Stel je persoonlijke vraag #54

Ja, maar niet per se door de zaak, maar meer door het personeel daar. Heb echt altijd het gevoel dat ze op me neerkijken (althans in mijn stad). En elke keer denk ik: alsof jij zo’n reclamebord bent met je beslaghoofd en adembenemende walmen om je heen.

4 likes

Komt op mij over alsof Petra dan niet helemaal goed snik is ofzo als je iemand zo aanspreekt

127 likes

ik ga stuk omdat het er ook gewoon 0 zijn, niet eens weinig, helemaal niemand hahahaha

8 likes

Ik ken dat alleen voor een jong kind eigenlijk haha

3 likes

Is in het Fries heel gebruikelijk, dus misschien iets regionaals?

1 like

Er zijn 1,4 miljard katholieken, dat is 17% van de gehele mensheid. Dat verklaart imo wel waarom er zoveel aandacht voor is, een nieuwe geestelijk leider die op zoveel mensen op aarde invloed heeft is nogal wat…

4 likes

Ja maar dat getal loopt volgens mij een hele generatie achter want als je gedoopt bent sta je automatisch je hele leven te boek als katholiek als je er niets aan doet (het is iig heel moeilijk/omslachtig om je uit te schrijven) , het is nog maar de vraag hoeveel mensen hiervan zichzelf katholiek noemen.

5 likes

Zie jij eten als ‘goed’ en ‘slecht’, dus bv een appel is goed eten, een zak chips niet?

• Ja helemaal
  • Ja een beetje
  • Ja maar ik ben me ervan bewust en probeer het niet te doen
  • Helemaal niet

0 stemmers

Als je iets eet wat op zichzelf niet per se het meest gezonde is, wat doe je dan:

• Gewoon schuldvrij eten
  • Eten met schaamte
  • Ik neem een kleine portie
  • Ik voeg dingen toe om het een volledigere maaltijd te maken qua macros, dus bijvoorbeeld ei en wat groente bij de instantramen

0 stemmers

Ook dan zijn het alsnog takkeveel mensen en heeft de paus enorm veel invloed over de hele wereld, dus is het logisch dat er veel aandacht aan besteed wordt. In een ideale wereld was dit natuurlijk niet zo, maar we leven nou eenmaal niet in een ideale wereld :woman_shrugging:t3:

Dit doe ik omdat ik het lekker vind, niet omdat het gezonder is of vanwege “macros” (wat dat ook mogen zijn :sweat_smile:)

4 likes

Mensen die petat + snacks bij de snackbar halen en daar nog een salade bij maken snap ik nooit :face_exhaling:

17 likes

Ben zeker geen expert maar bedoel dat bv indomie veel koolhydraten is en weinig vezels, goeie vetten en eiwitten en heb het liefst een beetje van alles in mn maaltijd want dan heb ik meer energie (denk ik haha) en zit ik langer vol.

Gooi vaak ergens Griekse yoghurt bij, of een ei en dan bv komkommer/rucola en avocado en dan heb ik het idee dat ik een normalere maaltijd op heb en het prima in mn normale eetpatroon past. Ook met pizza bijvoorbeeld.

11 likes

Als ik iets eet dat ongezond is zoals chips dan eet ik dat als extra op een verder gezond/gebalanceerd dieet, dus ik ga dan niet iets doen om die chips “gezonder” te maken. Chips/chocola/whatever past wat mij betreft ook gewoon goed in een gebalanceerd = gezond voedingspatroon.

Edit: oh ja ik track nu wel macro’s omdat ik aan het afvallen ben en ik weeg chips dan ook wel af zodat ik niet over mijn caloriedoel ga, maar als ik op mijn streefgewicht zit en weet hoeveel ik ongeveer moet eten voor onderhoud stop ik ook weer met tracken en eet ik gewoon chips

4 likes

Ja met dat soort dingen doe ik dat ook niet hoor, een snack is een snack. Zou echt janken als ik dan chips in huttekuttekase zou moeten dippen. Maar andere snelle maaltijden probeer ik wel een beetje ‘beter’ te maken.

13 likes

Oh ja, ik houd me daar niet echt mee bezig. Ik eet mijn instant noodles wel altijd met extra dingen (meestal edamame, taugé, crispy chili oil en een gekookt ei), maar dat is vooral omdat ik het lekker vind, en inderdaad wel ook omdat ik er dan langer vol van zit, want eet dat vaak als lunch als ik thuis werk, en als ik er niks extra in gooi heb ik om 15u alweer honger. Maar is dus niet bewust omdat het dan minder ongezond zou zijn. Maar ik eet sowieso inderdaad net als @vitaminwater verder (volgens mij) wel gebalanceerd, dus als ik dan eens een zak chips leegvreet of een keer een burger als avondeten haal kan dat ook niet zo heel veel kwaad vermoed ik

4 likes

Ja ik let ook gewoon vooral op vezels (en ook wel eiwitten als ik meer sport), omdat ik gewoon echt merk dat ik er last van heb als ik daar te weinig van eet op een dag. Ik eet vaak genoeg alleen een pizza, maar soms haal ik er dan wel een salade bij eigenlijk. Niet per se om ‘het slechte’ te compenseren, maar meer omdat ik het dus ook lekkerder vind laatste tijd om er wat fris bij te eten en m’n darmen gaan er ook lekkerder op.

Maar ik maak dus ook regelmatig een cottage cheese dip met veel srirachel hahaha. Niet als ik gewoon een zak wil wegvreten, maar als ik zin heb om dagelijks wat weg te kanen dan doe ik dat bij m’n groentes.

De tijd dat ik puur kon overleven op een dieet van soesjes, pizza en kapsalon met een liter bier is voorbij.

7 likes

Zou dit jouw vriend/man kunnen zijn?

• Ja mijn mannelijke levenspartner heeft soortgelijke denkbeelden
  • Ik val niet op mannen
  • Nee mijn mannelijke levenspartner is niet zo
  • Nee dit is (meer dan) een dealbreker
  • Nee maar een ex van me was wel zo

0 stemmers

Nee dit doen Friezen!

1 like

Doet me denken aan dat ik vroeger jaloers was op een vriendinnetje die een zwempak had met van die ruches eraan zodat het een beetje op een soort tutu/rokje leek. Ik mocht het absoluut niet van mn moeder. Had jij zo’n zwempak vroeger?

• Ja
  • Nee
  • Ik weet niet wat dat is

0 stemmers

Ik vind het nu ook veel te tuttig maarja als ik een dochter zou hebben die dat zo graag wil naja vooruit. Het is maar een zwempakje.

2 likes

‘wil petra nog een lekker drinkie?’

10 likes

Hahaha oja heb het erbij gezet.

1 like