit
  • Nee, hoef ik ook niet

0 stemmers

En als je een kat hebt, doe je in het broedseizoen ook iets om jonge/broedende vogels tegen het jachtinstinct van jouw kat te beschermen? Anoniem zodat je niet aan de schandpaal genageld kan worden hahaha

• Mijn kat blijft volledig binnen
  • Mijn kat kan alleen in een omheind gebied of aan een tuigje oid naar buiten
  • Mijn kat gaat wel naar buiten maar houd ik in het broedseizoen vaker binnen: de hele nacht en grote delen van de dag
  • Mijn kat heeft een belletje, kraagje oid om zodat hij opvalt
  • In de lente en zomer speel ik Ă©lke dag uitgebreid met mijn kat zodat hij zijn lol niet buiten de deur hoeft te zoeken
  • Ik doe nog iets anders
  • Ik doe niets van dit omdat ik niet geloof dat katten een probleem zijn voor vogels en andere prooidieren
  • Ik doe niets van dit omdat ik het zielig vind voor mijn kat
  • Ik doe niets van dit omdat ik geen zin/tijd/kennis hierover hebt
  • Ik zei toch al: ik heb geen kat!

0 stemmers

1 like

Ik doe niets van dit omdat mijn kat in 7 jaar tijd nog nooit een vogel heeft gevangen en daar ook niet veel interesse in heeft (muizen daarentegen
).

2 likes

Ondertussen is ze te bejaard om nog echte interesse in de vogels te tonen, maar voorheen kreeg ze een belletje om.

2 likes

Ik heb wel een paar dingen die echt moeten gebeuren voordat ik doodga. Gelukkig heb ik er al een paar kunnen afvinken, maar ik wil sowieso echt het noorderlicht eens in mijn leven zien, sterren kijken in een Dark Sky park, een roadtrip door Europa maken, naar Yellowstone Park, en naar dat gebotchte Jezus schilderij in Spanje :joy: Heb er nog wel meer maar die kan ik even niet bedenken haha.

6 likes

Hoe weet je dat zeker?

3 likes

Ze woont toch al 7 jaar met hem samen

7 likes

Mijn kat is 90% van de tijd dat ze buiten is in mijn tuin en ĂĄls ze iets vangt (een muis of spin) sleurt ze het mee naar binnen. Prooien eet ze niet op. Natuurlijk kan mijn kat ergens een geheime stash met vogels hebben om haar ware aard voor mij te verhullen, maar het lijkt me stug.

Tijdens het spelen heeft ze ook geen interesse in speeltjes die “vliegen”. Alleen dingen die over de grond bewegen of onder dekentjes verstoppen ofzo. Dus ik durf er wel vanuit te gaan dat vogels haar jachtinstinct niet (genoeg) triggeren en dat ze die dus ook niet stiekem vangt.

4 likes

• Ik vermijd deze het liefst
  • Ik sta het liefst ernaast
  • Ik sta het liefst er half in, half uit zodat het water keihard op me valt en overal heen splasht
  • Ik sta het liefst er helemaal in zodat ik in een watertentje droog sta en al het geluid van buiten de paddenstoel ver weg lijkt

0 stemmers

3 likes

Ah oké! Fijn dat je kat vrijwel altijd in de tuin is ook. :smile:

2 likes

Ik zie een correlatie tussen mijn fave forummers en waar ze staan in deze poll :white_check_mark:

4 likes

Voel jij je ook altijd viezig als je de Douglas/Ici Paris uitstapt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Denk je dat de eerste vrouwelijke paus al geboren is? (Kan dus nog baby zijn)

• Nee
  • Ja

0 stemmers

2 likes